Ga naar inhoud


De M7 sat801 en diverse klachten


smartkid

Aanbevolen berichten

Wanneer ik wil overschakelen van de regionale zenders naar bv ned 1. dan geeft hij aan dat hij geen signaal heeft.

Schakel ik de decoder helemaal uit en daarna weer aan, dan doet hij het wel.

Heb ik misschien iets niet goed ingesteld????

Wie heeft hiervoor een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe lees je bij deze ontvanger uit, hoe de status/datum is van je smartcard. Ik zie alleen maar staan: smartcard OK.

Wel goed dat deze wel beeld geeft ook al zit er géén smartcard in, en dat je de signaalsterkte en kwaliteit goed kunt uitlezen.

En ook een pluspunt is dat je tijdens het zappen het nu en volgende programma ziet staan.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sinds een maand ben ik in het bezit van de M7SAT801 HD ontvanger van Canal Digitaal.

Dit is mijn 3e ontvanger sinds ik zo'n 12 jaar geleden ben begonnen met het kijken via de schotel.

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen verstand van die apparaten maar ik roep, bij het veranderen

van de ontvanger, de monteur die alles heeft aangelegd erbij en die regeld dan alles keurig af

en dat voor een spotprijsje. En zo kan ik de ASTRA's 1, 2 en 3 + Hotbird ontvangen met mijn

Bisatelite schotel.

Maar daar gaat het nu niet om. Sinds het op de markt komen van deze ontvanger van Canal Digital

zijn er een drietal updates geweest en zo zit ik nu op 1.09c.

Wie kan mij echter vertellen wat er met de updates is verbeterd c.q. veranderd want dat heb ik niet

mee gekregen.

Is misschien niet zo'n belangrijke vraag maar ik zou het toch graag willen weten wat er veranderd is!!

Wie weet meer??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De door mij aangeschafte sat 801 werk verder prima, alleen kan ik de voorkeursinstelling in de menubalk voor alle zenders of alleen de favorieten niet wijzigen.

Bij het zappen heb ik steeds alle zenders waar ik dan doorheen moet om bij de goeie te komen.

Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen in favorieten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OP 5 september 2011 heb ik diverse ongemakken van de Sat801HD gemeld aan ondermeer

de leverancier Canal Digitaal te Hilversum.

 

Zie hier mijn kort overzicht uit 2011

 

Fouten / onvolkomenheden die opgelost dienen te worden:

  1. Stabiliteit behoeft verbetering: spontane uitval en verdwijnen van voorkeurzenderlijst is voorgekomen;
     
  2. Smartcard informatie: het CD nummer wordt onjuist weergegeven, en informatie over geldigheidstermijn abonnement ontbreekt; diverse smartcards worden onjuist weergegeven
     
  3. Audio: bij keuze (instelling) “digitaal”: GEEN audiosignaal meer via de hdmi aansluitkabel voor tv.
    Bij ondermeer Inverto tuners blijft deze mogelijkheid gewoon intact.
     
  4. Verwijderen van kanalen is niet mogelijk; is in tegenspraak met de handleiding.

Beperkingen die een hd ontvanger met ontvangtmogelijkheid van vier satellieten, onwaardig zijn:

  1. 1 voorkeur zenderlijst is niet gebruikersvriendelijk;
     
  2. Gebruik van CD Smartcards met verschillende abonnementen is omslachtig,
    dus niet gebruikersvriendelijk en dus niet acceptabel;

Opnemen via een externe harddisc is mij vooralsnog niet gelukt.

 

*****

 

Het heeft allemaal niet geholpen; de koop is ontbonden en het geld heb ik terug.

Thans zie ik dat de leverancier nog steeds niet in staat is een goed appparaat in

de markt te zetten.

 

Algemeen advies: bij problemen in eerste instantie de leverancier schriftelijk aanspreken.

aangepast door sef033
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Seniorsatter bedankt voor je respons.

 

Ik heb zelf ook flink wat gesurft op het web en kwam tot de conclusie dat het een te zwak signaal moest zijn, omdat ik nergens iets specifieks vond dat Astra 2 (Sky etc) problemen gaf met de M7 SAT 801.

Gelukkig kwam mijn leverancier die oorspronkelijk beweerde dat het signaal wel goed was en het een probleem met mijn M7 SAT 801 was, vandaag toch nog met een oplossing.

De LNB voor Astra 2 had last van frequentie verschuiving en dan pikt de M7 hem blijkbaar niet op. Nadat die vervangen is, werkte alles nu perfect.

 

Groeten

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@bobdebouwer,

 

Op 'het andere forum' rubriek M7-SAT801 kan je mijn test/ervaring lezen met foto's (o.m. bijdrage #10).

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik vind wel veel posts van je maar geen antwoord op mijn vraag... Vreemd genoeg kan ik in de handleiding niet vinden waar deze aansluiting precies voor is. Zou je hier via coax een andere televisie op aan kunnen sluiten of slechts een andere ontvanger? Zou je in het laatste geval met een doorgeluste LNB kunnen aansturen of alleen ontvangen wat er door de eerste ontvanger wordt doorgegeven? iig bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bobdebouwer,

 

Nee, geen andere televisie maar wel een andere ontvanger. Helaas met alle beperkingen vandien. Met een tweede ontvanger kan je enkel kijken naar programma's van diezelfde transponder (frequentie) waarmee je op de eerste ontvanger kijkt en dan nog als extra beperking ook nog op het zelfde "quadrant" (H,L,V of H). Kort gezegd, beter niet aan beginnen.

 

ps: Heb je wel gezocht op het "andere" Forum ?

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar niet goed genoeg. anniehoe bedankt voor je antwoord. wel een wazige functie trouwens, ik begrijp eigenlijk niet waarom je, als je toch nog een andere ontvanger hebt, deze niet gewoon aansluit op je schotelantenne. Er zal wel een idee achter zitten. ;)

aangepast door bobdebouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat een gedoe om de kanalen lijst goed te krijgen als je Linux gewend bent !

Er wordt meest gekeken naar de sd kanalen dus die wil ik voorop hebben , waarom staan die in de lijst zover naar achter ???

Waarom HD en Sd door elkaar ? Ik kan geen enkele logica vinden zelfs als ik door een CD bril zou kijken .

Dan moet ik de meeste kanalen 3 tot 4 keer doen omdat hij tijdens de procedure plots vind dat het genoeg is en

hij gaat opslaan of vind dat het te lang duurt of zo .

De afstands bediening heeft regelmatig vliegles gekregen .

Tip : zorg voor een enigzins zachte omgeving als je er mee begint , grote sofa of zoiets , zodat de afstands bediening

zacht kan landen met zo min mogelijk schade . Wat een ellende .

Met een Linux ontvanger 5 minuten werk , met deze 3 tot 4 uur !!!!

EPG ook onoverzichtelijk , vind ik trouwens van de meeste tuner niet goed .

Ik vind de nu/next van de Nokia 9800 nog steeds onovertroffen overzichtelijk .

Kijken gaat wel goed , als je tenminste door hebt dat je door op de gele toets te duwen je eigen lijst krijgt .

Je gaat de andere tuners wel weer beter waarderen .

 

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...