Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies. Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy    Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Registreren op sat4all.com is gratis. Als je registreert kan je gebruik maken van veel meer functies zoals het plaatsen en beantwoorden van berichten, berichtnotificaties ontvangen als iemand een bericht geplaatst heeft in een forum dat je graag volgt, je kunt een persoonlijk profiel aanmaken, de uitgebreide zoekfunctie gebruiken en (privé) met andere leden communiceren. Wordt dus nu lid!

Foto
DM800HD-SE

Dreambox 800HDSE werkt niet met WIFI stick

openpli wifi dreambox

• Login om te beantwoorden
8 reacties in dit onderwerp

#1 Offline DaltonSat - Geplaatst: 4 juni 2012 - 17:19

DaltonSat

Proef lidmaatschap

• Leden
  • 13 berichten
Ik probeer momenteel een officiële dreambox 800HDse te doen werken met een officiële dreambox usb wifi stick.

Blijkbaar als ik de wifi stick plaats merk ik dat deze inderdaad wordt herkent. Maar zodra ik de wifi instellingen ingeef en opsla dan maakt hij geen verbinding en zet hij terug de netwerk interface wlan uit.

Ik probeer dit te doen met openpli software. Hiervan heb ik zowel de 2.1 als de 3 versie reeds geprobeerd met het zelfde resultaat.
Ik heb het reeds geprobeerd met de originele software van Dream en met deze werkt het wel!

Steeds zijn altijd de correcte drivers aanwezig, zo niet zou hij zelfs de stick niet kunnen herkennen.

Iemand een idee aan wat dit ligt? Of nog beter zelfs, de oplossing?

Ik zou wel het liefst met OpenPli blijven verder werken.

#2 Offline wtaas - Geplaatst: 4 juni 2012 - 18:36

wtaas

Sat4all regular

• Leden
  • 197 berichten
Aannemende dat je een beveiligings-sleutel in jouw netwerk heb: heb je deze echt goed over genomen? staat hij niet verkeerd ergens op een papiertje?

Heb je zelf een IP toegekend? is dit niet een "dubbele" dus 2 keer het zelfde ip toegekend aan een ander apparaat?

Probeer het zo wiezo eens met DHPC aan in de stick.

IP-nummer reeks niet vol? (zie router)

Zo maar een paar suggesties. Je geeft niet veel info over jouw instellingen.

Suc6 iig

Wim.
I had a decision to make, so i decided not to decide!
De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

#3 Offline Eduard07 - Geplaatst: 4 juni 2012 - 20:15

Eduard07

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 5914 berichten
  • LocatieOosterkwartier
Heb je de secondstage bootloader correct geinstalleerd?

DM 800HD se + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
DM 500HD + Amiko Alien SHD 8900 +Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + quad Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

#4 Offline DaltonSat - Geplaatst: 5 juni 2012 - 09:14

DaltonSat

Proef lidmaatschap

• Leden
  • 13 berichten

Aannemende dat je een beveiligings-sleutel in jouw netwerk heb: heb je deze echt goed over genomen? staat hij niet verkeerd ergens op een papiertje?

Heb je zelf een IP toegekend? is dit niet een "dubbele" dus 2 keer het zelfde ip toegekend aan een ander apparaat?

Probeer het zo wiezo eens met DHPC aan in de stick.

IP-nummer reeks niet vol? (zie router)

Zo maar een paar suggesties. Je geeft niet veel info over jouw instellingen.

Suc6 iig

Wim.

Al deze dingen heb ik meerdere malen gedaan zowel via auto dhcp/ip en een vast ip geven werkt niet met OpenPli. Alles werkt wel meteen met de originele software.

#5 Offline DaltonSat - Geplaatst: 5 juni 2012 - 09:14

DaltonSat

Proef lidmaatschap

• Leden
  • 13 berichten

Heb je de secondstage bootloader correct geinstalleerd?

De nieuwe second stage bootloader staat er in en laadt perfect.

#6 Offline Johnny UAE - Geplaatst: 8 juni 2012 - 10:55

Johnny UAE

Sat4all regular

• Leden
  • 184 berichten
Ik heb idem hetzelfde probleem met mijn 7020HD.

OpenPli 3.0 en 2.1 versie, op beide werkt mijn witte WiFi stick niet.

Als ik zoek naar netwerken selecteer vind hij niets....

Is duidelijk een Pli probleem.... Is trouwens ook al aangehaald op het Pli forum door andere :)

Greetz,

Johnny
Belgie: DM7025+, 500 GB HDD, WF T90, 10 X MTI High Line Quads, 4 X Satconn 10/1 Disecq, 50" Plasma Panasonic, Harman Kardon AVR-8500
Zweden: DM7020HD, 640 GB HDD, WF T55, 4 X 0.05 dB Twin LNB, 2 X 2.0 DiSecq switch, 32" LCD Panasonic (Summerhouse :D in Sweden)
Zweden: Canal Digital Nordic (Sweden) box, Triax 78 cm, 1 X Quad LNB (Summerhouse in Sweden)

#7 Offline maximus288 - Geplaatst: 19 juni 2012 - 08:44

maximus288

Sat4all regular

• Leden
  • 153 berichten
ik ben van die usbsticks afgestapt want altijd gezeik na updates [ook niet pli image]. nu heb ik een netgear WNCE2001; draadloos internet maar de box denkt dat je met een kabel verbonden bent dus gewoon via lan menu en je hebt een usb poort over als je hem met de netspanningsadapter voed.

Dit bericht is bewerkt door maximus288: 19 juni 2012 - 08:54

VU+Duo2 Blackhole + Dreambox DM800HD - ICVS/GP3 - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

#8 Offline Henksat - Geplaatst: 22 januari 2013 - 15:20

Henksat

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 5405 berichten
Effe een oud draadje nieuw leven in blazen:
Sinds enkele dagen werkt Wifi van de OpenPli 3.0 ook op een DM800(se), dit werkte voorheen inderdaad niet.

Dit bericht is bewerkt door Henksat: 22 januari 2013 - 15:21

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB
Member of the PLi team

#9 Offline SaTJuNK - Geplaatst: 22 januari 2013 - 18:53

SaTJuNK

Sat4all regular

• Leden
  • 212 berichten
Ik gebruik de VU+ 300mb WLAN STICK op mijn DM800SE (openpli 3) en draait perfect.

DM800SE (org)

Andere onderwerpen met label 'DM800HD-SE, openpli, wifi, dreambox'