Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies. Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy    Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Registreren op sat4all.com is gratis. Als je registreert kan je gebruik maken van veel meer functies zoals de uitgebreide zoekfunctie, het plaatsen en beantwoorden van berichten, berichtnotificaties ontvangen als iemand een bericht geplaatst heeft in een forum dat je graag volgt, je kunt een persoonlijk profiel aanmaken en direct met andere leden communiceren. Wordt dus nu lid!

Foto
Vu+ Duo

Gebruik van WIFI USB adapter

• Login om te beantwoorden
5 reacties in dit onderwerp

#1 Offline q - Geplaatst: 8 november 2011 - 11:06

q

Sat4all regular

• Leden
  • 309 berichten
Graag had ik geweten of het mogelijk is een draadloze dongel te gebruiken i.pl.v. een RJ45 kabel.Met een B-Box 2 van Belgacom krijg ik op mijn ander apparatuur alles perfect draadloos binnen.Verschillende forums heb ik al nagelezen (trouwens ook op dit forum) en ik geraak er niet uit.Het image dat gebruikt wordt is pli 2.0.Zijn er mensen met ervaring hieromtrent en in bevestigend geval welke dongel gebruiken ze?
Er loopt nu een draad van15-meter door de living en mijn zaag vindt het niet heel leuk.
In elk geval,dank voor antwoord.

Dit bericht is bewerkt door wiz: 8 november 2011 - 11:51
Titel aangepast

#2 Offline Tonskidutch - Geplaatst: 8 november 2011 - 16:01

Tonskidutch

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 34191 berichten
(voordat de zaag terug thuis komt; twee dingen)
1) zij neemt het roer over en zorgt dat het werkt
2) je vertelt ons na (zoveel te hebben gelezen, ook hier op sat4all) wat je hebt gedaan!

we moeten echt een beetje een uitgangspositie hebben om als lezers "mogelijk" te kunnen helpen
laat bijvoorbeeld eens een screenshot zien van hoe je netwerk instellingen er nu uitzien betreffende de wlan?

met 15 meter draad
internetbrowser starten op pC
boven aan de adres regel intoetsen het IP-adres van de VU+
dan aan de VU+ tv het menu oproepen betreffende netwerk
dan op "de webinterface" een >boxcontrol>screenshot osd maken.
en gelieve die dan als attachement bij je volgend bericht te plaatsen

het helpt als we weten wat je had / hebt ingesteld.
ciao

o jee ik bedenk net misschien heb je geen webinterface op PLI???

Dit bericht is bewerkt door Tonskidutch: 8 november 2011 - 16:03

VU+ SOLO2
_____________________________________________________________________________________________
A.U.B. ik geef geen persoonlijke ondersteuning per PM (private message)

#3 Offline q - Geplaatst: 8 november 2011 - 16:49

q

Sat4all regular

• Leden
  • 309 berichten
Tonskidutch,

Dank voor antwoord!!!Nu,om met de deur in huis te vallen,tot nu toe heb ik nog niets ingesteld.Mijn vraag is gewoon of het mogelijk is met een dongel wifi op mijn VU+ box te gebruiken en eventueel dan met welke dongel?

#4 Offline Tonskidutch - Geplaatst: 8 november 2011 - 17:17

Tonskidutch

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 34191 berichten

Tonskidutch,

Dank voor antwoord!!!Nu,om met de deur in huis te vallen,tot nu toe heb ik nog niets ingesteld.Mijn vraag is gewoon of het mogelijk is met een dongel wifi op mijn VU+ box te gebruiken en eventueel dan met welke dongel?

sorry, ik had de vraag gelezen als; er is een probleem
maar neen je hebt nog geen wlan aangesloten dus vraagt naar hoe en met wat....

ja het werkt
en als extra tip, neem een USB verlengkabel opdat de dongel een stuk verder weg van de receiver en overige apparatuur zijn radio kan zenden.
de Allnet 300 Mini kan ik je van ganse harte aanbevelen
dia had ik ook een tijd aan de fritzbox 7340 gekoppeld
maar ik weet natuurlijk dat te hebben aanbevolen, niet welke wifi router jij er achter hebt
het is toch ook de schakels in een keten
VU+ met drivers (image versie)
Wlan dongle (merk en type)
Wlan Router (merk type en firmware)

in bepaalde situaties komt van de 300Mbit/s router zijdig enkel 130 Mbit/s VU+ zijdig door / over
en dat is echt frustrerend
maar heel veel meer dan de netwerk NIC LAN van de VU+ (100Mbit/s) moet je niet verwachten

dus lees na mijn reactie nog wat verder voor je een keuze maakt

meer dan de LAN-kabel in 't laboratorium aan prestaties levert kan je WLAN eigenlijk ook niet dat nooit bedoeld was.
ciao

Dit bericht is bewerkt door Tonskidutch: 8 november 2011 - 17:19

VU+ SOLO2
_____________________________________________________________________________________________
A.U.B. ik geef geen persoonlijke ondersteuning per PM (private message)

#5 Online wiz - Geplaatst: 8 november 2011 - 17:52

wiz

Moderator

• Moderators
  • 3247 berichten
Het kan gaan werken, echter het is sterk afhankelijk van welk image je gebruikt of en welke wlan usb stick je kan gebruiken. WIl je iets wat altijd werkt, koop dan een tweede access point en bouw een bridge via wireless en sluit je vu middels een klein patch kabeltje aan op die wireless access point.

lees deze draad eens rustig door:

http://www.sat4all.c..._1#entry1972869

VU+ Duo2  met VTi 7.0 Uno met VTi 7.0
Triax 78, astra 1,2,3, HB

#6 Offline soldier - Geplaatst: 10 november 2011 - 19:15

soldier

Lid

• Leden
  • 62 berichten
Zelf gebruik ik de zgn. Wlan adapters. Internet uit het stopcontact. Werkt hier prima icm de vu+ . Die dingen zijn voor een paar centen te koop op het www.

Mogelijke gelijksoortige onderwerpen Collapse

Onderwerp Forum Gestart door Statistieken Laatste bericht