Ga naar inhoud


[Dm800] Is het mogelijk een image backup te maken van een Dm800 ?


Ptje

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand enig idee of er iets is om een image te maken van een Dm800 (backup) Ik heb "Flash Image Backup Creator" al geinstalleerd. Die zou enigma2 moeten kunnen backuppen. Het vreemde is dat het proggie wel gewoon werkt. Je zie em 2 files maken op de hd, maar dan maakt ie dan een .nfi van, maar die is 0 Kb Weet er iemand een betere oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt met de ingebouwde backup functie een backup maken van je /etc/enigma2 folder (naar harddisk, USB of CF), als je dan opnieuw flasht en deze backup weer terug zet heb ja alle settings, timers, zenders enzo weer precies zoals ze waren. Zo'n backup is in tien seconden gepiept.

 

Als dat niet genoeg is, wil ik eigenlijk wel weten wat je dan wil bereiken met een image backup wat met deze gewone backup niet lukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Je kunt met de ingebouwde backup functie een backup maken van je /etc/enigma2 folder (naar harddisk, USB of CF), als je dan opnieuw flasht en deze backup weer terug zet heb ja alle settings, timers, zenders enzo weer precies zoals ze waren. Zo'n backup is in tien seconden gepiept.

Als dat niet genoeg is, wil ik eigenlijk wel weten wat je dan wil bereiken met een image backup wat met deze gewone backup niet lukt?


ja maar niet alles:
plugins zitten er niet bij,
skins zitten er niet bij,
config instellingen zoals newsreader, cccam config etc.
ik denk dat hij die ook erbij wil smile

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

telnet dreambox

# df /

kijk welk device op gemount is /dev/...

# mount -o remount,ro /

# dd if=/dev/... of=file.image

# mount -o remount,rw /

 

Die file.image zou je op een soorgelijke manier moeten kunnen terugzetten (famous last words) en dan heb je alles. Alleen zal het hele root device hoogst waarschijnlijk niet (nogmaals) op het root device passen :-/. Bij voorkeur naar een nas of nfs mount doen dus.

 

Na eventueel terugzetten meteen de box hard resetten.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...