Ga naar inhoud


Nieuwe VTI uit


Con

Aanbevolen berichten

Ik heb VTI nooit gehad! Dat is het punt!

 

Ik kijk er nu naar omdat mijn box met de nieuwe software van pli constant over de kop gaat. En zoals jij het beschrijft - zou dat wel eens van de HDD komen, die misschien net niet met de drivers overweg kan.

 

Pli of VTI maakt me niet uit - zal allebei hetzelfde zijn - als het maar werkt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

m.b.t de harde schijf, ik heb de laatste vti versie vorige week vrijdag geinstalleerd en 1 week geexperimenteerd en ziet er zeer goed uit. Gisteren herkende de vu echter de hd niet meer. Andere hd erin bracht ook geen oplossing, hd geformateerd ook geen oplossing, vti opnieuw geinstalleerd en de vu ziet de harde schijf weer. Voor het hd schijf probleem heb ik webradio en webcam viewer geinstalleerd en daarna weer verwijdert toen mijn harde schijf probleem begon. Verwijderen loste het probleem niet op.

Wel vreemd dat pas na een week er een hd probleem ontstaat. Ik ga het opnieuw met vti proberen anders weer terug naar open pli.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik probeer je eens te helpen, maar daarbij heb ik meer informatie nodig

meer dan je tekst in bovenstaand bericht.

 

als je de harde schijf ingebouwd hebt en dan per device manager initialiseert (dus ook op ext3 formateert) dien je hem wel nog aan te koppelen <mount> onder de standaard media/hdd

en als dat gelukt is zul je met een simpel telnet commando kunnen herkennen dat alles oké is

telnet 192.168.x.xxx

root

paswoord

 

zo dus op mijn ultimo hetgeen geen verschil maakt

 

admin@simone:~> telnet 10.0.0.65
Trying 10.0.0.65...
Connected to 10.0.0.65.

Ultimo login: root
Password: bla bla


 www.vuplus-support.org
	  home of

/$$	/$$ /$$$$$$$$ /$$
| $$   | $$|__  $$__/|__/
| $$   | $$   | $$	/$$
|  $$ / $$/   | $$   | $$
\  $$ $$/	| $$   | $$
 \  $$$/	 | $$   | $$
  \  $/	  | $$   | $$
\_/	   |__/   |__/

  Welcome on your Vu+ !

root@Ultimo:~# cd /
root@Ultimo:/# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
ubi0:rootfs on / type ubifs (rw,sync,relatime)
proc on /proc type proc (rw,relatime)
sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)
udev on /dev type tmpfs (rw,relatime,size=2048k,mode=755)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,gid=5,mode=620)
usbdevfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw,relatime)
/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro,relatime)
tmpfs on /var type tmpfs (rw,relatime)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,relatime)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,relatime,mode=777)
10.0.0.101:/Multimedia/ on /media/net type nfs (rw,relatime,vers=3,rsize=32768,wsize=32768,namlen=255,hard,nolock,proto=tcp,port=65535,timeo=70,retrans=3,sec=sys,local_lock=all,addr=10.0.0.101)
/dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,relatime,errors=continue,barrier=1,data=writeback)
root@Ultimo:/#

 

 

/dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,relatime,errors=continue,barrier=1,data=writeback)

 

daarna is het zinvol om de receiver uit te schakelen per menu

dus

menu > uitschakelen > herstart stb

opdat de nieuwe implementatie wordt opgeslagen en bij herstart kan worden gebruikt.

 

heb je dat gedaan?

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het kan ook nog dat op je harddisk de folder movie ontbreekt.

 

Dus doe wat tonski zei, even inloggen met telnet of ssh, en doe mount. Is je harddisk gemount op /media/hdd, doe dan eens een ls -la /media/hdd en kijk of er een movie directory is.

 

root@vuultimo:~# ls -la /media/hdd
drwxr-xr-x   11 root	 root		 4096 Mar  2 17:23 .
drwxr-xr-x   12 root	 root		  808 Feb  8 15:09 ..
drwxr-xr-x    2 root	 root		 4096 Feb  2 18:55 EMC
drwxr-xr-x    2 root	 root		 4096 Feb  1 04:00 backup
-rw-r--r--    1 root	 root	  9084325 Feb 21 22:57 epg.dat
drwx------    2 root	 root	    16384 Jan  1  2000 lost+found
drwxr-xr-x    7 root	 root	    28672 Mar  1 14:58 movie

Is er geen directory movie doe dan een mkdir /media/hdd/movie om hem aan te maken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad wiz, kan ook zijn...

