Ga naar inhoud


De M7 sat801 en diverse klachten


smartkid

Aanbevolen berichten

Ik heb het afgelopen weekend de ontvanger M7 sat801 geinstalleerd en wij zijn niet tevreden het beeld blijft regelmatig stilstaan en de ontvanger lijkt vast te lopen ook het verwijderen van bepaalde zenders lukt niet !!! iemand oplossingen of ook zulke klachten ?

dank , Bart

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi

 

graag wat meer info aub ken de box niet

 

blijft het beeld van ned 1 stil staan of van een fta zender

wat voor een software staat er op

welke cam en welke kaart met wat voor een abbo

 

gr

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

smartkidx

 

Ik ben een Belg met ook zo een aangesmeerde m7 sat801 van canal digital en persoonlijk vind ik het ook een klote bak want beeld blokkeert en het signaal valt constant weg wanneer het een beetje regenachtig is. Met nadruk op een beetje.

 

Laatste software versie staat erop, dus daaraan kan het niet liggen en enige kanalen waar ik last mee heb zijn de kanalen die door CD uitgezonden worden. Met uitzondering van BVN ( beste van vlaanderen en nederland) en de fta zenders. Deze hun signaal blijft stabiel.

 

Eerlijk gezegd weet ik het ook niet aan wat het kan liggen want wanneer ik mijn smartcard in mijn philips SD recieven steek, dan heb ik nog steeds beeld, en met die m7 noppes van beeld.

 

 

vb bij lichte regenval krijg ik deze signaalsterkte en kwaliteitssterkte

signaalsterkte 76 kwaliteitsterkte 74 en dan na 2 seconden ongeveer signaalsterkte 37 kwaliteitsterkte 16

en dit op vlaamse en nederlandse zenders (met uitzondering van bvn die constant blijft op signaalsterkte82 kwaliteitsterkte 79, idem duitse FTA zenders)

 

Als iemand daar enige uitleg of oplossing voor kan geven ipv mijn lnb kop 1 mm te verplaatsen zoals CD voorstelt, ben ik U eeuwig dankbaar.

Want tijdens een gewone zonnige dag heb ik een signaalsterkte van 98 en kwaliteitsterkte van 95. Dus die oplossing is bullshit. En puntje 4 is niet mijn probleem want het is door hen geleverd dus zou het moeten in orde zijn.

 

 

 

 

 

HD ontvangers

 

 

Antwoord

 

Voer de volgende stappen uit:

 

1. Controleer eerst de zender BVN (14). Indien deze zender perfect beeld en geluid geeft zijn we zeker dat u op de juiste satelliet uitgericht staat.

2. Verifiëer de betalende kanalen. Controleer eerst Nederland 1 SD (11 of 103). Wanneer u hierop perfect beeld en geluid heeft, dan weten we direct of de kaart nog actief staat of niet. Wanneer u hierop de melding "Geen rechten voor deze zender." krijgt, zal de kaart een heractivatie nodig hebben.
.

 

Wanneer u de melding "Geen signaal" krijgt, wil dit zeggen dat het toestel geen signaal binnenkrijgt van deze zender en zal u de schotel moeten perfectioneren.

3. Controleer de Vlaamse zenders zoals de zender één SD (1 of 100) en ga te werk zoals hierboven beschreven bij stap 2. Het is namelijk perfect mogelijk dat u perfect beeld heeft op alle zenders behalve op de Vlaamse zenders. Dit is een gevolg van een schoteluitrichting die niet helemaal perfect geregeld is. Onze Vlaamse zenders staan namelijk volledig rechts op de satellietfrequenties. Dit houdt in de meeste gevallen in dat de schotel een paar millimeter naar rechts gedraaid moet worden.

4. Wanneer u na stap 1 tot 3 nog steeds geen beeld kan ontvangen van TV VLAANDEREN, kijkt u de software en instellingen van uw decoder na aan de hand van de handleiding.
aangepast door pacmancs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de laatst firmware is de box voor een standaard klant die geen verstand heb een prima box

 

 

voor de klanten met een Diseqc 1.1 configuratie en ook turksat willen hebben heb ik een zenderlijst voor

 

via email of facebook te verkrijgen (facebooknaam astratoconnecthulp) ik zal de zenderlijst later ook hier in zetten.

met deze posities :

1. ASTRA 1 – 19,2° oost

2. ASTRA 3 – 23,5° oost

3. HOTBIRD – 13° oost

4. Türksat – 42° oost

5. ASTRA 2 – 28,2° oost

6. Badr 4 – 26° oost

7. Eutelsat 16A – 16° oost

8. Nilesat 101 – 7° west

aangepast door astra2Connecthulp
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tjiongen jonge, Vandaag de M7 sat801 binnen gekregen. Direct even instaleren en dan blijkt dat de smartkaart (zwarte) niet geldig is. Ik heb nergens gelezen dat deze receiver de zwarte kaart niet slikt.

Heeft er iemand een ervaring met "klaart niet geldig" in deze recever. Of moet ik een geel/witte kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...