Ga naar inhoud


Wie heeft er al een LED TV en wil zijn ervaringen delen?


Aanbevolen berichten

Als ik op de site van kieskeurig kijk dan zie ik bij de beeld specificatie van de Samsung UE32B6000 een groen vinkje staan bij LED-backlight. Is dat dan bedrog of onwetendheid of heeft dat type van Samsung ECHT Led Backlight....?

 

B17 confused

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De Samsung gebruik de Edge techniek waarbij de led's in de hoek zijn geplaatst als vervanging voor de CCFL lampen. Bij de Samsung is dat een geslaagd concept. Dus er worden geen led strips gebruikt zoals uitgelegd door drz of beter een matrix bestaande uit min of meer 1000 leds en dus kan het beeld scherm niet locaal worden gedimd bij dit model. Maar hoe dan ook het betreft in alle gevallen wel degelijk een "backlight" toepassing.

 

Bij de komende modellen van Samsung (8500 serie) zal wel local dimming worden toegepast.

 

saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Gizmodo werd melding gemaakt van Spetember 2009 maar er schijnt vertraging te zijn door een of ander tecnisch probleem: There are two models, the 46-inch class (45.9 inches) set for $3600, and the 55-inch class (54.6 inches) for $4500, both out in September. Men heeft het nu over Januari.

 

saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: B17
Als ik op de site van kieskeurig kijk dan zie ik bij de beeld specificatie van de Samsung UE32B6000 een groen vinkje staan bij LED-backlight. Is dat dan bedrog of onwetendheid of heeft dat type van Samsung ECHT Led Backlight....?

B17 confused


Heb hier vele dingen reeds gelezen over voor en nadelen van oa de UE32B6000.Ik ben van plan om dit type aan te schaffen en probeer me zo breed mogelijk te laten informeren over de voor en nadelen die bij mij door jullie hulp redelijk positief over komen.Wel heb ik vernomen dat het geluid te wensen over laat.
Ik stel geen grote eisen aan het geluid.Als ik het commentaar van bv sportevenementen maar kan verstaan vind ik het best.
Kan iemand zijn ervaringen daar over schrijven?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

ik heb een Akai LED tv gezien de AL2425CI. Is er iemand die ervaringen heeft met dit toestel? Ik wil hem aan een UPC HDTV box hangen. Ik heb geen idee of hij de juiste beeldkwaliteit heeft omdat ik gelezen heb dat "full HD" ook niks zegt. Uw inbreng wordt hoogst gewaardeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens de specificaties:

Televisietype LCD

Backlight Edge-lit

 

Het is dus geen echte Led-TV, maar een LCD-TV met LED Backlight.

Bij het 'edge-lit'-systeem bestaat de backlight van een lcd uit een rij leds aan de randen van het paneel. Het licht wordt vervolgens via zogeheten 'light-guide'-platen over het paneel verspreid.Zulke toestellen, uitgerust met deze techniek kunnen echter nog last hebben van niet-homogene verlichting.

 

Bij 61 cm schermdiagonaal moet je wel echt met je neus op het scherm gaan zitten, om Full-HD details te zien.

 

Hij heeft wel een 12 volt aansluiting, en is daarom denk ik meer voor de camping gedacht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb sinds een drietal weken een LEDtelevisie, de LG 47SL9000 en ik ben er uitermate tevreden over. Hij is lekker plat (>3cm) en kan eigenlijk geen nadelen vinden. Uiteraard kan ik niet vergelijken met een plasma of een lcd in dezelfde setting, maar in vergelijking met mijn crt-televisie is het een hele verademing. Beeld is lekker groot, hangt netjes op de muur en het 'gigantische achterwerk' is verdwenen. Mijn zitkamer is een vierde groter geworden!!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SL-serie Geen nadelen?

 

-Geen CI+/Ziggo gecertificeerd,

-De aansluitingen zitten HAAKS tegen de muur, waardoor je hem *onmogelijk* plat aan de muur kan hangen,

-Bezel is best aanwezig.

 

Ik wacht tot de neiuwe series uitkomen van zowel Samsung als LG (LE8500 , C8700) Als die te duur zijn/niet aan mn eisen voldoen haal ik gewoon een 42SL9500. blush Zijn best goedkoop.

 

Heb je misschien een foto?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst en vooral is het eigenlijk <3cm

 

daarnaast ben ik de eerste om toe te geven dat de HAAKSE aansluitingen op zo een PLATTE tv wel een ontwerpfout moeten zijn. Wat is anders het nut van zo een platte tv?

 

Heb overigens getwijfeld tussen deze tv en die 46inch van Samsung, maar die rode rand stond me niet aan.

 

ondanks zowat alle aansluitingen haaks op de televisie zitten, hangt ie bij mij wel degelijk PLAT tegen de muur. Daarvoor gebruik ik dan ook die enige vierde hdmi-aansluiting die aan de zijkant zit (zoals bij de samsung-reeks).

 

Ik heb dan ook maar 1 hdmi-aansluiting nodig, want ik doe voorts alles met mijn DM8000 en gebruik ik deze televisie enkel als beeldscherm.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok, maar als de 64EB6000 je niet bevalt door de rode gloed, heb je nog de B7020! laugh Alleen is die weer ietsje te duur vind ik..

 

Een andere oplossing zou, zoals @hierboven het al zegt is om een haakse covnerters te kopen. Maar vergeet dan niet dat je nog steeds de dikke stroomkabel (die overigens wel al is gedraaid (90graden) maar dan nog steekt ie 3 CM uit. Dan heb je nog de SCART, Component, COAX aansluitingen.. crazy

 

Als je ERG goed zoekt, en een beetje handig bent zal het je toch wel lukken om de TV max 4cm van de muur te handen.

 

http://www.sino-buy.com/pic/hdmi-hdmi-90.jpg

 

Maar ja het is wachten op de volgende generatie LED TV's,.. maar ik weet nu al dat LG niets heeft geleerd van Samsung; de aansluitingen zitten ALWEER gericht tegen de muur. mad Design van LG is gewoon cool Het enige puntje zijn dus de aansluitingen voor mij. Ik zal het moeten afwegen straks...

 

 

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...