Ga naar inhoud


OSCam - Windows versie


IanPH

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: IanPH
Ja dat kan allebij. Aangezien het een Cygwin compile is wordt dat netjes naar com1 vertaald voor Windows. Deze config was gebaseerd op de basis config die in beginsel meteen bij mij werkte.


Mijn Smartreader+ heeft van Windows 7 als poort COM3 gekregen. Dus ik zou dat stukje naar "COM3" moeten aanpassen?

Gegeven voorbeeld:

Smargo Smartreader+
376
377 [reader]
378 label = mysmartreader
379 protocol = smartreader
380 device = 001:002
381 aeskey = 0102030405060708090a0b0c0d0e0f10
382 group = 7
383 caid = 0700

device = 001:002

Er staat een stukje uitleg:

device = <device|bus:device>|Serial:Reader serial|<ip|hostname>,<port>[,<lport>]|pcsc|<0|1>|constantcw
15 define local or remote reader
16
17 device: device name
18 bus:device: bus name and device name of the Smartreader+
19 (get the names with lsusb 'Bus' and 'Device')
20 serial serial number of Smartreader+
21 (get the serial number while starting OSCam)

Hebben ze dus in bovenstaande voorbeeld (device = 001:002) "bus:device" ipv alleen device gebruikt?

Als ik naar mijn Device manager kijk dan zie ik voor mijn Smartreader+ bij "Lokation" het volgende staan: Port_#0001.Hub_#0003

Zou dit dus betekenen dat ik gewoon 001:003 kan gebruiken?

Dus in mijn voorbeeld zou ik zelf volgende kunnen gebruiken:

device = COM3
of
device = 001:003


Ik had ook een vraagje over oscam.user config.

au = label of reader|1
50 AU setting:
51 label of reader = sending EMMs to specified reader
52 (security issue: client can see SC data!)
53 1 = auto AU is sending EMMs to all readers
54 (security issue: client can see SC data!)
55 default:none

Betekent dit dat ik met een client ACamd (HTPC 1) EMM data naar OSCam server zou kunnen sturen?

Waarom is dit een security issue, want als ik die data niet zend dan kan ik die als client (HTPC 1) toch nog steeds zien?
Ik bedoel die EMM's komen toch met satelliet signaal binnen en worden via client naar de server OSCam verzonden?

Of bedoelen ze hier dat andere clients zoals bijvoorbeeld HTPC 2 die EMM's dna ook kan zien? Dus alle clients die op het netwerk aangesloten zijn?


Hoe goed werkt OSCam op het moment dat computer waarop OSCam draait in slaapstand (S3) gaat en daarna ontwaakt. Is er nog connectie tussen de client ACamd en server OSCam of moet OSCam opnieuw opgestart worden, of Canaldigital kaartje verwijderd worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn bericht mbt connecten naar cccam server klopt alleen voor de SVN windows versie. Er zit een bug in waardoor hij niet kan connecten naar CCCAM. Zonde! De bug is inmiddels al gerapporteerd bij het development team!

De mipsel versie voor bv dm800 werkt gewoon prima met CCCam server.

 

Begin erg enthousiast te worden over oscam!!

 

Inmiddels lukt het me ook cygwin versie te compileren smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb afgelopen weekend geprobeerd om via cygwin zelf een build te maken van OSCAM. Dit is mij uiteindelijk gelukt.

Heb hiervoor de aanwijzingen van IanPH hier uit het forum gevolgd.

 

Echter zijn er nog enkele onduidelijkheden:

 

1) Via het commando svn worden de laatste source bestanden opgehaald en gekopieerd naar de map OSCAM. OK

 

2) De map "oscam" werd automatisch aangemaakt binnen de map SRC van cygwin. Met het commando mkdir werd een submap met de naam "build" aangemaakt. OK

 

3) Binnen de map "build" moet dan het commando cmake -DWEBIF .. uitgevoerd worden.

Dit geeft foutmelding: bestand "CMakeLists.txt

" wordt niet gevonden. Dus ik ga er vanuit dat dit bestand, te vinden in de map Oscam, gekopieerd moet worden naar de map "build" ? Of toch anders?

 

4) Niet duidelijk of er iets aangepast moet worden in het bestand "CMakelists.txt" ?

 

5) Moet het bestand "MakeFile" ook in de map "build" opgenomen worden?

 

6) Moet in het bestand "MakeFile" iets aangepast worden.

 

7) Wat is de juiste betekenis van de parameter -DWEBIF=1 .. ?

 

8) Het is blijkbaar mogelijk om diverse variaties van Oscam.exe aan te maken. Waar is dat te vinden? Makefile? Wat zijn de mogelijkheden achter het commando cmake ?

