Ga naar inhoud


KPN test nieuwe antenne


robtopf

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Alex1970
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Alex1970
Heb je wel eens een passieve richtantenne geprobeerd?

Ja. Maar die doet het minder goed omdat ik die niet zo hoog kan/mag zetten.
Waarom niet? Je mast mag 5 meter hoog zijn, zonder dat dat je een bouwvergunning nodig hebt.

Ik wil ook geen gejammer met buren/huisgenoten. wink

Daarbij heeft de KPN antenne wel 't voordeel dat ie weinig wind vangt en rondom gevoelig is. Dat laatste is best handig aangezien ik uit alle windrichtingen zenders kan ontvangen hier.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Leuke discussie, maar ik ben toch benieuwd naar de testantenne.

Is er iemand op het forum, die wel mee mag doen met de KPN antennetest ???????????

ROBTOPF

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje OT,

 

heb vanaf het begin meegedaan met Digitenne. Vond de kwaliteit en gevoeligheid 'matig'. Had toen de beste ontvanger de Rebox 1150CO. Beeld was wollig echt nooit scherp gezien (bij niemand) en veel last van interferentie.. Met de komst van de (HD)TV's is het m.i. over en uit wat Digitenne betreft. Voor zover bekend is DVB-T2 in NL nog utopie. Nu de kinderen het huis uit zijn heb ik de Digitenne kastjes ook meteen buiten gesmeten en blijf lekker bij mijn schoteltje...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wortellica
Ben jij leraar ofzo crazy


Sorry kan het niet laten:
Bedankt voor de link van de foto, ben benieuwd of deze beter is als dan de haaievin.



Uhhh, dan is het toch "haaienvin"?
:D

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zonnig
Origineel bericht van: wortellica
Ben jij leraar ofzo crazy


Sorry kan het niet laten:
Bedankt voor de link van de foto, ben benieuwd of deze beter is als dan de haaievin.





Sorry, Ik kan het niet laten :

:D :D

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar twijvel ik al aan bij die funke binnen antennetjes :')

 

giste voor de grap eens een passief stokje van mn DVB-T stik aan mn samsung digitenne bak geknoopt ( wou mn grote richt er niet aan hangen ivm ik de 5V voeding niet uit krijg..)

 

en dat simpele sprietje doet het hier net zo goed als de antenne die met t samsung doosje mee geleverd is een paar jaar terug :')

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me beklaagd bij de KPN over mijn geweigerde deelname.

"Omdat er al genoeg aanvragen beloond zijn in mijn regio"

Wat een onzin, want elke situatie p/p kan verschillend zijn.

Hier hadden ze toch van te voren op kunnen rekenen. Ik zou daarom uit protest maar overgaan op Sat.

Prompt een Email terug (netjes) dat ze toch voor mij nog gratis een antenne konden leveren. Na 3 dagen netjes afgeleverd.

 

Vraag: moet deze antenne ook gevoed worden ? Ik zie geen ledje (aktief).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja is aktief. Het ledje zit boven de connector maar in het huisje. Als je goed kijkt zie je boven de connector een ieniemienie gaatje, daar hoort het blauwe licht uit te stralen.

Deze antenne is ook richtingsgevoelig, op de onderkant staat een pijl, die de richting van maximale ontvangst aangeeft. Hij "kijkt" dus met de smalle kant die tegenover de connector zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm.. niet helemaal.. smile gezien we hier toch in een dooie hoek zitten.

 

iedereen die hier digitenne heeft in het dorp heeft een buitenantenne nodig volgens.. ( ook volgens KPN...)

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, daar zit een blauw ledje. Ik voed deze antenne met een DVB-T Insert10 van Kunig, daar mijn TV geen voeding geeft. En dan heb je nog H++ glas, dus de antenne plaatsen bij een houten kozijnstijl. Trouwens dat er bij H++ glas metaal is verwerkt weten ook veel mensen niet. KPN komt helemaal niet aanzetten met dit soort info naar zijn klanten. Onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: necoma
Trouwens dat er bij H++ glas metaal is verwerkt weten ook veel mensen niet. KPN komt helemaal niet aanzetten met dit soort info naar zijn klanten. Onbegrijpelijk.

Uhm heb je wel gezocht dan? Hier op de KPN site staat het gewoon:
Positie en richting van uw antenne
Het plaatsen van uw antenne voor een raam geeft vaak goede resultaten. Tegenwoordig wordt steeds meer warmte isolerend glas toegepast in woningen, dit glas staat bekend als HR++ glas. In dit glas is metaal verwerkt dat naast warmte, ook radio straling en dus ook de Digitenne signalen aanzienlijk verzwakt. Indien u houten kozijnen heeft kunt u uw antenne hiervoor plaatsen. Hout verzwakt de Digitenne signalen aanzienlijk minder dan dit HR++ glas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: necoma
Ja inderdaad, daar zit een blauw ledje. Ik voed deze antenne met een DVB-T Insert10 van Kunig, daar mijn TV geen voeding geeft. En dan heb je nog H++ glas, dus de antenne plaatsen bij een houten kozijnstijl. Trouwens dat er bij H++ glas metaal is verwerkt weten ook veel mensen niet. KPN komt helemaal niet aanzetten met dit soort info naar zijn klanten. Onbegrijpelijk.

Een digitenne antenne plaatsen dicht bij het raam of in het kozijn is vaak funest voor de ontvangst kwaliteit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...