Ga naar inhoud


CCcam op een Windows/Linux gebaseerde HTPC


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Aangezien er soms vragen zijn over CCcam op HTPC's, wil ik daar even wat duidelijkheid over geven.

 

De regel is als volgt:

 

Ja, het is mogelijk om de native X86/X86-64 binaries van CCcam te draaien op een Linux gebaseerde HTPC. Tot aan versie 2.1.1 is het mogelijk om deze native via een PRELOAD-hack rechtstreeks te gebruiken in VDR (vdr-sc plugin), MythTV (sasc-ng applicatie) en TVHeadend (interne camd.socket verbinding). Echter, deze oplossing is niet echt stabiel, er is sprake van langzame zap-snelheid en je kaart (die je via een externe reader dient aan te spreken) wordt niet geüpdate (geen ondersteuning voor EMM's). Deze oplossing is eigenlijk absolete en het advies is om gebruik te maken van een lokaal draaiende CCcam (zonder de PRELOAD-hack) of een Dreambox icm de cccam2 connectie van vdr-sc of sasc-ng. Ondanks dat beide systemen wel EMM-updates ondersteunen, is mijn ervaring dat dit niet optimaal werkt met de SECA3-kaart van Canal Digitaal/TV Vlaanderen (Digitenne lijkt wel goed te gaan) en het advies is om gebruik te maken van NewCS of OScam (icm de newcamd-client van vdr-sc/sasc-ng) zodra je geen actieve Dreambox ontvanger hebt, die dit voor je afvangt. Voor TVHeadend adviseer ik de newcamd-client in samenwerking met OScam of NewCS, er is geen alternatief als het om CCcam gaat.

 

Op Windows is het niet mogelijk om een native versie van CCcam te draaien. Je moet dus gebruik maken van Linux (via bijvoorbeeld AndLinux of in een VMWare/VirtualBox aangemaakt guest voorzien van een installatie van Linux) of bijvoorbeeld je Dreambox. Echter, het is wel mogelijk om een client-verbinding te maken via de MDAPI-plugins genaamd Acamd (zie het sticky topic) of Hadu. Ondanks dat beide plugins wel EMM-updates ondersteunen, is mijn ervaring dat dit niet optimaal werkt met de SECA3-kaart van Canal Digitaal/TV Vlaanderen (Digitenne lijkt wel goed te gaan) en het advies is om gebruik te maken van NewCS of OScam (icm een newcamd-client zoals Acamd), zodra je geen actieve Dreambox ontvanger hebt die dit voor je afvangt.

 

Mocht ik wat hebben gemist, maak mij dit aub duidelijk via een PM! Zodra er meer informatie is, zal dit topic natuurlijk worden bijgewerkt. smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...