Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies. Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy    Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Registreren op sat4all.com is gratis. Als je registreert kan je gebruik maken van veel meer functies zoals het plaatsen en beantwoorden van berichten, berichtnotificaties ontvangen als iemand een bericht geplaatst heeft in een forum dat je graag volgt, je kunt een persoonlijk profiel aanmaken, de uitgebreide zoekfunctie gebruiken en (privé) met andere leden communiceren. Wordt dus nu lid!

Foto
- - - - -
REVIEW

Editie 09 - Dreambox DM7020HD

• Login om te beantwoorden
84 reacties in dit onderwerp

#1 Offline Michel - Geplaatst: 10 november 2011 - 16:22

Michel

Moderator/Admin

• Beheerders
  • 7213 berichten
  • LocatieBelgisch Limburg

Dit is de review van de Dreambox DM7020HD

Dit keer zowel een video als ook een geschreven review.

De geschreven review: Bijgevoegd bestand  Editie_09_Dreambox_DM7020HD.pdf   2,42MB   3290 downloads

Technische specificaties: site van de fabrikant.

Video op YouTube:

Video in HD formaat (voor afspelen op bijvoorbeeld een iPhone of iPad)
http://www.sat4all.c...DM7020HD.mp4

-> De volgende review: GigaBlue 800 HD Solo (PDF+Video)

Alle berichten die ik op dit forum plaats zijn een weergave van mijn persoonlijke mening en vertegenwoordigen
niet noodzakelijk de mening van andere sat4all leden, moderators of zelfs de technische beheerders van deze site.

#2 Offline humi - Geplaatst: 10 november 2011 - 17:10

humi

Sat4all regular

• Leden
  • 117 berichten
Ziet er weer netjes uit...... :)

#3 Offline sjors - Geplaatst: 10 november 2011 - 18:46

sjors

Aspirant lid

• Inactief
  • 12 berichten
vind het een prachtige revieuw topje duidelijk alles beschreven goede uitleg,kan niks anders zeggen als prima de lux.
goed gedaan Michel je heb het weer geflikt.
groetjes
sjors

#4 Offline RogerDR - Geplaatst: 10 november 2011 - 18:58

RogerDR

Proeflid

• Leden
  • 123 berichten
Mooi werk Michel!

#5 Offline trinity1 - Geplaatst: 10 november 2011 - 19:06

trinity1

Sat4all regular

• Leden
  • 119 berichten
Ligt het nou aan mij maar wat is nou de meerwaarde van deze review?
Hier wordt nou totaal niets verteld waar je bij een review op zit te wachten.
Ja hij ziet er mooi uit en ja hij is degelijk gebouwd. Dat wisten we al.
Waarom wordt er niets verteld over de specs van het apparaat behalve dan het verbruik. Wordt er verder waar gemaakt wat dream opgeeft? Wat is de beeld en geluidskwaliteit of wat is tenminste een eerste indruk hiervan?
Als potentiële koper tussen deze ontvanger of z'n binnenkort te verschijnen rivale is dit voor mij een gemiste kans.
Deze review heeft mij helaas niet kunnen overtuigen om nu te kopen en niet te wachtten op de concurrentie. [En dat is jammer want ik ben echt aan een andere ontvanger, weer wachtten dus]

Is het nou echt niet mogelijk om iets technischer of diepgaandere review te maken.

Trinity

#6 Offline Michel - Geplaatst: 10 november 2011 - 19:19

Michel

Moderator/Admin

• Beheerders
  • 7213 berichten
  • LocatieBelgisch Limburg
Het vermelden van de technische specificaties heeft absoluut geen zin. Die staan gewoon op de site van de fabrikant. Het werkelijke verbruik hebben we vermeldt omdat dit nogal afwijkt van de specificaties van de fabrikant.

Ik kan de hele review vol schrijven over beeld en geluid maar dat is gewoon goed. Net als alle andere modellen die gelijkwaardige chipsets gebruiken.
Er zit simpelweg nauwelijks of geen verschil in. De beeldkwaliteit is tegenwoordig meer chipset gebonden, in tegenstelling tot vroeger waar in het analoge pad wel veel kwaliteitsverschil zat.
Misschien hadden we die zin wel in de review moeten verwerken.

Wij vermelden heel bewust geen technische details als die niet afwijken van wat je gezien de specificaties mag verwachten. Dat is wat mij betreft onnodige verspilling van ruimte op de maximaal 3 pagina's die wij streven te gebruiken.

Mvg,

Michel
Alle berichten die ik op dit forum plaats zijn een weergave van mijn persoonlijke mening en vertegenwoordigen
niet noodzakelijk de mening van andere sat4all leden, moderators of zelfs de technische beheerders van deze site.

#7 Offline Tonskidutch - Geplaatst: 10 november 2011 - 19:22

Tonskidutch

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 30011 berichten
  • LocatieAmsterdam
Is dat een retorische vraag?
een preview is het
of
een review (en dan een die vergelijkenderwijs meerdere receivers naast mekaar laat zien)
my two cents

VU+ Ultimo VTI 5.1.x + T55 + triax 4in1 switches + koka coax + Panasonic TX-L42WT50E + QNAP ts 239 pro II + OpenSuse 12.3
_____________________________________________________________________________________________
geen PM reacties

#8 Offline fireboys - Geplaatst: 10 november 2011 - 20:42

fireboys

Proef lidmaatschap

• Inactief
  • 6 berichten
uitstekend uitleg
bedankt
waar kunnen we dreambox 7020 hd kopen ?

