Ga naar inhoud


WiFi op VU+ Duo


wivaart

Aanbevolen berichten

Klopt het dat de VU+Duo NIET over WiFi beschikt? Ik was al een tijdje aan het emmeren om een draadloze verbinding met het internet tot stand te brengen toen ik bij de controle van het netwerk zag dat het app. opgeeft, dat de kabels niet goed zijn aangesloten.

 

Groeten

Wivaart

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Duolist

De DUO heeft, net zoals de meeste boxen, geen ingebouwde WiFi.

Uiteraard kan de box prima overweg met een WiFi-dongle (check het image dat je gebruikt voor de ondersteunde types).

Een andere en zelfs heel goede mogelijkheid is het gebruik van een Wireless bridge; daar kan uiteraard elk apparaat met een LAN-aansluiting mee overweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Kleine toevoeging mbt VAP11G, ook daarvoor heb je geen drivers etc. nodig, werkt met elk apparaat welke een UTP aansluiting heeft en een vrije USB poort voor voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ja, maar de nodige USB aansluiting voor voeding moest wel ff vermeld worden. Al kun je dat ook oplossen met een zg. reislader voor USB, dan kan ie op 220V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist

Die USB-voeding is idd handig.

Overigens vind je op dit forum ook berichten over extreem slechte prestaties van die bridge (in de zin van een bereik van slechts een paar meter en een snelheid van bijna niets). Zoals altijd met draadloze apparatuur kan dat ook heel goed aan de lokale ether(-vervuiling en doorlatendheid) liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ach, snelheid 11Mbit is voor mij genoeg en qua afstand... Die dingen hebben geen externe antenne, dus dat kán tegenvallen... Ook hiervoor geldt, in mijn situatie voldoet ie prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedank The Great Mac en Duolist voor de beantwoording van mijn vraag. Maar wat neem ik nu heel specifiek: een wifi-dongle of de VAP11G bridge? en met welke specificaties? Van dikke vloeren heb ik hier geen last, de vloeren zijn van hout en de wifi van mijn Azbox werkt goed.

 

Groeten

Wivaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist

Hangt er een beetje van af.

 

Met een dongle ben je goedkoop uit. Maar als je veel experimenteert met de box, moet je vaak de verbinding opnieuw opzetten, En dat is lastig. Als je systeem eenmaal is geïnstalleerd, maakt het niet veel uit.

Je image moet wel de betreffende dongle ondersteunen (of je moet zelf drivers compileren).

 

Met een bridge zet je eenmalig een verbinding op met je router. Voor de box is het gewoon een LAN-aansluiting. Zeer eenvoudig en stabiel.

 

Ik heb zelf goede ervaringen met de Linksys 610N: een zeer snelle verbinding waarmee ik nooit enig probleem heb gehad.

Maar ongetwijfeld zijn er ook andere goede te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik ben het eens met Duolist, het kan eigenlijk allemaal wel. Hoe makkelijk wil je het hebben is een goede wedervraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

om teleurstellingen te voorkomen zou ik gewoon voor een wireless bridge gaan. In elk image nu en in de toekomst werkt de ethernet interface, dus daar zul je nooit problemen mee krijgen.

 

En da's met een dongle nog maar afwachten.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Daar schaar ik me gaarne achter. Dus een VAP11G of een willekeurige andere WiFi bridge voldoet. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat je die (indien van toepassing) ook prima kunt hergebruiken bij andere apparaten in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...