Ga naar inhoud


google indexatie


Gast clim

Aanbevolen berichten

Ik heb een web-pagina (commercieel) geupload op een bepaalde url.

Die url heb ik aangemeld bij google op 30-11 jl

Als ik kijk bij webmaster tools dan is de robot op 25-11 het laatst geweest (toen stond er nog geen inhoud)

 

Op diezelfde 30-11 heb ik een html bestandje voor google geupload, zodat deze de pagina kon verifieren.

Heden 6 december, kijk ik weer bij webmastertools en zie dat er ‘maar liefst’ 7 pagina’s zijn geïndexeerd. De bedoeling is eigenlijk dat ie er bijna 5000 moet doen.

 

Vragen:

1. Weet iemand hoe dat precies werkt en hoe lang indexatie duurt?

2. Ik heb gelezen op dit forum dat meta’s niet meer met hoofdletters mogen; wil dat zeggen dat de hoofdletters niet meer gepakt worden door de googlebot?

Zo heb ik ze erin staan:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX, FOLLOW">

<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="7 DAYS">

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
1. Weet iemand hoe dat precies werkt en hoe lang indexatie duurt?

Ik denk dat het antwoord op je vraag hier te vinden is:
De manier waarop Google mijn site crawlt
Mijn ervaring is, dat indexatie in fasen gaat, en wel een hele tijd kan duren vooraleer de gehele website geïndexeerd is.

Citaat:
2. Ik heb gelezen op dit forum dat meta’s niet meer met hoofdletters mogen; wil dat zeggen dat de hoofdletters niet meer gepakt worden door de googlebot?

Ik dacht wel dat kleine letters de standaard is, maar het lijkt me vreemd en niet verstandig als Google de hoofdletters compleet zou negeren. Bij twijfel kun je natuurlijk kleine letters gebruiken: baat het niet, schaad het niet.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heden 6 december, kijk ik weer bij webmastertools en zie dat er ‘maar liefst’ 7 pagina’s zijn geïndexeerd. De bedoeling is eigenlijk dat ie er bijna 5000 moet doen.

Google webmastertool is een goed begin. Je kan Google een handje helpen met een goede sitemap.xml heb je die al aangemaakt? Een sitemap is een hulp voor Google, het zorgt er niet voor dat Google je hele website in een keer in de index database zet.


Citaat:
1. Weet iemand hoe dat precies werkt en hoe lang indexatie duurt?


Is moeilijk te zeggen omdat Google delen spidered.


Citaat:
2. Ik heb gelezen op dit forum dat meta’s niet meer met hoofdletters mogen; wil dat zeggen dat de hoofdletters niet meer gepakt worden door de googlebot?



Volgens de XHTML standaard wel, seo technisch maakt het niet veel uit. Ik heb zelf niet echt het idee dat zoekmachines hier een punt van maken maar ik hou altijd tags in kleine letters om het constant te houden.


Citaat:

Zo heb ik ze erin staan:
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX, FOLLOW">
<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="7 DAYS">



Als alles gespidered mag worden is de tag index, follow niet nodig omdat zoekmachines de pagina zelf verder volgen.

De revisit-after tag mag je weghalen er is namelijk geen enkele grote zoekmachine die deze tag gebruikt. Het is bedacht door searchBC en daar gebruikt.

Google is wel heel gevoelig voor snel veranderende websites. Veel verse inhoud zorgt er voor dat Google vaker je website spidered.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me toch zorgen nu, nog steeds staat er 25 november

Het is inmiddels 13 december.

 

Wat ik raar vind is dat als ik via google dmv keywords onze pagina zoek en dan niet op de site zelf klik, maar op cachegeheugen, dan zie ik onze pagina in het cachegeheugen van google. d.d. 7 december

 

Kijk ik via webmastertools/indexatie/cache geheugen,staat er zoiets van géén cachegeheugen gevonden.

 

Raar toch, ik moet toch iets fout hebben staan lijkt mij en weet het niet op te lossen.

 

sitemap.xml heb ik er niet opstaan, is er ergens een link hoe deze te maken?

 

De nieuwe site is een kopie van een oude site maar dan compleet andere inhoud (andere branche), de oude site wordt wel goed geindexeerd.

De nieuwe site heeft de index.php als 'Author' wel de naam van de oude site, zouden we daar misschien de mist in gaan?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei: het kan lang duren, mijn ervaring is zelfs zo'n 3 maanden.

Zijn alle pagina's van je site vanaf de hoofdpagina te vinden d.m.v. <a href> links? Met javascript links in menuknoppen doet Google niks.

Ik denk ook niet dat "Author" het probleem is, vraag me zelfs af of Google daar überhaupt iets mee doet.

Voor het maken van een sitemap gebruik ik altijd het (gratis) GSiteCrawler, dat werkt voortreffelijk.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat het lang duurt, daar leg ik me dan bij neer, maar blijkbaar is hij toch geweest: op het moment 40 pagina's geindexeerd en wat ik al zei wel cachegeheugen als je gewoon via google bezoekt cache geheugen (7 december), niet via webmaster tools, daar staat nog altijd 25 november.

Alle links zijn via de hoofdpagina te benaderen

 

Via de oude site is ie 4,5,7,9,10, en 11 december geweest en dat zie ik dus wel goed via webmasters tools

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...