Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies. Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy    Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Registreren op sat4all.com is gratis. Als je registreert kan je gebruik maken van veel meer functies zoals de uitgebreide zoekfunctie, het plaatsen en beantwoorden van berichten, berichtnotificaties ontvangen als iemand een bericht geplaatst heeft in een forum dat je graag volgt, je kunt een persoonlijk profiel aanmaken en direct met andere leden communiceren. Wordt dus nu lid!

Foto

Na opstarten xp automatisch een netwerkschijf aanmaken via net use ?

• Login om te beantwoorden
7 reacties in dit onderwerp

#1 Offline p1ppo - Geplaatst: 20 augustus 2008 - 12:23

p1ppo

Sat4all Fan

• Leden
  • 328 berichten
Ik wil dat na opstart pc (xp) er een netwerkschijf aangemaakt wordt. de netwerkschijf is een nslu waar 2 x 500 gb aanhangen.
Deze batfile gebruik ik:
Net use y: /d
Net use y: \\Nslu\multimedia
Waar moet ik userid en wachtwoord automatisch invullen ?

dm500s
echostar 5020 (160gb
Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

#2 Offline p1ppo - Geplaatst: 20 augustus 2008 - 12:49

p1ppo

Sat4all Fan

• Leden
  • 328 berichten
Origineel bericht van: p1ppo
Ik wil dat na opstart pc (xp) er een netwerkschijf aangemaakt wordt. de netwerkschijf is een nslu waar 2 x 500 gb aanhangen.
Deze batfile gebruik ik:
Net use y: \\Nslu\multimedia
Waar moet ik userid en wachtwoord automatisch invullen ?

Ik heb het:
Net use z: /d
Net use z: /user:nslu\admin \\Nslu\multimedia wachtwoord
maar deze lukt niet:
Net use y: /user:nslu\admin \\Nslu\DISK 1 wachtwoord

Dit zijn de shares op nslu..

#3 Offline winwiz - Geplaatst: 20 augustus 2008 - 19:02

winwiz

Moderator

• Moderators
  • 7161 berichten
  • LocatieCentraal Nederland
Waarom net use gebruiken? Je kunt toch gewoon vanaf je desktop een verbinding met een netwerkschijf maken en dan aanvinken dat er automatisch bij opstarten verbinding moet worden gemaakt.

Een paar muisklikken en je bent klaar

<p>7700HSCI + Stab + Visiosat90cm + Invacom + Archsat90 + 3LNB + Cas2 + Addon + ..PS3 160GB + Popcornhour C200 + iPad Air 2 64Gb (iOS 8.1.2) + iPhone 6+ 128 GB (iOS 8.1.2) Microsoft Gecertificeerd.

#4 Offline Gast_hummiesat_* - Geplaatst: 20 augustus 2008 - 19:19

Gast_hummiesat_*
  • Gasten
Origineel bericht van: winwiz
Waarom net use gebruiken? Je kunt toch gewoon vanaf je desktop een verbinding met een netwerkschijf maken en dan aanvinken dat er automatisch bij opstarten verbinding moet worden gemaakt.

Ik weet uit ervaring dat die niet altijd worden onthouden dus een batfile is zo gek niet.
Niet onthouden zou ook kunnen zijn worden gereset via de netwerk login oid, maar ze kunnen weg zijn.

#5 Offline WPW - Geplaatst: 20 augustus 2008 - 20:27

WPW

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 6113 berichten
Na de eerste net use geen user/ww meer gebruiken.
Je kan ook geen 2 verschillende shares benaderen waar 2 verschillende gebruikers rechten aanhangen. (er kan maar 1 gebruiker zijn ingelogt)
gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

#6 Offline winwiz - Geplaatst: 21 augustus 2008 - 07:40

winwiz

Moderator

• Moderators
  • 7161 berichten
  • LocatieCentraal Nederland
Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: winwiz

Ik weet uit ervaring dat die niet altijd worden onthouden dus een batfile is zo gek niet.
Niet onthouden zou ook kunnen zijn worden gereset via de netwerk login oid, maar ze kunnen weg zijn.

Ik moet zeggen dat ik daar nog nooit last van gehad heb, maar goed ervaringen kunnen verschillen.

<p>7700HSCI + Stab + Visiosat90cm + Invacom + Archsat90 + 3LNB + Cas2 + Addon + ..PS3 160GB + Popcornhour C200 + iPad Air 2 64Gb (iOS 8.1.2) + iPhone 6+ 128 GB (iOS 8.1.2) Microsoft Gecertificeerd.

#7 Offline Ome Merde - Geplaatst: 21 augustus 2008 - 08:16

Ome Merde

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 28835 berichten
doet de mijne ook (Vista) (nslu2 met unslung 6.zoveel-ß)

merDe
deze ruimte is te huur

#8 Offline p1ppo - Geplaatst: 25 augustus 2008 - 10:31

p1ppo

Sat4all Fan

• Leden
  • 328 berichten
Origineel bericht van: WPW
Na de eerste net use geen user/ww meer gebruiken.
Je kan ook geen 2 verschillende shares benaderen waar 2 verschillende gebruikers rechten aanhangen. (er kan maar 1 gebruiker zijn ingelogt)

Geweldig Dit is het antwoord. Het lukte elke keer maar niet.
Bedankt.

Mogelijke gelijksoortige onderwerpen Collapse

Onderwerp Forum Gestart door Statistieken Laatste bericht