Ga naar inhoud


OSCam - Windows versie


IanPH

Aanbevolen berichten

OSCam is de nieuwe cardserver. Die het net als NewCS mogelijk maakt om met een DVB kaart in je PC en een cardreader met een smartcard legaal TV te kijken met een officieel abonnement.

 

NewCS is al een tijdje "dood" (in ieder geval wat Windows ontwikkeling betreft).

 

OSCam daarentegen wordt (op het moment van schrijven) zeer actief geupdate/bug fixed.

 

De ontwikkelingen hiervan zijn goed te volgen op:

 

OSCam Timeline

 

OSCam draait op verschillende operating systems waaronder op Windows (middels Cygwin - Een Linux-achtige werkomgeving onder Windows)

 

Hieronder vind je in de attachement de huidige build (0.99.4 svn #3014) gecompileerd voor Windows.

 

Het pakketje bevat de cygwin DLL's en een basis configuratie die nodig is om van start te kunnen gaan.

 

Het meegeleverde config staat standaard op een phoenix compatible seriele reader op COM1 die werkt op 3.58MHz.

 

Daarnaast zijn er twee servers actief. Namelijk Newcamd op poort 12345 en CCCam op poort 12346.

 

Ook is deze OSCam build te benaderen middels een webinterface die is te vinden op:

 

http://localhost:8080

user: webadmin

pass: admin

 

De basis config bevat 1 gebruiker:

 

user: testuser

pass: testuser

 

Deze kan op zowel poort 12345 (newcamd) als poort 12346 (CCCam) inloggen.

 

Wil je weten hoe de config bestanden in elkaar zitten en waar bepaalde opties voor zijn dan kun je die info hier vinden.

  • Like 1

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Niels: Bedankt voor de sticky

 

@All:

 

Aangezien de builds elkaar momenteel in hoog tempo opvolgen is het niet zinnig dit bij te houden. Mocht er iemand een build zien die een mogelijk probleem oplost of belangrijk genoeg is om er een Windows variant van te maken, laat het dan even weten. Dan compile is de laatste versie die er op dat moment is en attach ik die aan een post (ik garandeer overigens niet dat ik op elk verzoek in ga!).

 

Hier in ieder geval de laatste build 3031.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OScam is een cardserver en in combinatie met DVBLink TVSource en Acamd (newcamd), kan je een verbinding opzetten. Ik heb geen idee wat de stabiliteit is van het CCcam server gedeelte in OScam, maar in theorie zou je ook een CCcam-verbinding kunnen maken met Acamd en Hadu.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CB1: "OSCam is de nieuwe cardserver."

 

Waar jij aan refereert is een client (Zoals ACamd en HADU). Er is voor Windows Media Center zelf geen enkele client beschikbaar. Windows Media Center kan zonder TVSource alleen met een DVB kaart + CI module TV signalen decoderen.

 

Ik kan me ook niet voorstellen dat die enorme lange zaptijden worden veroorzaakt door ACamd aangezien deze in gemiddeld 300ms een key krijgt van OSCam of NewCS.

 

Ik denk eerder dat het te maken heeft met de combinatie van Media Center + TVSource. Beide moeten voor hun werking een buffer opbouwen. Eerst TVSource... vervolgens levert TVSource de stream aan Media Center die ook weer een buffer op moet bouwen voordat die het naar de videokaart kan sturen. Dit duurt al met al zo'n 3-5 seconden.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb oscam windows port "even" getest.

Wat mij opviel is dat de CCcam reader service niet correct werkt icm met mijn CCAM op mijn dreambox in de huiskamer (hier zit de pas in).

Op moment dat de dreambox op de slaapkamer een code opvraagt crashed de reader met proxy lost.

 

Na enig lezen op diverse fora blijkt dat CCcam protocol nog op het todo lijstje staat van Oscam team. Dus oscam die moet communiceren met echte CCcam server gaat dus nog even niet werken.

 

@TS: Deze windows ports, zijn die ook elders te verkrijgen of kun je wat kleine howto schrijven voor het bakrecept voor de windows port?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit gaat wel toekomst worden denk ik.

Je kunt Oscam ook als proxy gebruiken. En het mooie is ook dat er al verschillende native versies zijn o.a. voor linux, ubuntu, MacOs, en ook windows.

Oscam kan bijvoorbeeld connecten naar CCcam server bijv.

Newcamd=> Oscam<=CCcam.

Ben hier ook mee aan het experimenteren met mijn minimac met Elgato sat tuner. Oscam is wel wat lastiger in te stellen dat wel. Maar veel belovend in ieder geval.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even de laatst beschikbare build van dit moment (3057). Deze verwerkt nu ook icm ACamd de EMM's vanwege een fix mbt de positie van de key en subkey data.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor hen die graag zelf de laatste OSCam build met Cygwin willen compilen volgt hier een uitleg hoe ik dat doe:

 

1: Installeer Cygwin

 

bij de packages keuze zoek en selecteer je:

- make: The GNU version of the 'make' utility

- cmake: A cross platform build manager

- gcc: C compiler upgrade helper

- subversion: A version control system

- libusb1.0-devel: USB programming library (development files)

- openssl-devel: The OpenSSL development environment

 

2: start vervolgens Cygwin op en voer op het command prompt de volgende commando's uit

 

cd /usr/src

svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam

cd oscam

mkdir build

cd build

cmake -DWEBIF=1 ..

make

 

Je vindt vervolgens in de installatie map van Cygwin onder:

 

\usr\src\oscam\build

 

OSCam.exe

 

Als je de laatste build wilt ophalen en compileren hoef je in Cygwin vanaf nu alleen nog deze commando's uit te voeren:

 

cd /usr/src

svn up oscam

cd /usr/src/oscam/build

cmake -DWEBIF=1 ..

make

 

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi IanPH,

 

Je zegt dat "Het meegeleverde config staat standaard op een phoenix compatible seriele reader op COM1 die werkt op 3.58MHz."

 

Ik zie echter in je oscam.server file het volgende staan:

 

device = /dev/ttyS0

cardmhz = 358

 

Ik ben nieuw wat het Oscam betreft maar vraag me af of het ipv "/dev/ttyS0" daar niet COM1 (met of zonder spatie?) moet staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan allebij. Aangezien het een Cygwin compile is wordt dat netjes naar com1 vertaald voor Windows. Deze config was gebaseerd op de basis config die in beginsel meteen bij mij werkte.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...