Ga naar inhoud


computer start niet meer op na aansluiten nieuw toetsenbord


gerrit B

Aanbevolen berichten

Zojuist even een nieuw toetsenbord aangesloten (trust elight illum) maar nu start de computer niet meer op.

Dus het oude toetsenbord aangesloten en opgestart maar ik krijg eerst de melding press F8 to run boot en even later press F11 te run recovery (kreeg ik voorheen ook altijd bij het opstarten)

 

Maar ik kan wachten zolang ik wil (na 45 min nog geen reactie) kan drukken wat ik wil hij gaat niet verder .

Ook de knop F10 werkt niet en ook een oud PS2 toetsenbord biedt geen uitkomst.

Dus nu mijn oude (langzame) PC maar weer van stal gehaald want die doet het tenminste nog.

 

Wie heeft nog een goede tip hoe ik er weer leven in kan krijgen? (i3 core processor met windows 7)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik opstart krijg ik

Press F8 to run Boot menu

 

en een paar tel verder krijg ik

 

Press F11 to run recovery

 

maar ik kan drukken wat ik wil, snel achter elkaar drukken, vasthouden, 1 x drukken enz. maar hij blijft op Press F11 to run recovery staan en gaat geen stap verder.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff ik vind het echt lastig om het in te schatten vanaf hier...

 

Trek een keer alles los, alle kabels. Blaas een keer goed op de kabels en de aansluitingen. Sluit dan alleen monitor en power aan en start hem een keertje op.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geen resultaat.

 

De opstart CD er in gelegd en dan komt hij mety de vraag

1 boot from harddisk

2 boot from CD rom

 

enter your choice:

 

maar ja dan kan ik dus niets invoeren niet met het laatste toetsenbord niet met het voor laatste toetsenbord en niet met een PS2 toetsenbord.

Het lijkt er op dat hij door het wisselen en installaren van het nieuwe toetsenbord niets meer op de USB uitgangen herkent.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een een paar keer met een cd aan het prutsen geweest, de cd van het antivirus programma er ingelegd, kreeg weer de vraag hoe op te booten maar ja mijn toetsenbord deed het niet dus maar weer uitgezet, Cd er uit gehaald nog een keer geprobeerd en hij start plots op en doet het weer.

 

Nu maar hopen dat als ik hem opnieuw opstart dat hij het dan ook nog weer op wil starten.

 

suc6

 

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms geven kleine dingen de raarste fouten. De laptop wilde niet doorstarten. Via de bios gaan en van daar uit doorstarten lukte wel. Het probleem was een nieuwe USB stick. Het ding eruit en normaal opstarten. Met andere USB sticks nooit een probleem gehad dus nooit aan een usb stick gedacht. Paar dagen geklooit tot iemand hier usb-drive noemde. Toen viel het kwartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het hier geweest is weet ik nog steeds niet, het nieuwe toetsenbord werkt nu nl. gewoon prima en voor de rest zit alles nog hetzelfde aangesloten.

 

Bleef hij eerst steken op press F11 nu verwijnt dat na een paar sec, is het scherm eerst een halve minuut oid. zwart en dan komt het windows logo en start hij door.

 

Vraag me alleen af waarom het scherm eerst een poos zwart is en de harddisk ook vrijwel stil staat en dat hij daarna pas weer actief begint te worden, het lijkt net alsof hij ergens op aan het wachten is en als dat niet komt hij weer verder gaat.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer problemen, maar dit keer mijn eigen schuld.

Druk het uittrekblad waar het toetsbord op staat naar binnen maar duw zo met mijn muis gelijk tegen de 230V schakelaar waarmee ik alles spanningsloos kan maken.

Dus pats alles uit en mooi weer niet opstarten, weer hetzelfde probleem als hierboven.

Ben vanmiddag vanaf 5 uur bezig geweest en heb er nu net weer een half uurtje leven in.

 

Dus dacht dan moet ik toch iets in de bios wijzigen zodat het toetsenbord wel meteen gaat werken, maar ondanks dat hij nu wel goed opstart kom ik nog steeds niet met F8 in de Bios.

Dus het usb toetsenbord afgekoppeld en een PS2 toetsenbord aangesloten (een HP en een medion die beide zeker werken) maar die ziet hij helemaal niet en bij app beheer zie je dan ook geen toetsenbord meer maar alleen een usb muis.

 

iemand enig idee hoe ik dan toch in de bios kan komen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd je er wel rekening mee dat een PS2 toetsenbord pas herkent wordt als de computer echt uit is geweest? Let ook op de kleuren (paars of groen) als je ze verwisseld werkt het ook niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de PC geheel spanningsloos maak de PS2 muis en toetsenbord aansluit en dan weer opstart dan worden die ook niet herkent.

Denk dat het verstandig wordt om er maar eens door een PC dokter naar te laten kijken.

Ben er inmiddels wel achter dat zodra hij de fout in gaat de beste remedie is om alles gewoon uit te zetten, een uurtje te wachten en dan weer op te starten en dan start Windows soms wel gewoon op.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin de voeding te verdenken eerlijk gezegd....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...