Ga naar inhoud


Wanneer komt VIER HD en VIJF HD op TV Vlaanderen?


-Wim-

Aanbevolen berichten

Misschien zijn er nog mensen met deze vraag ...

 

Vraag:

Wanneer worden VIER HD en VIJF HD beschikbaar op TV Vlaanderen?

 

Antwoord:

Op dit ogenblik hebben we daar hier op de klantendienst nog geen zicht op.

Doch wij doen ons best om dit zo snel mogelijk te kunnen aanbieden aan onze klanten.

 

Mvg,

 

Wim

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja, ze hebben als mpeg 4 uitzendingen, kunnen ze die gelijk omzetten in HD, en geen SD.

Aangezien iedereen toch een HD ontvanger nodig hebben bij TVV kan dat makkelijk.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de nacht van 17 naar 18 september 2012 heeft CanaalDigitaal een transponder op de 23,5 veranderd: Heb je zwart beeld op bvb NED2 dan moet je de QPSK naar 8PSK zetten, of uw toestel de transponder opnieuw laten inlezen: 11739 V 27500 5/6 QPSK wordt dus 11739 V 27500 2/3 8PSK.

Dus deze aanpassen vooraleer je je toestel laat zoeken. Voor wie fastscan heeft is deze verandering automatisch gebeurd of indien niet: handmatig de fastscan gebruiken.

 

Erg genoeg is er géén enkel melding geweest van TV Vlaanderen, over service gesproken...

aangepast door FredjeF
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Misschien worden ze erbij gepropt op Astra 1 als de MPEG4-migratie afgerond is:

Op Linowsat zag ik daarnet dat de HD-versies van één en Canvas nog amper tussen de 3 à 4 Mbps krijgen. vtm HD haalt nog 4 à 4,5 Mbit.

 

Rekening houdend met de lage kwaliteitsnormen dat de M7 Group hanteert voor Vlaanderen, blijkt uit volgend rekensommetje dat zoiets mogelijk is:

Stel dat één SD, Canvas SD, vtm SD, 2BE, JIM, Vitaya, Acht, OP12, vtmKzoom/Kanaal Z/Man X elk gemiddeld 2 Mbps krijgen, dan heb je 18 Mbps verbruik aan deze SD-zenders. Reken daar grofweg 10 Mbps bij voor VIER en VIJF in "HD", dan zit je aan 28 Mbps,

Samen met wat nullbytes om de pieken op te vangen, data en audio (waar ondertussen de meesten 128/160 kbps voor lief nemen) en de transponder is terug gevuld. En iedereen tevreden, want ze hebben VIER en VIJF in "HD-kwaliteit"...

aangepast door Amazor

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Linowsat zag ik daarnet dat de HD-versies van één en Canvas nog amper tussen de 3 à 4 Mbps krijgen. vtm HD haalt nog 4 à 4,5 Mbit.

 

Dat is inderdaad schrijnend... Te meer daar NED1, 2 en 3 HD bijna de dubbele bandbreedte krijgen van Eén HD en Canvas HD...

aangepast door Menneke

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad schrijnend... Te meer daar NED1, 2 en 3 HD bijna de dubbele bandbreedte krijgen van Eén HD en Canvas HD...

Die zenden dan ook dubbel zoveel content in HD uit, op één en Canvas is het nog vaak upscaled SD. Gisteren even gezapt naar die nieuwe quiz, 2 tot de zesde macht. Volgens mij was die ook nog gewoon in SD opgenomen (althans, zo zag het er uit). En dat anno 2012, je zou toch denken dat alles wat nu opgenomen word in HD is. (maar zie op ned 1 2 en 3 ook nog vaak nieuwe programma's in SD, zoals de wereld draait door en andere studio programma's)

aangepast door cookie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zenden dan ook dubbel zoveel content in HD uit, op één en Canvas is het nog vaak upscaled SD. Gisteren even gezapt naar die nieuwe quiz, 2 tot de zesde macht. Volgens mij was die ook nog gewoon in SD opgenomen (althans, zo zag het er uit). En dat anno 2012, je zou toch denken dat alles wat nu opgenomen word in HD is.

 

Daar ben ik het niet meer eens. Misschien lijkt het wel SD door de lage bandbreedte die TV Vlaanderen ervoor voorziet, maar alle nieuwe programma's van de VRT zijn wel degelijk HD. Kijk maar eens naar Eén via Telenet, en je zal het verschil met TV Vlaanderen zien...

 

Ik begrijp gewoon niet waarom Eén en Canvas slechts de helft van de bandbreedte van NED1,2 en 3 krijgen...

 

Trouwens, of een zender nu veel of niet veel upscaled SD uitzendt, zou voor de distributeur toch geen verschil moeten maken... Als ze HD uitzenden, zou het er goed moeten uitzien.

aangepast door Menneke

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Mijn post had niet als hoofdreden om over bitrates te praten, maar eerder het beleid van de M7 Group t.o.v. Vlaanderen in vraag te stellen, qua zenderaanbod, kwaliteit en service.

 

Echter kan ik je alleen maar op alles gelijk geven. De VRT HD-uitzendingen zien er tamelijk verschillend uit tussen Telenet en TV Vlanderen en ik ben er zeker van dat de bandbreedte er een niet te onderschatten rol in speelt.

 

Ik baseer me zeker niet enkel op cijfers als ik het over de beeldkwaliteit heb, maar de nogal bedenkelijke kwaliteit op dat moment, deed me nog eens een bezoekje brengen aan Linowsat, wat toen mijn vermoeden bevestigde. Ik vergeef het M7 dat zij geen bitrates kunnen/willen geven wat de kabel biedt, maar ik denk niet dat hun wonderencoders voor hetzelfde resultaat kan zorgen met slechts de helft van de bitrate. Ook gaat er welllicht soms eens iets de mist in op die transponder, want uit een opgenomen programma met steeds dezelfde tijdsduur merk ik op dat het bestand soms dubbel zo groot is.

 

En inderdaad is er geen reden om de ene zender te bevoordelen ten koste van een andere, kwalitatieve 720p vergt evenveel bandbreedte als 1080i. Ongeacht het bronmateriaal SD of HD is, de bandbreedte moet ten allen tijde voldoende beschikbaar zijn.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...