Ga naar inhoud


Hoe speel je mkv bestanden


CB1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Adriano
...Leuk als dan 's nachts de epg.dat wordt gedownload, media/hdd als opslagplaats is toegewezen...


Over welke "download" hebben we het hier?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat ik snap waarom een externe harddisk wordt gemount naar /media/hdd. Pas als er geen externe harddisk is aangesloten, wordt de interne gemount aan /media/hdd. Omgekeerd lijkt me beter.

 

 

mdev-mount.sh

 

if [ $REMOVABLE -eq "0" ]; then

# mount the first non-removable device on /media/hdd

DEVICETYPE="hdd"

 

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Om dat op te lossen moet je in /etc/fstab entries aanmaken met LABEL of UUID. Dan kun je zelf aangeven welke disk waarheen moet.

Hij mount het eerste non-removable device (een USB harddisk meldt zich als non-removable aan...) op /media/hdd. De Linux kernel herkent de schijven in willekeurige volgorde, dus als er twee harde schijven zijn wordt het giswerk. Hij zal ze niet allebei op hdd mounten, eentje komt op /media/hdd en de andere komt dan op /media/sdx1 ofzo.

Op het OpenPLi forum staat een artikeltje over hoe je dat moet doen.

(NB: UUID/LABEL entries in de fstab worden ook door autobackup bewaard)


Dat non-removable device snap ik niet. voor mij zijn apparaten die ik aan sluit op een usb-poort removable.

Zal een kijken of ik iets met fstab kan veranderen. Zodat mijn interne HD altijd als enige wordt gemount naar /media/hdd, ongeacht wat er verder ook aan de usb poorten hangt. Dat is ook de standaard locatie voor timeshift en opname.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat dit maar zitten, weet nu wat het doet (komt door de verwarring met non-removable). Waar het dan fout gaat weet ik nog niet.

 

Origineel bericht van: Adriano
Ik denk dat ik snap waarom een externe harddisk wordt gemount naar /media/hdd. Pas als er geen externe harddisk is aangesloten, wordt de interne gemount aan /media/hdd. Omgekeerd lijkt me beter.

 

 

mdev-mount.sh

 

if [ $REMOVABLE -eq "0" ]; then

# mount the first non-removable device on /media/hdd

DEVICETYPE="hdd"

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik denk dat ik snap waarom een externe harddisk wordt gemount naar /media/hdd. Pas als er geen externe harddisk is aangesloten, wordt de interne gemount aan /media/hdd. Omgekeerd lijkt me beter.

Ik vind wel dat je hier een punt hebt en nu ook duidelijk omschreven... Dat een externe harrdisk als /media/hdd gemount is in het geval er geen interne harddisk is lijkt me prima... maar in het geval er een interne harddisk is, dan zou de interne harddisk voorrang moeten krijgen.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb fstab aangepast. Mijn interne harddisk wordt nu altijd gemount naar media/hdd, ongeacht wat er aan de usb poorten hangt tijdens het opstarten.

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriano
Ik heb fstab aangepast. Mijn interne harddisk wordt nu altijd gemount naar media/hdd, ongeacht wat er aan de usb poorten hangt tijdens het opstarten.

Misschien wel zo leuk als je vermeld hoe je dit gedaan/geschreven hebt in fstab.

Alvast dank. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Origineel bericht van: Adriano
Ik heb fstab aangepast. Mijn interne harddisk wordt nu altijd gemount naar media/hdd, ongeacht wat er aan de usb poorten hangt tijdens het opstarten.

Misschien wel zo leuk als je vermeld hoe je dit gedaan/geschreven hebt in fstab.

Alvast dank. laugh


Of dat bij een ander werkt weet ik niet.

Heb de volgende regel toegevoegd, let op de tabs die verdwijnen hier.

/dev/sda1 /media/hdd auto defaults 0 0

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...