Ga naar inhoud


harde schijf delen in c en d


Gast tijger

Aanbevolen berichten


Ok

 

Stap 1, het defragmenteren van C:

 

Ga naar mijn computer dubbelklik hierop zodra je de C: schijf ziet staan, hierna doe je met rechtermuis op C: de optie eigenschappen selecteren, boven in scherm staan 4 tabjes, ga naar de 2e en selecteer daar defragmenteren, ook al zegt windows dat het niet nodig is toch laten defragmenteren, dit gaat even duren voor het klaar is.

 

Stap 2, het verkleinen van de C: partitie.

 

Start Partition magic, zodra die er is laat hij je C: partitie zien. Klik op de partitie balk en gaat naar boven in menu naar Operations, kies daar Resize / Move optie. Hier komt een belangrijk punt want je kunt aan beiden kanten met een balkje je partitie verkleinen, je moet hem van RECHTS naar LINKS verkleinen als je het andersom doet start windows nooit meer. Dus je pakt het rechter balkje met de muis en trekt hem 40gig naar links. Zeg hierna APPLY en laat partition magic zijn werk doen. Hierna sluit je partition magic af en herstart je de Computer.

 

Ok nu zijn er 2 dingen mogelijk, vanuit windows naar schijfbeheer gaan en daar je 40gig D aanmaken, of weer terug naar partition magic.

 

Ik geef de laatste. Start Partition Magic weer op zodra die gestart is laat hij weer je C: zien maar nu erachter staat een lege ruimte, klik hierop, ga weer naar Operations en selecteer CREATE deze geeft per direct de maximale grote aan dus daar hoef je niet meer op te letten, selecteer nu FAT32 of NTFS voor windows en geef een naam aan de partitie bijv. WORK en doet APPLY. Sluit Partition magic af en herstart je computer. Zodra je windows opnieuw hebt opgestart staat daar je D:

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

als je windows op je c schijf hebt staan, gaat het volgens mij niet lukken om je schijf te formateren.

 

Begin je met een schoon systeem, dan kan je via de cd van windows de schijf indelen, net voor je windows installeert.

 

Staat er al wat op de schijf, dan werk je best met partition magic.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik onlang nog gedaan, c schijf was 280gig groot, en d schijf 40gig! Met Partition magic heb ik nog een L schijf 200gig aangemaakt. Heel gemakkelijk hoor en snel moet ik zeggen!

 

Heel tevreden of die software.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je alles er op nieuw op moest zetten, ik heb dit toch menig maal gedaan voor mensen hier aan de costa zonder alles overnieuw te hoeven doen. Komt nogal vaak voor dat ze maar 1 partitie hebben en toch graag hun muziek en andere dingen appart wilden hebben.

 

Aangezien je vrij positief reageerd neem ik aan dat je een backupje had gemaakt of gewoon niks belangrijks kwijt bent geraakt met deze aktie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...