Ga naar inhoud


[SRP2410] SRP2410 gebruikerservaringen


Slice

Aanbevolen berichten

Ik heb na lang naar een waardige opvolger van mijn TF5000 gezocht te hebben twee weken geleden de gok gewaagd en een SRP2410 aangeschaft.

 

Ik heb op het forum nog geen andere gebruikerservaringen gezien, daarom begin ik er maar één.

 

Om HD te kunnen ontvangen op de nederlande kanalen moest ik eerst mijn Aston module naar versie 2.23 upgraden maar daarna werkte hij perfect. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem met de ontvangst tegengekomen.

 

Al snel bleek echter dat ik op één punt mijn huiswerk niet helemaal goed gedaan te hebben. Het RecCopy deel van de RebuildNAV & RecCopy TAP werkt niet op de 2410. RecCopy maakt hier gebruik van de autodescramble feature van de 2100. Hij zet de gecodeerde bestanden in de autodescramble folder en laat het systeem dit zelf decoderen. De 2410 heeft dit autodescramble feature echter nog niet. Als ik binnenkort wat tijd heb zal ik zelf eens kijken of de 5000 versie van RecCopy niet te porten is naar de 2410.

Voorlopig moet het met de hand: Alle te decoderen opnamen selecteren met f1 en dan op de play knop drukken. dan krijg je een menutje waarin je kan kan aangeven dat je de opnames wilt decoderen. Dan druk je op OK en hij speelt alles op gewone snelheid af en maakt tegelijkertijd ongecodeerde kopiën.

Je moet de originelen daarna wel zelf weggooien.

 

Zappen gaat erg snel en het beeld ziet er goed uit.

Ik heb nog niet uitgebreid alle mogelijkheden uitgeprobeerd.

Je kan via een webinterface timers toevoegen en aanpassen en je kan wij de webinterface of met FTP betanden overzetten. Ook zit er een DLNA client op.

 

Nederlands is te kiezen als menutaal, maar sommige menus zijn nog niet uit het engels vertaald.

 

Groet,

 

L.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ha, eindelijk een topic over de 2410.

Zelf heb ik nu nog een TF5500, maar omdat ik net mijn oude beeldbuis-tv vervangen heb voor een nieuwe flatscreen, wordt het tijd om ook naar een HD tuner uit te kijken.

De 7xxx valt sowieso af omdat die geen TAP's ondersteunt(domme zet van TF).

Gelukkig heeft Topfield de TAP's vanaf de 2100 serie weer ondersteund en dat is -naast het mooie beeld- nou het leuke aan Topfield.

Blijf veel posten, want ik zal je bevindingen veel interesse tegemoet zien.

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een nieuwe beta firmware uitgekomen. Deze heeft nog wel een probleem met het netwerk maar daar staat tegenover dat er de autodescramble functie bijgekomen is. Ik heb deze firmware geinstalleerd en de autodescramble lijkt goed te werken. Alleen helemaal automatisch gaat het nog niet. Je moet de files eerst nog naar de autodescramble folder verplaatsen. Hiervoor zou de RebuildNAV/RecCopy TAP moeten zorgen maar dat lijkt nog niet helemaal goed te werken. Zodra dat helemaal goed werkt gaat mijn oude vertrouwde 5000 met pensioen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb hem nu een paar weken in gebruik en ik ben tevreden. Mijn TF5000 is intussen met pensioen. Het volautomatisch decoderen lijkt nu te werken. Alleen kost het soms drie dagen. Als vannacht de autodescramble timer afgaat om de opnames in de autodescramble folder te decoderen, scant de RecCopy TAP naar nieuwe gecodeerde bestanden en plaatst deze dan weer in de Autodescramble folder. Deze worden dan pas weer voor de volgende nacht ingepland. Soms worden ook niet alle bestanden gedecodeerd. Ook als er wel voldoende tijd is. Deze worden dan de volgende nacht weer gedecodeerd. Dit ligt aan de firmware, en niet aan RecCopy. Als het goed is, komt over enkele weken de nieuwe firmware versie uit. Ik heb nu de beta versie in gebruik.

 

Ik heb pas slechts één klein probleem met het nederlandse zenderaanbod gevonden en ik weet niet eens of dat specifiek is voor de neerderlandse zenders: Bij het snel vooruit en terugspoelen (4x,16x en 64x) van gecodeerde opnamen, is er geen beeld. Dat is lastig mikken. Met ongecodeerde opnames gaat het wel. Als oplossing heb ik de JDAskip TAP geintalleerd, en die zo ingeteld dat ik met de functietoetsen F1-F4 resp -3min,-30s,30s en +3min vooruitspring. Deze toetsen zitten naast elkaar op de AB. Dat werkt erg handig.

 

Zijn er hier op het forum intussen al andere 2410 gebruikers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Omdat mijn ontvanger ook aan vervanging toe is, heeft deze ontvanger ook mijn aandacht getrokken.

 

Als ik deze ontvanger nu ga kopen/bestellen in het buitenland, moet ik dan nog ergens op letten, ivm met andere firmware/taalkeuze of iets dergelijks?

