Ga naar inhoud


alle ip adressen in netwerk vinden


tipje

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: tipje
Op welke manier kan ik alle aparaten en ip adressen in mijn netwerk vinden.
Dos command prompt, IPCONFIG/ALL wink

Doe dat eens bij je zelf op de pc en kijk dan eens of je alle aangesloten apparaten op het netwerk ziet.
Ik weet zeker van niet aangezien het commando wat jij voorstelt alleen de netwerk adapater(s) configuratie(s) toont.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik dacht het toch wel, ik zie alles tot aan mijn NMT aan toe die in mijn netwerk zit laugh


Dan heb jij wel een hele vreemde versie van ipconfig op je PC staan. ipconfig is er namelijk om lokale informatie weer te geven.

Verwar je dit commando niet met arp -a, wat inderdaad wel de apparaten in het netwerk weergeeft.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik dacht het toch wel, ik zie alles tot aan mijn NMT aan toe die in mijn netwerk zit laugh

Maak eens een screenshot van de command box na het uitvoeren van dit commando en post het hier eens.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook eens kijken naar NMAP. Is een Unix (dus ook Linux) commando maar het prog is er ook voor Windows.

Kan je hele netwerken afscannen vanaf alleen een ping (Maar niet elk device geeft een reactie hierop) tot echt alle porten scannen. Daarom vinden sommige anti virus programma's dit malware oid. Het progje is te krachtig....

 

Erik-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...