Ga naar inhoud


Receiver M7 Sat801 werkt niet helemaal lekker.


umberto707

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben pas 2 weken in het bezit van de nieuwe receiver van Canal Digitaal enwel de M7 Sat801.

Ik heb nu 2x een plotselinge uitval gehad van NED1/2/3 tijdens het kijken,terwijl de andere zenders wel doorkomen.

De receiver diverse malen geboot (via de aan/uit ,geheel spanning ervan af etc) echter de melding bleef: geen signaal !

De bootprocedure verliep volgens mij ook te snel. Het lijkt veel op een software hangup.

Ik heb vervolgens een vreemde kaart ( betaalkaart) in de receiver geduwd en vervolgens kwam de melding: geen geldige smartcard en toen ik de juiste card er weer induwde kwam het signaal weer door.

Heeft iemand dezelfde ervaring ?

mvg

huub

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien jij een nieuw "parade" paardje van CD hebt ben je afhankelijk van hun software updates..

 

Heb je al gekeken of er nwe software / zenderlijst OTA (over the air)beschikbaar is gesteld voor jouw ontvanger??

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn helaas veel problemen met deze ontvanger.

Sterker nog ik heb nog geen goed werkende meegemaakt.

Volgens de groothandel zou hij alleen goed werken met de laatste (serie) kaart van cd.

Maar ook daar zelf geen goede ervaring mee.

Een voor mij bekende firma verzameld de verkochte ontvangers alweer om ze allemaal terug te sturen.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat we de zelfde kant weer op gaan, net zo als met de DSR 7141

die met wat software updates.. nu redelijk werkt

Dus je zal even moeten wachten dat er een software update beschikbaar komt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
Het lijkt er op dat we de zelfde kant weer op gaan, net zo als met de DSR 7141
die met wat software updates.. nu redelijk werkt
Dus je zal even moeten wachten dat er een software update beschikbaar komt

Dat zeg je nou wel, maar wanneer je bij de 7141 ook maar iets handmatig wil toevoegen of verwijderen, blijft het een onding.
Ik heb hem mee op vakantie gehad, omdat de fastscan dan genoeg is. Maar verder... crazy

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de door CanalDigitaal opgelegde beperkingen negeert is de 7141 toch wel bijna bug vrij te noemen.

Dan moet ik er wel bijvertellen dat het 4 jaar heeft geduurd voordat de decoder redelijk goed werkte.

Dus terug kijkend op het verleden kan je de M7 Sat801 beter de eerste jaren nog in de winkel laten staan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste johan heb in eerste instantie een philips receiver aangeschaft waar ik problemen had met het installeren van zowel astra satelliet als turksat dat lukte dus niet/ heb met veel moeiet het apparaat om kunnen ruilen voor een m7 hd ontvanger sat801 met de garantie dat ik met dit apparaat zowel astra als turksat kan installeren

in de gebruiksaanwijzing staat bescheiden aangegeven wat de doen lnb configuartie hotbird verwijderen gaar niet antenne instellen lukt niet om de juiste parameters van turksat in te stellen scannen doet hij dan niet transporter instellen geeft hij niet de juiste parameters aan

klinkt misschien dom maar wat nu stap voor stap te doen om bij deze nieuwe receiver zowel astra 1 en 2 te kunnen ontvanger en ook de zenders van turksat welke frequenties zijn nodig je zou toch denken dat er wel meedere mensen zowel astra als turksat met 1 receiver willen en kunnen ontvangen weet jij misschien stap voor stap een oplossing aan te dragen of hebben ze weer een verkeerd advies gegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Als je de door CanalDigitaal opgelegde beperkingen negeert is de 7141 toch wel bijna bug vrij te noemen.
Dan moet ik er wel bijvertellen dat het 4 jaar heeft geduurd voordat de decoder redelijk goed werkte.
Dus terug kijkend op het verleden kan je de M7 Sat801 beter de eerste jaren nog in de winkel laten staan.

4 jaar op de markt? Anderhalf a 2 jaar zul je bedoelen en nee hij is totaal niet bugvrij. Ik kan het weten ik heb er hier 3 in de kast staan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx

4 jaar op de markt? Anderhalf a 2 jaar zul je bedoelen en nee hij is totaal niet bugvrij. Ik kan het weten ik heb er hier 3 in de kast staan.


Klopt, de 7121 is echter de voorloper van de 7141 en die heeft dezelfde firmware.
Dus die 4 jaar die nodig was om de firmware te verbeteren klopt nog steeds.
Wat je ervaring met de 7141 betreft ben je echter nog een beginner als het aantal 7141 in de kast bepalend voor de mate van kennis over deze 7141 decoder is .... smile

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gul

 

Op deze manier moet het toch wel lukken

 

LNB Configuratie

 

1. Als u op de [rode] of [blauwe] knop drukt, wordt de satelliet toegevoegd of

 

verwijderd.

 

2. Als u op [OK] drukt, gaat de cursor naar het rechtervenster voor detailinstallatie.

 

3. Selecteer de optie die u wilt aanpassen met de pijlknop en wijzig de gewenste

 

parameters.

 

Antenne Instellen

 

1. Selecteer de naam van de gewenste satelliet.

 

2. Selecteer de optie die u wilt bewerken met de pijlknop en wijzig de gewenste

 

parameters.

 

3. Wanneer u de satelliet en de transponder hebt geselecteerd, moet u de

 

ontvangststatus van het satellietsignaal controleren. Als het ontvangstsignaal

 

slecht is, stelt u de antenne anders in.

 

Alles scannen

 

U kunt alle kanalen in de voorgeprogrammeerde transponder (TP) krijgen. Wanneer

 

u deze functie kiest, zoekt de ontvanger alle beschikbare kanalen en slaat de

 

ontvanger die op in het geheugen.

 

Transponder instellen/scannen

 

Na de configuratie van de LNB en de antenne-instelling kunt u zo nodig

 

transponders bewerken.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is ook precies wat we in het handleidingboekje gelzen hebben en geprobeerd hebben maar toch lukt het niet wanneer je bijvoorbeeld hotbird wil vervangen door turksat geeft hij aan dat je een voorgeprogrameerde satelliet niet kan verwijderen wanneer je de parameters wil wijzigen lukt dat niet omdat er niet de juiste sateliet verschijnt misschien heeft iemand een idee welk nummer te gebruiken of hoe de gewenste naam te selecteren ergens gaat iets fout maar wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je drukt eerst op de [rode] of [blauwe] knop, zo wordt de satelliet toegevoegd of verwijderd.

en dan Als je op [OK] drukt, gaat de cursor naar het rechter venster voor detailinstallatie.

Selecteer dan de optie die je wilt aanpassen met de pijlknop en wijzig de gewenste en dan de Antenne Instellen

 

Selecteer dan de naam van de gewenste satelliet,

 

Selecteer de optie die u wilt bewerken met de pijlknop en wijzig de gewenste parameters.

 

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga dat nog een keer proberen wat ik kon zien zijn de diverse satelliets genummerd met daarbijbehorende parameters wat wij opgezocht hebben de parameters van turksat komen niet overeen met de parameters die voorgeprogrammeerd heeft iemand idee welk nummer en welke parameters gebruikt moeten worden bij dit model receiver voor turksat

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

het is inmiddels gelukt om een extra satteliet toe te voegen maar we zitten nu nog met het probleem van de disqc instellingen

te installeren weet je hoe te handelen bij deze receiver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...