Ga naar inhoud


wifi repeater,het gebruik ervan en ervaringen.


Aanbevolen berichten

hi,

nu het al enkele dagen mooi weer is,heb ik al de kriebels om buiten te zitten waar ik woon de terras.

ik zou graag buiten via slingplayer naar tv kijken.ik heb helaas één probleem,ik kom enkele meters te kort.nu heb ik gelezen van een wifi repeater.zou dit voor mij een oplossing zijn als ik ergens in een centraal punt een wifi repeater zou zetten?zo zou de ontvangst mogelijk zijn op het terras.echter weet ik niet,of een repeater vertragingen met zich meebrengt,omdat het signaal opvangt en terug uitstraalt?

moet ik de wifi repeater de netwerksleutel van de router inbrengen,en dan deze repeater terug een sleutel invullen?kan ik laptops of andere wifi laten fungeren als zijnde als een soort roaming,dat deze het sterkste signaal oppikt en doorgeeft op de wifi toestellen,of zal ik altijd handmatig een ander wifi punt moeten kiezen?

dit is niet zo erg,maar het zou moeten werken met ip streams via de repeater.

wie heeft ervaring met wifi repeaters positief en negatief.

ik heb ook zogenaamde "boosters" tegengekomen,maar ik denk als ik het zendvermogen bekijk dat deze te veel zendvermogen heeft,en in de stad zal ik dat niet doen,er zijn hier 8 draadloze netwerken,en ik wil de buren niet storen of hun signaal wegdrukken,en het bipt over de vloer krijgen.zou misschien nadelig zijn voor mijn radioamateur licentie.

alvast bedankt voor de tips

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met extenders.

 

Goede met een relatief goedkoop repeater (nog altijd € 80.- ) Hawking

Daar waar zefs zwak signaal was.

Domweg inloggen op de extender netwerk kiezen en klaar.

Waar een duurder merk het liet liggen (engenius)

 

Maar heb ook wel goede ervaringen het zelfde type engenius in een andere omgeving.

In eerste insantie we problemenl, maar dat was mijn eigen fout.

Ofwel domweg basis regel 1 van netwerken vergeten.

Zorg ervoor dat je nooit 2 maal hetzelfde IP adres in 1 netwerk hebt.

 

Ik heb het zelf anders opgelost.

Ik had voorheen een cat6 kabel naar achter getrokken en de router achter staan.

Heb nu de router voor staan en achter er een Draytek vigor 2950G staan.

Deze op de kabel aangesloten. En die red met een externe antenne wel een behoorlijk afstandje.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ik u begrijp is het met de wifi router bvb 192.168.1.1 en de extender 192.168.0.1 bvb?heeft dit niet teveel vertragingen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je via DCHP werk is er geen enkel probleem.

 

Ik heb laatst bij een volkomen leek een extender van Sisco geplaatst De RE1000.

 

Je stopt hem in het stopcontact.

 

Hij zoekt het netwerk, vraagd om de sleutel...en das alles.

 

Van snelheidsverlies ga je niets merken.

 

mvg

 

Ps volgens mij deeld je router de adressen uit, dus deze blijven in dezelfde range zitten

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ik u begrijp is het met de wifi router bvb 192.168.1.1 en de extender 192.168.0.1 bvb?heeft dit niet teveel vertragingen?

 

Nee, router en extender moeten in dezelfde range zitten, Dat kan 192.168.1.x zijn, maar dat bepaal jij helemaal zelf.

Dat kan je in je router instellen. Ik gebruik altijd 10.0.0.x voor mijn netwerken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals jeevanhoof al heel duidelijk aangeeft is een extender geen DHCP server, en hij geeft dus geen IP adressen uit. Hij doet precies wat de naam al aangeeft, het bestaande WiFi netwerk uitbreiden. Om dat te kunnen doen moet hij zich aanmelden binnen dat netwerk, en moet je de extender dus met het password van het netwerk inloggen. Dat is alles. Alle DHCP zaken worden door de router afgehandeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet hoe oud je modem/router is, maar als die al wat verouderd is kan het ook een oplossing zijn om daar een nieuwe goede voor in de plaats te kopen.

 

Wat ook wel leuk is, je kunt op marktplaats voor weinig een Linksys (of ander ondersteund) apparaat scoren en daar software als DD-WRT op zetten..kun je er ook een repeater van maken voor weinig geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een repeater kunnen kopen voor nog geen 40€,als die aankomt,zal ik die eens testen.ik zal hier mijn bevindingen schrijven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

geprobeerd,maar ik denk dat hun server wat licht uitvalt of andere oorzaken,want ik heb zo goed als geen beeld.

nu nog een andere vraag:

ik heb hem ontvangen,maar gaat deze niet geneigd zijn een open netwerk te kiezen ipv de mijne?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag metingen gedaan.als ik rechtstreeks verbonden ben met mijn router heb ik een download snelheid van 20 Mb/sec

als ik de repeater aanschakel en erop aangesloten ben,gaat de downloadsnnelheid naar 3Mb/sec.doe ik iets fout,of moet ik tot de conclusie komen dat ik een miskoop gedaan heb,dat deze die hoge snelheden niet aankan?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb ook een goedkope repeater er tussen zitten,bevalt slecht.verbeterd signaal niet echt best.

 

Nu had ik een idee,misschien dat iemand mij er mee kan helpen.

Ik heb nog een oude zycel router liggen van telfort.met antenne voor wifi. Als ik een utp kabel erin steek werkt hij als router,echter hoe krijg ik het draadloos aan de gang?

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...