Ga naar inhoud


Windows 7 password vergeten


henkvd1

Aanbevolen berichten

Vrouw lief had vandaag haar password veranderd, echter weet niet meer in wat.Dat wordt dan even zoeken, zo eenvoudig als in XP is de zaak niet om de tuin te lijden.

 

Hier een oplossing

 

Ga naar volgende site :

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/faq.html

 

 

Onder “Downloads” op volgende pagina :

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html

vind je volgend bestand: cd080802.zip

 

Download, pak uit, en brand het

iso-bestand als een image of iso met Imgburn.exe

 

Als de CD niet boot, de BIOS wijzigen zodat de CD/DVD eerste boot device wordt.

 

Als de computer is opgestart in de Linux omgeving, ziet

je “boot” staan toets Enter.

Nu zal uw harde schijf (schijven) en partities gemount worden.

 

 

De boot cd vraagt om de partitie op te geven waarop het wachtwoord

zich zou kunnen bevinden.

Bevindt zich normaal onder c:\windows\system32\config

 

Een windows 7- harde schijf bestaat uit minimum twee partities :

een van 100 mb, en de rest voor uw besturingssysteem

kies de juiste bij 2 partities dus de grootste.

 

C:\windows\system32\config is aangeduid ; druk op Enter

 

Je ziet staan “Password reset” : druk op Enter, want optie 1 is reeds aangeduid

 

Dan zie je staan : “edit user data and passwords” : toets Enter,

want optie 1 is reeds aangeduid

 

Nu zie je een opsomming van alle user accounts.

 

U kiest dat account waarvan u de inloggegevens niet meer weet

Normaal: Gebruiker

 

En type de naam van dat account. ( hoofdletter gevoelig )

Gebruiker

Dan ziet u onder optie 1 : clean user password : druk Enter want 1 is aangeduid

 

Het volgende is enkel nodig indien er naast het bewuste account “DIS/LOCK” stond :

Type . (= list users)

 

Type de naam van de gebruiker met het blanco paswoord, en toets: Gebruiker Enter

Als ernaast staat DIS/LOCK, type nu 4 (is : ontgrendel het account)

———————————————————————————

 

Daarna type ! (uitroepingsteken)

 

Daarna type q

 

Dan y (voor yes) Dit niet vergeten, hiermee save je de verandering

 

New run ? wordt er gevraagd. n (voor NO) staat reeds aangeduid, dus druk op Enter

 

CD verwijderen en opnieuw opstarten.

 

Nu kan je zonder paswoord inloggen in het gewenste account.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is een prachtige oplossing voor het geval men daarom verlegen zit maar in feite schrik ik hier wel enigszins van hoe gemakkelijk het schijnbaar is om een WIN7 wachtwoord te achterhalen.

E.e.a. betekent in feite dat het gebruiken van een wachtwoord in Windows7, zoals ik dit ook particulier toepas, eigenlijk geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Uiteraard is dit zinvol als op de laptop / PC meerdere gebruikers inloggen of dat je met andere gebruikers apparaten wilt sharen.

Ik gebruik het wachtwoord eigenlijk alleen maar met de illusie dat als mijn laptop wordt gestolen men niet zo gemakkelijk aan de daarop vastgelegde gegevens kan komen.

Dus schijnbaar een illusie en zinloos of zie ik iets over het hoofd?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dus schijnbaar een illusie en zinloos of zie ik iets over het hoofd?

Ten eerste heb je voor deze methode fysieke toegang nodig tot het apparaat.
Ten tweede wordt hier niet het wachtwoord gevonden/gekraakt/geraden, maar gewoon blanco gemaakt.

En als de bestanden op jouw harde schijf niet versleuteld zijn, dan kan iemand die dat wil jouw harde schijf ook gewoon naast zijn OS disk in een machine hangen en alles uitlezen zelfs onder dat gedoe met het resetten van het/een password.
Als deze persoon vervolgens de harddisk weer in jouw machientje hangt, dan weet jij misschien niet eens dat dat gebeurd is.

En zelfs dat hoeft niet, want als ik zoiets zou moeten doen dan zou ik het met een imaging-bootdisk doen. Even snel een image van jouw machientje maken, en het dan offsite lekker op m'n gemak allemaal uitpluizen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helder, dus dan is mijn conclusie juist dat als ik de enige gebruiker ben van mijn laptop en ik verder geen randapparaten of bestanden wil sharen het weinig nut heeft om een wachtwoord in te stellen.