#9 Offline Puch - Geplaatst: 10 november 2011 - 22:32

Puch

Sat4all Erelid

• Ereleden
  • 6831 berichten
  • LocatieSijsele - België

waar kunnen we dreambox 7020 hd kopen ?

Bij de satboer misschien?

iMac OS X 10.8.3 !!
iPhone 5 iOS 6.2 evasi0n jailbreak

#10 Offline Zuppelan - Geplaatst: 11 november 2011 - 00:01

Zuppelan

Sat4all Core Member

• Leden
  • 1324 berichten
Dat ze met een sat- & kabeltuner geleverd worden is waarschijnlijk wel een slimme zet. Dat kan de concurrentie namelijk nog niet, en dat betekent dat als je een ontvanger voor sat & kabel zoekt en niet wilt rommelen met USB-tuners vanzelf bij DMM uitkomt. Aan de andere kant moet hij straks een Ultimo naast zich dulden en dan zal 'ie toch te weinig luxe aan boord hebben. Maar daar zit ook Iets dat in z'n voordeel kan spelen: De Ultimo, of 'ie dit jaar nu nog uitkomt of niet, zal te laat gaan zijn om nog te profiteren van het decemberseizoen.

De DM7020HD lijkt me serieuzer te nemen dan de DM800SE, het probleem van de hoge prijs blijft als een Zwaard van Damocles boven het apparaat hangen.

#11 Offline Sjattuh - Geplaatst: 11 november 2011 - 02:20

Sjattuh

Sat4all Core Member

• Leden
  • 3546 berichten
Je hebt het over het gat dat er was tussen de 8000 en de 800.

Ik zag dat de prijs van de 7020HD ook redelijk in dat gat valt, maar kan iemand kort uitleggen wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de 8000 en de 7020hd?

De 800 is logisch gezien zijn 1 tuner mogelijkheid. Maar zover ik kan zien zijn de andere twee eigenlijk gelijkwaardig?
Weet je wat erger is dan een worm in je appel?
Een halve worm in je appel...

#12 Offline Frankly - Geplaatst: 11 november 2011 - 09:47

Frankly

Lid

• Leden
  • 61 berichten
Michel, dank voor een heldere introductie van deze dreambox. :)
Hoewel mijn keuze op de 800SE was gevallen, twijfel ik nu,
ik denk dat er meer mensen erg blij zouden zijn met een 8000 / 7020 / 800SE vergelijk.
Frankly

Dit bericht is bewerkt door Frankly: 11 november 2011 - 09:47

#13 Offline Shape - Geplaatst: 11 november 2011 - 09:59

Shape

Sat4all regular

• Leden
  • 153 berichten
Op zich goeie review. Ik mis alleen het volgende:
- past er zowel een 2.5 als 3.5 hdd in?
- Is de ondersteuning dermate dat er ook ssd schijven in kunnen
- Ik heb geen advies- en/of verkoopprijs gezien
- Hoe staat de 7020HD ten opzichte van de concurrentie
Verwoed fan van KISS (Keep It Simple Stupid)
Gepimpte DM800HD, Qnap TS-259 pro+, Triax 78cm, Duo lnb Canal Digital, Philips Cineos 47PFL9732D/10

#14 Offline Zuppelan - Geplaatst: 11 november 2011 - 10:12

Zuppelan

Sat4all Core Member

• Leden
  • 1324 berichten
Waarom zou je in godsnaam een SSD in een ontvanger zetten?! Opnames zijn sequentieel, dus het grote voordeel dat een SSD in I/O ops haalt bestaat niet en zelfs van de sequentiele snelheid van de schijf heb je maar een fractie nodig?

#15 Offline Drs. IJzerbout - Geplaatst: 11 november 2011 - 10:26

Drs. IJzerbout

Sat4all Core Member

• Leden
  • 2301 berichten
  • LocatieDubai Media City, Dubai, UAE
Het zal ongetwijfeld een goede ontvanger zijn. Daar ben ik van overtuigd.
Als hij 150 €uro goedkoper zou zijn werd het mijn 2e HD ontvanger.
Komt bij dat een kabel tuner mij geen lor interesseerd dus waarom laat DMM de keuze niet aan de koper. Dan kan de prijs ook omlaag.

Dit bericht is bewerkt door Drs. IJzerbout: 11 november 2011 - 10:28

In Dubai: NileSat 7° west, Badr 26° oost en HotBird 13° oost (WideBeam) via GSO. Humax SD ontvanger.
Bij Frankfurt/M: 1 mtr. TechniSat offset schotel voor Astra 19,2° oost, 1,2 mtr. TechniSat PrimeFocus schotel, draaibaar van 57° oost tot 45° west. In beide schotels Invacom 0,3dB Quattro LNC met flens en feedhoorn.
SuperJack EZ-6000 positioner, TechniSat GigaSwitch 11/8. VU+ Uno, 3 x Humax 5400, DreamBox DM 7020-Si.

Andere onderwerpen met label 'REVIEW'

Inloggen