 

Graag hierover nog enige verduidelijking.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

die foutmelding met cmakelist.txt kreeg ik ook en heb het niet kunnen oplossen destijds. kan met bepaalde libraries te maken hebben denk ik die ontbreken in cygwin.

 

-DWEBIF=1 ..

Dit is om webinformatie mee te compilen zodat je via een browser het een en ander kan bekijken en veranderen.

 

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je na Cygwin te hebben opgestart, wel eerst met:

 

CD /usr/src

 

naar de src folder gegaan?

 

-DWEBIF=1 staat voor het mee compileren van de webinterface.

 

Als je die weg laat kun je niet via de webinterface OSCam benaderen/configureren.

 

Feitelijk hoef je na de installatie van Cygwin, zoals ik de openingspost omschreven, niets anders uit te voeren dan deze commando's:

 

cd /usr/src

svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam

cd oscam

mkdir build

cd build

cmake -DWEBIF=1 ..

make

 

Er kunnen tijdens het compileren enkele "Warnings" worden weergegeven die overigens geen kwaad kunnen. Maar de foutmelding mbt CMakelists.txt komy mij niet bekend voor. Daar zou je ook niets mee te maken moeten hebben.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de aanwijzingen gevolgd en de commado's exact uitgevoerd vanuit de folders zoals hierboven beschreven. Maar volgens mij loopt dit hier bij mij toch iets anders. Het gecompileerde bestand oscam.exe komt niet in de build folder maar in de oscam folder te staan.

 

Desondanks dit lukt het compileren goed.

 

Heb nu versie build #3813 kunnen aanmaken.

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Inmiddels zijn de OSCam coders al weer een stuk gevorderd en zijn ze momenteel bezig met het implementeren van CCCam versie 2.2.1.

 

Een van de laatste versies die bij mij stabiel draait is 1.00-unstable_svn build #4011. Voor hen die daar interesse in hebben heb ik deze toevoegd als bijlage (zonder config bestanden!)

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bccrew
Origineel bericht van: IanPH
Inmiddels zijn de OSCam coders al weer een stuk gevorderd en zijn ze momenteel bezig met het implementeren van CCCam versie 2.2.1.



Je bedoelt 2.1.2?


Zijn er al SVN versies met support hiervoor?


Dat zou niet logisch zijn als wel al enige tijd gebruik kunnen maken van CCCam 2.1.4
Het gaat om CCCam 2.2.1

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo, wie kan mij op weg helpen.

 

Ik heb een dm500 draaien op lan-netwerk. Aan ditzelfde netwerk hangt ook een pc. Ik wil in deze pc graag een satteliet kaart steken zodat ik ook hierop via de schotel tv kan kijken. Verder wil deze kaart dan sharen met mijn dreambox. Dan kan ik ook op mijn slaapkamer via de pc tv kijken.

 

Wie heeft hier ervaring mee en wil mij op weg helpen.

 

Welke kaart moet ik bijvoorbeeld aanschaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Een aantal berichten terug had ik dit ook reeds gemeld, maar hierop kwam geen reactie.

 

Na een tijd zoeken heb ik de oplossing gevonden:

 

In de richtlijnen wordt er gevraagd om een map "Build" aan te maken en deze te openen. In dat pad moet dan het "CMAKE" commando uitgevoerd worden. Maar om dit te kunnen uitvoeren, moeten er een aantal bestanden gevonden kunnen worden (zoals "cmakelist"). Deze bestanden zullen niet gevonden worden omdat de map BUILD volledig leeg is.

 

cd /usr/src

svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam

cd oscam

mkdir build

cd build

cmake -DWEBIF=1 ..

make

 

********************************************************

 

In de map OSCAM echter staan alle nodige bestanden.

 

Wijzig de instructies als volgt:

 

cd /usr/src

svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam

cd oscam

cmake -DWEBIF=1

make

 

Dit geldt ook bij een update:

 

cd /usr/src

svn up oscam

cd /usr/src/oscam/build

cmake -DWEBIF=1 ..

make

 

wijzigen in ...

 

cd /usr/src

svn up oscam

cd /usr/src/oscam

cmake -DWEBIF=1

make

 

De nieuwe versie OSCAM.exe zal dan te vinden zijn in de map OSCAM.

 

Hiermee lukt het bij mij.

 

Ondanks dit alternatief voor NewCS, krijg ik Oscam niet aan de praat in combinatie met een USB kaartlezer, ACAMD en DVBviewer.

 

 

 

 

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je toevoeging. Ik moet zometeen werken dus heb geen tijd om het uit te proberen. Zal het vanavond uitproberen en laat het weten of die wijziging bij mij ook geholpen heeft.

 

Zelf heb ik ook grote moeite om mijn USB reader (Smartreader+) door OSCam te laten uitlezen: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...git#Post1994668

 

Gebruik jij ook die zelfde reader?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...