 

Of zijn deze allemaal gelijk, dus ook geschikt voor Nederland, als je deze bijvoorbeeld in Duitsland zou kopen?

 

Groetjes, BBC

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er op googled, zie ik 3 winkels die hem verkopen

van 484,-- tot 499,--

De importeur wacht o.a. nog steeds op een fastscan voor CD.

De firmware kan je altijd wel aanpassen. In de duitse/europeesche versie zit ook een nederlands menu(met gebreken).

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er op googled, zie ik 3 winkels die hem verkopen

van 484,-- tot 499,--

 

Ik persoonlijk, koop liever bij winkels met thuiswaarborg of bij mijn satelliet dealer.

En zolang dat niet zo is, zal ik desnoods moeten wachten of verder zoeken naar een andere satelliet tuner.

Maar ik hoop er het beste van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er ook zo over.

Ik wacht ook nog liever even.

Ik erger mij wel eraan dat de Nederlandse importeur van Topfield het uitbrengen van de nieuwe modellen niet echt een hoge prioriteit geven, maar je verwijzen naar hun eigen hoofdmerk.

Erg jammer.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee

Ik erger mij wel eraan dat de Nederlandse importeur van Topfield het uitbrengen van de nieuwe modellen niet echt een hoge prioriteit geven, maar je verwijzen naar hun eigen hoofdmerk.
Erg jammer.


Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NewAgeMan
Als je er op googled, zie ik 3 winkels die hem verkopen
van 484,-- tot 499,--

Ik persoonlijk, koop liever bij winkels met thuiswaarborg of bij mijn satelliet dealer.
En zolang dat niet zo is, zal ik desnoods moeten wachten of verder zoeken naar een andere satelliet tuner.
Maar ik hoop er het beste van...


Hallo,

Daar geef ik je gelijk in, maar omdat ik 15 min van de Duitse grens woon, word het al vaak verlijdelijk om daar naar toe te gaan.

Zo heb ik daar ook mijn Big Bisat gehaald voor Euro 139,- is gewoon een winkel, maar verkoopt ook veel via internet.

Zal hem eens eem email sturen, met de vraag over het Ned menu.

Groetjes, BBC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van mij bij een nederlandse webshop gekocht.

(met thuiswinkel waarborg) Het is overigens wel een duits model. Er zat een engelstalige en een duitse handleiding bij.

 

Als je bij google zoekt op "Topfield SRP-2410 zwart / 500 GB - Topfield HD-Twin-Sat-Receiver", staat hij bovenaan.

 

groet

 

L

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, je hebt gelijk.

Maar als dit een duits model is,waar moet je dan zijn als je een defect hebt aan je tuner ???

De nederlandse importeur zal je zeker niet helpen, daar dit model nog niet door hun word ondersteund.(of het word ondersteund is ook nog maar de vraag)

En ook gezien de prijs, vind ik het risico wel groot.

Voor de software updates zullen we wel weer bij topfield zelf moeten zijn, en daar heb ik in het verleden ook al de nodige problemen mee gehad.

Ik heb namelijk de 5000 pvr masterpiece en de 7700 HSCI gehad.

Nee, ik denk toch dat ik maar even wacht wat de importeur doet.(ik wacht natuurlijk geen eeuwigheid op ze)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij stuk gaat heb ik waarschijnlijk een probleem. Dat zie ik dan wel weer. Dat risico heb ik bewust genomen. Of hij goed zou werken met de CD zenders met mijn Aston CAM was een veel grotere gok. Gelukkig ging dat goed, al werkte hij in eerste instantie ook niet met de HD zenders. Een software upgrade van de CAM heeft dat verholpen.

 

Mijn vorige ontvanger was de TF5000. Dat was ook geen model met firmware voor de nederlandse markt. Toch heeft deze het jaren zonder al te grote problemen goed gewerkt. En omdat de SRP2410 ook niet specifiek voor een bepaald land leek te zijn uitgebracht, leek het me aannemelijk dat hij hier ook wel zou werken. Naief wellicht, maar het heeft goed uitgepakt.

 

De 77X0 heb nooit durven kopen vanwege de negatieve ervaringen die ik hier op het forum steeds vond. de voornaamste bezwaren: het gebrek aan een volledig automatiche decryptie zoals ik die gewend was met de RecCopy TAP op de 5000, de problemen met de voeding, en vele problemen met de firmware.

 

Bij de andere merken twin-hd-pvr receivers trof ik echter ook een heleboel klachen over instabiele firmware. Ik heb wel even overwogen om Sigma (die kort de SRP2100 heeft gehad) te volgen en een Dreambox 8000 te kopen.

 

Omdat op het duitse Topfield forum ik maar weinig klachten kon vinden over de 2410, heb ik uiteindelijk die maar toch maar gekocht

 

Wellicht dat als er zich meer tevreden gebruikers van de 2410 hier op het forum melden, dat de importeur dan toch overgaat tot distributie in Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...