Ga naar inhoud


Ervaringen met Rebox RE-8500HD PVR


robtopf

Aanbevolen berichten

Gezien mijn problemen met de C-Tech 6600SST plus wil ik mij orienteren op een mogelijke vervanger , waar bij ik denk aan de Rebox RE-8500 PVR.

 

A.U.B gaarne uw ervaringen/reacties betreffende deze RE-8500PVR.

- Ik heb begrepen dat in de afgelopen tijden Rebox nogal wat problemen heeft gehad met allerlei software en dat de Importeur daar niet altijd doeltreffend en tijdig voor een oplossing heeft gevonden. Ik zoek een eenvoudig te bedienen en betrouwbare ontvanger en zoek geen extra's . Allerlei Netwerk verbindingen en "add on's" zijn voor mij secundair. Ik gebruik de PVR functies behoorlijk veel en kijk voornamelijk naar Canal Digital HD,de Britse en Duitse HD kanalen.

 

Kan ik nu zeggen dat de Rebox 8500 PVR redelijk betrouwbaar en de ondersteuning voor wat betreft de Firmware eveneens ook op een redelijk niveau is ??

Bij voorbaat dank................robtopf

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nu twee maanden de RE8500PVR: mijn eerste satelliet ontvanger. Installatie is gedaan door dealer. Kijkervaring is prima. Geen gekke storingen, maar ik ben dan ook wel wat gewend als computertechneut. De handleiding zou best wat duidelijker mogen.

 

De firmware was door de dealer op laatste stand gebracht, en ik ben er nu eens niet onmiddellijk aan gaan sleutelen. Dat is ook niet echt nodig want de box werkt gewoon goed. Er is wel al een nieuwere versie firmware op de supportsite verschenen, helaas nog zonder release notes.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk1,

Bedankt voor je eerste ervaringen. Het sterkt ook mijn gevoel, dat je met een goed werkende ontvanger, niet teveel moet proberen te experimenteren.

Ik heb eveneens veel met Computers "gerommeld" , maar dan alleen met mainframes en daar kwamen gekke storingen maar zelden voor. Deze generatie Satellietontvangers is m.i. echter te classeren als PC's met een maar matig , voor Europa/Nederland functionerend operating system. De basis apparaten komen meestal uit Korea en worden dan door een Duitse of Engelse importeur softwarematig voor die landen aangepast. Via die importeurs verschijnen ze dan op de Nederlandse markt en dan ben je zeer afhankelijk in welke mate de Nederlanse Importeur/Distributeur de zaken softwarematig aanpast aan de Nederlanse omstandigheden en zich daar ook voor inzet. Canal Digital is voor deze mensen een zeer lastige en wispelturige leverancier van Satellietsignalen.

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel blij met deze ontvanger.

De dreambox vond ik iets te gebruiksonvriendelijk dat is deze zeker niet.

Wat hobby gebeuren doe ik niets, ik kijk er alleen mee naar tv en dat gaat perfect.

Van al het geneuzel over software kan ik niet mee praten het gaat prima.

De enige tegenvaller die ik heb gehad was dat de ontvanger niet CI+ is en ik in eerste instantie niet naar ziggo kon kijken.

Maar hij zapt snel en opnemen gaat ook prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 2 weken later...

Mijn Reebox 8500 HD pvr heeft het tot nogtoe goed gedaan. Recent krijg ik problemen met service niet beschikbaar en an dere vreemde gedragingen. Dus ben ik gaan kijken of er geen recentere software versie is en ja, die is er,. Maar Er staan wel twee verisies. RE8500HDPVRv2-11-16-DVB-S.ird en RE8500HDPVRv2-11-16-DVB-T.ird.

 

Ik gebruik de 8500 met sateliet schotel, dus ik vermoed dat ik de S versie moet nemen. Alleen kreeg ink van een vriend het advies de T versie te installeren. Staat het ergens gedocumenteerd? En welke is de juiste versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DVB-S versie voor de Rebox met SAT tuners. De built-in update procedure neemt ook de DVB-S versie.

In geval van blijvende twijfel even met Rebox bellen.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Bronvermelding: http://www.rebox.tv/info.html

 

(Mogelijke) issues met software 1.11.44 en 2.11.49:

Audio dips in radio services

Van een aantal gebruikers hebben we dit gemeld gekregen, en ook zelf geconstateerd.

Echter is het nog niet helemaal duidelijk of dit werkelijk een software
issue is, of dat er mogelijk iets mis is in de uitzendingen,of beide.

Namelijk, iets dergelijks kregen we gemeld ten aanzien van enkele Belgische
services, welke echter na 1 a 2 dagen weer prima functioneerden. We menen
dan te mogen constateren dat er iets mis was met deze uitzend streams.

