Ga naar inhoud


Na opstarten xp automatisch een netwerkschijf aanmaken via net use ?


p1ppo

Aanbevolen berichten

Ik wil dat na opstart pc (xp) er een netwerkschijf aangemaakt wordt. de netwerkschijf is een nslu waar 2 x 500 gb aanhangen.

Deze batfile gebruik ik:

Net use y: /d

Net use y: \\Nslu\multimedia

Waar moet ik userid en wachtwoord automatisch invullen ?

 

 

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: p1ppo
Ik wil dat na opstart pc (xp) er een netwerkschijf aangemaakt wordt. de netwerkschijf is een nslu waar 2 x 500 gb aanhangen.
Deze batfile gebruik ik:
Net use y: /d
Net use y: \\Nslu\multimedia
Waar moet ik userid en wachtwoord automatisch invullen ?


Ik heb het:
Net use z: /d
Net use z: /user:nslu\admin \\Nslu\multimedia wachtwoord
maar deze lukt niet:
Net use y: /d
Net use y: /user:nslu\admin \\Nslu\DISK 1 wachtwoord

Dit zijn de shares op nslu..



dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom net use gebruiken? Je kunt toch gewoon vanaf je desktop een verbinding met een netwerkschijf maken en dan aanvinken dat er automatisch bij opstarten verbinding moet worden gemaakt.

 

Een paar muisklikken en je bent klaar

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Waarom net use gebruiken? Je kunt toch gewoon vanaf je desktop een verbinding met een netwerkschijf maken en dan aanvinken dat er automatisch bij opstarten verbinding moet worden gemaakt.

Een paar muisklikken en je bent klaar

Ik weet uit ervaring dat die niet altijd worden onthouden dus een batfile is zo gek niet.
Niet onthouden zou ook kunnen zijn worden gereset via de netwerk login oid, maar ze kunnen weg zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: winwiz
Waarom net use gebruiken? Je kunt toch gewoon vanaf je desktop een verbinding met een netwerkschijf maken en dan aanvinken dat er automatisch bij opstarten verbinding moet worden gemaakt.

Een paar muisklikken en je bent klaar

Ik weet uit ervaring dat die niet altijd worden onthouden dus een batfile is zo gek niet.
Niet onthouden zou ook kunnen zijn worden gereset via de netwerk login oid, maar ze kunnen weg zijn.


Ik moet zeggen dat ik daar nog nooit last van gehad heb, maar goed ervaringen kunnen verschillen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Na de eerste net use geen user/ww meer gebruiken.
Je kan ook geen 2 verschillende shares benaderen waar 2 verschillende gebruikers rechten aanhangen. (er kan maar 1 gebruiker zijn ingelogt)


Geweldig Dit is het antwoord. Het lukte elke keer maar niet.
Bedankt.

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...