Ga naar inhoud


Nieuwe Product key Win-XP-SP2 prof plaatsen?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wie kwam er nu niet door de genuine test heen ?

 

Al had je gelijk een legale versie gebruikt had je veel gedoe minder gehad.

 

Maar ja misschien vinden we dat gedoe nou net zo leuk :-)

 

 

O ja neem van mij aan dat het niet slim is om je boot partitie te compressen, zeker niet omdat de pagefile daar standaard staat (maar die kan je verplaatsen).

 

Groet,

 

Succces,

Kees

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was een versie die in een shrinked plastic verpakking zat met kaart en een klein boekje(A5) erbij. Ik geloof een OEM versie.

Maar nu zit er een LEGALE versie op en nog problemen...

Het ENIGE voordeel met een legale versie is dat je LEGAAL kan KLAGEN, meer voordeel is er niet aan.

Is wel een stommiteit van me geweest de bootpartitie te compressen... en er ook utilityprogs op te zetten, en zo die bootpartitie vol te krijgen, zodra er een SP3 op kwam, had ik plaats te kort en vandaar dat compressen...

Maar ja ben al een eind opgeschoten...

 

Als ik strak een andere PC koop zit ik weer evenver, want die versie is al aangemeld... en daar gaan we dan weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Was een versie die in een shrinked plastic verpakking zat met kaart en een klein boekje(A5) erbij. Ik geloof een OEM versie.
Maar nu zit er een LEGALE versie op en nog problemen...
Het ENIGE voordeel met een legale versie is dat je LEGAAL kan KLAGEN, meer voordeel is er niet aan.
Als ik strak een andere PC koop zit ik weer evenver, want die versie is al aangemeld... en daar gaan we dan weer...


Heb je ook zo'n coa op de kast zitten dan? (met productcode windows en beveiligingsopsmuck alla bankbiljet)

Zonder die coa geef ik geen drol voor die zogenaamde oem licentie.

Wat het extra verdacht maakt is dat de "winkel" hem al geactiveerd heeft voor je. Dat mogen ze niet eens. De kans is groot dat die klungels een gekraakte vlk code hebben gebruikt en een image getrokken hebben en dat op elke uitgeleverde pc plaatsen.

Je OEM versie is een goedkope windowsversie waarbij je ondersteuning krijg van de winkel bij vragen. Koop je zoals jij nu gedaan hebt de retail versie dan mag je MS om support vragen.

Als ik in jouw schoenen stond gaf ik die winkel aan bij microsoft, ze krijgen dan een steekproef van een detective.
In de regel krijg je van microsoft dan kostenloos een orginele valide licentie. Echter jij als klant moet kunnen aantonen dat het bij je systeem verkocht is (bv kassabon ofzo)

Zelfs al hebben ze je een correct xp licentie verkocht gaan ze nog voor het gaas omdat die fietsenmakers zich niet houden aan de regels die microsoft hanteert voor windows preinstallations.

Suc6 ermee, die 141 euro terugclaimen bij microsoft en bedenk dat als de installateur zich aan de regels had gehouden jij nu niet in zo'n lastig parket zat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Schijf is 500Gb...
Ik heb een format C gedaan, en de 10Gig bootpartitie© opnieuw geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd...
Ik heb ook een SP3 disk bij de redmonders gekocht... sick
Wordt tegenwoordig mode te betalen om hun eigen fouten te verbeteren...
mad


Je zoekt achter problemen als je de boot maar 10Gb geeft, en dat terwijl je 500Gb aan boord hebt.

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge probeert me toch nie wijs te maken dat je voor XP méér dan 10Gb nodig hebt?

Nu maak ik een copie van alle updates in de partitie Vuilbak(5Gb)\winupdates, en delete de $xxx$ directories in windows, dat bespaart ook plaats zonder compressie heb ik nu nog 4.5 Gb vrij.

 

Wat die oem versie betreft, die shop is er al lang niet meer, computershops delen het leven van de ééndagsvlieg!

Heb nu de nieuwe drivers 4.5.x van Technisat gdwnld, maar toch wordt de Skystarkaart nog niet herkend... Plug & pray installatie deed het nochtans...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zo zijn systeem.

 

Het uit elkaar halen van data en boot is normaal (en kan als je het over twee fysieke schijven verdeeld snelheidswinst geven), het uit elkaar halen van de programma's en de boot is achterhaald, dit komt mede door de verwevenheid van de settings van deze programma's met de registry. Bij een nieuwe install van het os zal je vaak een herinstallatie van de software moeten doen om alle settings weer in de registry te krijgen. (zeker een msi gebaseerde uninstall of repair is afhankelijk van de registry)

 

Mogelijk is een tweede schijf een optie, hier plaats je dan de pagefile(swap) naar toe (snelheid) en hier zet je dan ook de full system backup of ghost(o.i.d.) image naar toe.

 

om nog even een link te geven naar het veranderen van de xp-key:

http://www.petri.co.il/change_the_serial_in_windows_xp.htm

en eentje om je key te achterhalen:

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

 

maar voorop staat dat als je gelukkig bent met je systeem je er zeker niet mee moet gaan rotzooien (don't fix what ain't broken)

 

 

Groet,

 

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
De500Gb schijf heb ik gepartitionneerd in verschillendedelen:
C= boot=10Gb;

Dat is vragen om problemen, ten minste 30gb. Of nog beter gewoon alles onder 1 letter, 500gb als C: en dan mappen aanmaken voor je eigen verdeling, deze kan je dan ook apart aanspreken voor (externe)backup doeleinde.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug naar de productkeys.

 

Ik ben aant rondkijken voor een extra pc en zie dat er op de wereldberoemde veiling site licenties vanaf ong 50 euro voor xp pro staan. De feedback bij deze gasten is goed, maar gezien de prijs twijvel ik toch ad kwaliteit/betrouwbaarheid. Is dit te vertrouwen?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kopen!

In het slechtste geval krijg je een rek van 141.51€

Het verschil is ruim 90€ en daarvoor krijg je een zwarte achtergrond of niet...

Meer maakt niet uit!

En ga in geen geval een WGA aan, laat ze voor wat ze zijn!

Mijn systeem werkte goed tot ik mijn elektronische maandelijkse BTW aangifte moest doen en er verteld werd dat CAPICOM.DLL moest herinstalleerd worden...

Om die te installeren moest ik eerst een WGA doen en dan dwnldn...de gevolgen zijn bekend.

Nu heb ik terug een WGA gedaan en geen melding...

Maar wel een systeem dat niet meer werkt zoals het voorheen werkte!!!

Ik vraag me trouwens af als ik eens een paar andere MB en configuraties test, wat de WGA dan terug zal zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een paar pc's draaien met WGA en niets ad hand. Ik wil gewoon een legale pc draaien, die automatisch de updates instaleerd, zonder het risico te lopen op een boete wegens illegale software.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...