Ga naar inhoud


KPN test nieuwe antenne


robtopf

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: DX'r
Een digitenne antenne plaatsen dicht bij het raam of in het kozijn is vaak funest voor de ontvangst kwaliteit
Wat een onzin zeg. Gelukkig hebben alle ontvangers metertjes waar iedereen het zelf op kan zien wat de kwaliteit is en waar die het best is.

en daarop kan je dat inderdaad duidelijk zien. Daarom heb ik al diverse mensen die klachten hadden over het regelmatig bevriezen van het beeld geadviseerd om de antenne uit het kozijn te halen en daarmee waren ze verlost van deze storingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, dat heb ik niet gezien, over dat H++ glas.

In het vervolg moet ik dus eerst verder zoeken/lesen dan mijn neus lang is...

Maar dat de antenne, 5 volt voeding moet hebben, heb ik bij de info van KPN nog niet kunnen vinden. Er zijn Tv's waar je dit kunt activeren, maar er zijn er ook, die de voeding niet kunnen doorgeven. De KPN praat ergens over een "verdeelplug", dat is toch gewoon een 5 volts voeding ? Drie jaar geleden werd daar nog niet over gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik kon ook niet mee doen met de test, maar kreeg later wel een email dat ik de antennen tegen verzendkosten kon kopen.

 

Heb dit ook gedaan was ongeveer 4,95 ofzoiets.

 

Kennis van mij heeft gebeld dat hij ook zo'n email heeft gehad(maar heeft hij niet)

Heeft gezegd dat hij niks heeft ontvangen, en krijgt er een kosteloos toe gestuurt.

 

Wat moet ik nu met dit verhaal zie ik je denken, gewoon bellen dat je hem nooit hebt ontvangen, dan sturen ze er jou misschien ook een gratis thuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik dan eens een antwoord geven op vele vragen over de betreffende antenne.

Ik heb na wat vijven en zessen de bedoelde antenne van KPN gekregen , en moet zeggen dat hij beter is DAN de destijds meegeleverde Phillips binnen antenne en ook beter DAN de oude Funke buiten antenne.

Geeft ongeveer 5% meer signaal.

Kan ik hier in Zuid-Limburg,tegen de grens van Belgie aan,nog een paar Duitse zenders meer ontvangen vanuit Dusseldorf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotter6

Kan ik hier in Zuid-Limburg,tegen de grens van Belgie aan,nog een paar Duitse zenders meer ontvangen vanuit Dusseldorf.

Je moet de antenne ook een slimme plek geven, natuurlijk. Scheelt ook al gauw signaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Van de week de montageset voor buiten binnen gekregen.

Primafoonwinkel had hem niet, dus online besteld bij de

KPN. Geen verzendkosten.

Gisteren de nieuwe antenne buiten gemonteerd en heb

nu 90% kwaliteit op de SAB Titan II Combi en geen blokjes.

Zelfde antenne gaf binnen schommelingen in kwaliteit,

meestal 82% en ook last van instabiel beeld (blokken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...