Ga naar inhoud


hoe codec toevoegen aan PCH 100 ?


Aanbevolen berichten

ok, ik mag me nu de gelukkige bezitter van een PCH-100 noemen. Ik heb dit spul vandaag uitgepakt & geinstalleerd, en na de nodige software updates gevolgd door een paar harde resets omdat ie was vastgelopen heb ik toch al één en ander kunnen uittesten en ik moet zeggen : dat ziet er goed uit. Die PCH speelt inderdaad bijna alle bestandsformaten af.

 

"bijna" --> ik zit met een vrij uitgebreid archief van familiefilmpjes die allemaal in AVI gedigitaliseerd zijn met de MJPEG codec, en blijkbaar is die MJPEG (nog) niet standaard ondersteund.

 

weet iemand of er een MJPEG codec bestaat voor de PCH met de instructies hoe ik deze kan installeren ?

 

voorts valt het me op dat er véél informatie te vinden is, maar echt duidelijk gedocumenteerd is het toch niet. En die wiki is ook maar een mager beestje. Kan ik bvb een unix shell openen op die machine ? en is er geen web-interface die ik vanaf een pc kan oproepen (als ik het ip-adres in IE intoets dan krijg ik een page not found). Bon, ik zit zeker nog met 101 vragen, maar die codec is wel het belangrijkste voor het ogenblik !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


NZBGet Web Interface

 

http://192.168.0.2:8066/

 

 

En is verder ook als o.a. web server te gebruiken. In dit voorbeeld is onder \share een \Web directory aangemaakt waarin de site staat. Je dient wel de myIhome server op de PCH te activeren. Werkt prima, xxx vervangen door je IP adres:

 

http://xxx.xxx.xxx.xxx:8088/stream/file=/share/Web/index.htm

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die NZBGet is een usenet grabber nietwaar ? Die heb ik momenteel niet echt nodig.

die 2e link geeft een 404 not found foutmelding. volgens de setup pagina van de pch-100 zijn alle NMT applikaties aan het runnen, inclusief de myiHome server ......

 

maar ben momenteel aan het proberen om de pch-100 met mijn dreambox te verbinden, dit heeft voor mij een hogere prioriteit. Ik zie wel al dat het een toestel is waar we een tijdje mee zullen moeten spelen voordat we dit onder de knie krijgen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

a propos,

ik merk dat het met DCC mogelijk is om met de popcorn te connecten ! Enkel de FTP werkt, maar dit is interessant omdat we de unix attributen van de files kunnen zien/aanpassen, en we via DCC een unix editor ter beschikking hebben.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan met de Total Commander de bestands attributen

niet aanpassen. En da's niet handig omdat er in het

torrent gedeelte wel eens iets wil blijven hangen dat

ik dan niet kan wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
Ik kan met de Total Commander de bestands attributen
niet aanpassen. En da's niet handig omdat er in het
torrent gedeelte wel eens iets wil blijven hangen dat
ik dan niet kan wissen.


Dit kan zeer zeker wel. In het bestandsmenu de optie attribuut wijzigen gebruiken.

popcorn.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, kende die optie nog niet in de Total Commander.

Ik krijg echter een boodschap 'Kan attributen van bestanden

op host niet wijzigen' ....

 

Er blijft een bestand staan:

 

Citaat:
drwxrwxrwx 2 1001 1001 4096 Aug 17 23:28 .

drwxrwxrwx 12 1001 1001 4096 Sep 7 17:56 ..

-rw-r--r-- 1 1001 1001 4668260352 Aug 17 16:42 .pureftpd-upload.48a84d2b.15.5dd.140867f3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
Bedankt, kende die optie nog niet in de Total Commander.
Ik krijg echter een boodschap 'Kan attributen van bestanden
op host niet
wijzigen' ....

Er blijft een bestand staan:

Citaat:
drwxrwxrwx 2 1001 1001 4096 Aug 17 23:28 .
drwxrwxrwx 12 1001 1001 4096 Sep 7 17:56 ..
-rw-r--r-- 1 1001 1001 4668260352 Aug 17 16:42 .pureftpd-upload.48a84d2b.15.5dd.140867f3


Kan het zijn dat het bestand nog in gebruik is. Dat hij bijvoorbeeld nog via Torrent geseed wordt? Dan is het bestand in gebruik en lukt het dus niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wordt niet meer gebruikt door torrent.

Kon de directory zelf wel omnoemen maar het

onderliggende bestand is niet te verwijderen.

 

Ook niet via de AB met de nieuwste firmware

(met nieuwe bestandsmenu).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...