root@Ultimo:/# ls -lia /media/hdd
2 drwxr-xr-x	4 root	 root		 4096 Feb 29 13:34 .
7410 drwxr-xr-x   12 root	 root		  808 Feb 28 14:12 ..
12 -rw-r--r--	1 root	 root	 14946701 Feb 29 13:31 epg.dat
11 drwx------	2 root	 root		16384 Feb 28 14:14 lost+found
16257 drwxr-xr-x	2 root	 root		 4096 Feb 28 14:17 movie
root@Ultimo:/#

 

maar de eerste disk die hem afhanden kwam is wel een beetje een raadsel

(daarvoor hoeven geen twee berichten geopend te worden Alf)

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vti er opnieuw opgezet, hd via vti geformateerd en daarna werkt timeshift en ik kan ook weer opnemen. VTI is echter veel minder stabiel dan na de eerste installatie en bijna iedere extra extensie die ik erop wil zetten zorgt wel voor een groen scherm. Na zo'n 3 uur is de hd opnieuw niet meer te benaderen, uitzetten helpt niet, alleen opnieuw formateren en daarna ziet de ultimo de schijf weer. Ik ga terug naar open pli om te kijken of dit beter werkt.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfred de wit,

staat dit in de /etc/fstab ?

/dev/sda1 /media/hdd auto defaults 0 0

ciao

Ja dit staat erin.

De vti staat er nog steeds op en momenteel geen probleem met de hd. Ik kijk het nog even aan want ik vindt vti tot nu toe beter dan open pli.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de feed voor 4.1 staat een Devicemager update:

 

--- 25.02.2012 ---

fix broken startup config of DeviceManager

 

Mischien kan deze je helpen?

 

Zelf ben ik tevreden over 4.1. Heb weinig problemen, wel af en toe haperingen bij afspelen van opnames. Dit is zo minimaal dat ik het voolopig maar zo laat. De beta drivers van 2802 laat ik dan ook maar even links liggen...

aangepast door Peter38

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de feed voor 4.1 staat een Devicemager update:

 

--- 25.02.2012 ---

fix broken startup config of DeviceManager

 

Mischien kan deze je helpen?

 

Zelf ben ik tevreden over 4.1. Heb weinig problemen, wel af en toe haperingen bij afspelen van opnames. Dit is zo minimaal dat ik het voolopig maar zo laat. De beta drivers van 2802 laat ik dan ook maar even links liggen...

inderdaad updates helpen... fix werkt bij de meesten.

 

de beta drivers zou ik ook links laten liggen ik kan die (alhoewel die van 28-2 besproken zijn) ook nergens officieel vinden (retorisch)

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad updates helpen... fix werkt bij de meesten.

 

de beta drivers zou ik ook links laten liggen ik kan die (alhoewel die van 28-2 besproken zijn) ook nergens officieel vinden (retorisch)

 

ciao

 

Moest inderdaad moeite doen om de drivers te vinden: via het openpli forum een link gekregen...

 

http://archive.vuplus.com/download/drivers/beta/

 

Het feit dat er beta drivers zijn betekend wel dat er op de achtergrond genoeg gedaan word om de aanwezige problemen te tackelen. Een kwestie van geduld (of even terug naar de oude kernel).

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de feed voor 4.1 staat een Devicemager update:

 

--- 25.02.2012 ---

fix broken startup config of DeviceManager

 

Mischien kan deze je helpen?

 

Zelf ben ik tevreden over 4.1. Heb weinig problemen, wel af en toe haperingen bij afspelen van opnames. Dit is zo minimaal dat ik het voolopig maar zo laat. De beta drivers van 2802 laat ik dan ook maar even links liggen...

 

Moet iemand mij even op weg helpen hoe ik de device manager kan updaten, via dcc of rechtstreeks via de ultimo ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch, #30,

 

Ik ga je er niet op aanvallen, maar de oplossing moet toch echt van "derden" komen en, hopelijk snel.

Er zijn veel mensen net als jij, die over meer kennis beschikken, anderen net als ik, kunnen dit allemaal niet aan.

Je moet tegenwoordig bijna IT/ITC-er zijn, om iets te kunnen doen, als er een probleem is met PC of "Linux"-ontvanger.

Het installeren van applicaties en plug-ins, dat lukt nog wel, maar de rest.

Overigens ben ik en anderen wel blij met je antwoorden, we weten nu waar de problemen zitten en hoeven niet te denken dat de

ontvanger kapot is.

 

Ik en velen met mij, heb(ben) graag altijd het laatste image, er zit altijd wel iets in waar ik en anderen wat aan heb(ben). Daarom is het zo voornaam dat er een oplossing komt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...