Immers is de fysieke toegang voor onbevoegden geen probleem op het moment dat de laptop is gestolen en alle data zijn dan binnen handbereik.

Alle data versleutelen is voor mij geen optie alhoewel ik een aantal gegevens wel via een van de Crypt programma`s heb versleuteld en op mijn interne HDD heb opgeslagen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Helder, dus dan is mijn conclusie juist dat als ik de enige gebruiker ben van mijn laptop en ik verder geen randapparaten of bestanden wil sharen het weinig nut heeft om een wachtwoord in te stellen.
Immers is de fysieke toegang voor onbevoegden geen probleem op het moment dat de laptop is gestolen en alle data zijn dan binnen handbereik.
Alle data versleutelen is voor mij geen optie alhoewel ik een aantal gegevens wel via een van de Crypt programma`s heb versleuteld en op mijn interne HDD heb opgeslagen.



Dat is een juiste conclussie.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar dan ben ik bang dat menige gebruiker (leek) net als ik tot vandaag in de veronderstelling leeft dat het instellen van een wachtwoord de ultieme beveiliging is voor de opgeslagen data, dus niet.

 

Zo leer je elke dag weer iets bij dank zij de goede adviezen van de leden van dit forum.

Voor mij in elk geval een reden om nog meer van belang zijnde data te encrypten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog even een aanvullende waarschuwing. Alles zomaar encrypten kan enorm gevaarlijk voor jezelf zijn. Als er iets mis gaat is de data onherroepelijk niet meer toegankelijk. Ook niet als je alle wachtwoorden netjes opgeschreven hebt. Lees eens dit door.. http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/What-is-Encrypting-File-System-EFS

 

Zolang het mogelijk is in te loggen met het gebruikersaccount, behoudt je toegang tot de versleutelde bestanden. Het account wordt namelijk gekoppeld aan een unieke EFS-sleutel. Is het echter niet meer mogelijk Windows op te starten en in te loggen met het gebruikersaccount (om wat voor redenen dan ook), dan is er ook geen toegang meer tot de met EFS versleutelde bestanden.

 

Door de unieke EFS-sleutel veilig te stellen op een USB-stick kan op een andere PC of onder een andere gebruikersnaam weer toegang worden verkregen tot de versleutelde bestanden. Vergeet dit exporteren NOOIT.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is iets te kort door de bocht, want EFS is niet de enige manier om de boel te versleutelen.

Bovendien hoor je van je data altijd een backup te hebben die je op een alternatieve plaats bewaart.

 

Dan de betere manier van data versleutelen, Bitlocker, waarbij je je data ook na een herinstallatie gewoon kan decrypten.

Het hangt er wel van af welke versie OS je hebt, maar als het kan, kijk er eens naar.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Winwiz als SnijdeA bedankt voor deze terechte waarschuwing.

Nu maak ik sowieso al elke week met Acronis True Image Home 2010 een volledige image van mijn beide harddisks en deze back-up staat op een separate USB drive, dus de data is in feite veiliggesteld.

 

Verder heb ik mijn essentiële data niet met EFS versleuteld maar met TrueCrypt en volgens mij heb ik daarvoor geen Windows 7 wachtwoord nodig en loop ik daarbij ook geen gevaar want ik kan immers het WIN wachtwoord niet vergeten.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Dat is iets te kort door de bocht, want EFS is niet de enige manier om de boel te versleutelen.
Bovendien hoor je van je data altijd een backup te hebben die je op een alternatieve plaats bewaart.

Dan de betere manier van data versleutelen, Bitlocker, waarbij je je data ook na een herinstallatie gewoon kan decrypten.
Het hangt er wel van af welke versie OS je hebt, maar als het kan, kijk er eens naar.


Voor bitlocker heb je de enterprise (niet los te koop) of ultimate versie nodig (win7) en veel mensen hebben home premium of professional.

Ook bij bitlocker wordt sterk aangeraden om je herstelsleutel elders op te slaan of op zijn minst ergens goed te noteren.

Als je bitlocker to go gebruikt voor externe schijven is deze alleen beschrijfbaar uit Win7, Vista en Xp kunnnen deze drive alleen lezen.

Mijn favoriet is trouwens Truecrypt..

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Janneman
Misschien nog eenvoudiger:

Zoek eens op OPH Crack via Google


Of het eenvoudiger is , dat is maar de vraag, het duurt wel enorm lang tegen over het voorbeeld wat ik in de eerste post heb gegeven.Met een met downloaden en branden er bij is deze manier ca 10 minuten

De OPH crack kan uren duren, het is maar waar je voor kiest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...