Mogelijk dat hier meer duidelijkheid over komt in de week van 6 mei t/m
10 mei. Er zouden namelijk bepaalde CDS wijzigingen op stapel staan. Maak
je echter veel gebruik van de radio functionaliteit, en wil je de bevindingen
niet afwachten, dan is een downgrade naar de vorige versie zonder problemen
uit te voeren, en wenselijk.



Gecodeerde opnames plus gecodeerde zender / service fout meldingen

Enkele RE-9000HD PVR en RE-8500HD PVR gebruikers hebben zich gemeld met
bovengenoemd issue, terwijl ze de smartcard in de interne kaartlezer gebruiken,
zodat opnames ongecodeerd weggeschreven zouden moeten worden.

Met één a twee opnames tegelijk, zouden deze gecodeerd weggeschreven worden,
en niet af te spelen zijn (zwart beeld). Tevens zouden alle (of vele)
overige zenders t.b.v. live TV de twee genoemde meldingen geven, en dus
niet te bekijken zijn.

Vanaf woensdag 1 mei echter hebben we iedere dag, de hele dag door, enkele
tegelijktijdige timer opnames geprogrammeerd staan. Wij krijgen dit issue
vooralsnog niet nagebootst. Voor diegene waarbij dit wel optreedt, vragen
we terug te gaan naar de vorige versie. Tijdens de release/looptijd van
de vorige versie hebben we iets dergelijks sowieso nooit gemeld gekregen
namelijk.



(Mogelijke) issues na (zenderlijst) wijzigingen Canal Digitaal
(vanaf 8 mei 2013)
:

Vanaf 8 mei kregen we diverse meldingen van 2 uur achterlopende EPG info
, en/of het vastlopen op diverse zenders, bijvoorbeeld SBS6 (HD) en Ned1
(HD). Advies luidt om deze vervuilde zenderlijst te verwijderen mbv de
optie 'service data reset' vanuit het 'systeem herstel' menu, en via de
fastscan een verse zenderlijst in te lezen. Doe dat in geval van een twin-tuner
voor beide tuners.

Loopt een ontvanger na opstarten direct vast op bijvoorbeeld de genoemde
zenders, probeer dan na het opstarten direct hiervan weg te zappen, naar
bijvoorbeeld BVN (meestal kanaal 13 of 14), en voer dan de genoemde reset
service data via het menu uit. Soms kan het zijn dat je de ontvanger een
paar keer opnieuw moet opstarten om het juiste 'weg zap' moment te vinden.

aangepast door trosielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had zelf het probleem met de audio buffering dus heb de tekst ook maar even hierneer gezet.

 

misschien hebben jullie hier wat aan.

 

Heb 1 versie terug gezet en alles deed weer als van ouds.

dus als mensen last hebben van sommige problemen mocht dit wel eens helpen.

aangepast door trosielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb sinds ik de versie 2.11.34 gebruik last van de irritante "gecodeerde zender" en "service-foutmeldingen" door Rebox wordt hier gesteld dat je t.ov. de versie 2.11.49 terug moet gaan om het probleem te verhelpen. Dat verhaal klopt in mijn geval dus niet want ook bij de .34 sw heb ik dit probleem. Wat een gedoe! Ik wil gewoon tv kijken en evt opnemen en heb volstrekt geen zin in dit gefrobel! Waarom wordt een nieuw swversie nooit goed uitgetest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik 2.11.34 en heb nooit bovengenoemde fouten.

 

Service-fout meldingen wijzen in de richting van geen of te weinig signaal of stoorsignalen op de gekozen transponder frequentie.

Daaruit voortvloeiend zou ook de melding gecodeerde zender kunnen voortkomen.

 

Misschien de schotel, lnb of kabels controleren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom,

Versie 2.11.34  werkt goed op mijn 8500. Ook ik heb 2.11.49 geprobeerd, en ben teruggegaan naar 2.11.34. Géén van de door jou genoemde foutmeldingen komt mij in 2.11.34 bekend voor.

Heb je ALLE stappen van installatiehandleiding gevolgd ? Het kost mij iedere keer weer vele modificaties aan mijn zenderlijsten (rangschikking, selektie van duitse en engelse zenders toevoegen), maar het (b)lijkt onvermijdelijk.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom,

Versie 2.11.34  werkt goed op mijn 8500. Ook ik heb 2.11.49 geprobeerd, en ben teruggegaan naar 2.11.34. Géén van de door jou genoemde foutmeldingen komt mij in 2.11.34 bekend voor.

Heb je ALLE stappen van installatiehandleiding gevolgd ? Het kost mij iedere keer weer vele modificaties aan mijn zenderlijsten (rangschikking, selektie van duitse en engelse zenders toevoegen), maar het (b)lijkt onvermijdelijk.

Heb ze inderdaad alle gevolgd en ook nog voor alle zekerheid met telefonische stand-bye van mijn altijd behulpzame installateur. Geprogrammeerd opnemen wordt zo wel een gok als de tuner van een fta-kanaal naar hd-kanaal moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...