Ga naar inhoud


Mythtv 0.25 in combinatie met rotor werkt niet meer


ruwebol

Aanbevolen berichten

Sinds kort een update van mijn mythbackend en frontends gedaan van mythtv 0.24 naar 0.25. In het verleden ook al eens een update gedaan van versie 0.23 waarop ik ook al een rotor gebruikte zonder problemen. Sinds de update naar 0.25 wordt mijn rotor niet meer correct gestuurd via Usals. Paar keer de rotor (SG2100A) gereset, maar dat hielp niet. Als ik echter een Ipbox op de rotor aansluit werkt de aansturing via Usuals weer perfect dus aan mijn rotor zal het niet liggen. Zijn er meer mensen die dit probleem nu ervaren want dit dwingt me om naar 0.24 terug te gaan (gelukkig een image van de schijf gemaakt voor de update)

 

http://code.mythtv.org/trac/changeset/5a01fdade9683ddea23f60d2438fd526db788523/mythtv

 

In bovenstaande link staat wel iets over een aanpassing in 0.25, maar wellicht begrijp ik het niet goed. Alleen pakt dit verkeerd uit bij mij en is het geen fix :-) Kan dit in 0.25 (handmatig) aangepast worden worden, iemand een idee?

 

Groet, Richard

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wordt mythtv handmatig recompilen, maar hoe weet je zo zeker dat dit het probleem veroorzaakt? En btw hoe maak je trouwens een image, gebruik je daar clonezilla voor of iets anders want ik doe meestal een gehele distro update op een nieuwe schijf. En een goede image kan ook wel van pas komen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De backend vind ik zo essentieel en specifiek dat ik hiervoor (bij een nieuwe mythtv versie bijvoorbeeld) een image van de gehele harde schijf maak. Aangezien dit een Ubuntu server versie is is deze nog compact ook. Met een usb stick waarop clonezilla staat boot ik de server (waarop ik voor die keer dan een scherm op aansluit) en je schrijft direct een image naar een usb harddisk waarop ik deze bewaar. Herstellen werkt ook perfect, natuurlijk eerst gestest op een desktop die wat makkelijker te installeren is :)

Dat het aan 0.25 ligt komt door de bovenstaande reden. De rotor werkt al jaren goed en op een losse ontvanger ook weer. Precies na de update niet meer. Ten opzichte van de Sirius 4.0E wordt de afwijking steeds groter. Naar de Astra 28.5 moet ik in de configuratie zelfs ongeveer 26.0 invullen om te draaien naar de 28.5 Helaas dit weekend geen tijd om even snel de image terug te zetten omdat ik dan ook de frontends weer terug moet zetten (i.v.m. kijken van films via mythtv en de vaste schotel op 23.5 werkt wel en de Sirius op de rotor) Het kost dan wel niet veel tijd om deze met clonezilla terug te zetten en kan dan ook wel even een 0.24 frontend op de server installeren.

Waarom zou opnieuw compileren het probleem oplossen Lamko?

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zal ik me even in moeten gaan verdiepen. In de tussentijd heb ik 0.24 weer teruggezet en de rotor wordt weer goed aangestuurd. Komende weken nog geen tijd op dit op te gaan lossen dus het zo maar even opgelost, terug naar 10.04. Alvast bedankt voor de input en zal binnenkort op een tweede systeem gaan testen. Als iemend nog iets te binnen schiet of toevallig tegenkomt hoor ik het graag :)

aangepast door ruwebol

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een kleine update. Op een oude pc met dbv kaart een nieuwe installatie met Xubuntu 12.04 gedaan en mythtv 0.25 geinstalleerd en dezelfde problemen. Zal Lamko zijn oplossing gaan proberen. Dus toch even meer tijd in steken...Bareuh

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link Lamko! In eerste instantie heb ik het eerst geprobeerd door mythtv 0.24 op een frontend met mythbuntu 12.04 vanaf source te installeren, maar dat is tot op heden nog niet succesvol geweest. Daar stop ik nu mee en installatie van 0.25 en patchen zou een vervolg moeten zijn op de test pc. Eerst even opladen, want het kost me eigenlijk te veel vrije tijd. Misschien meer iets voor een koude winterdag :) Nogmaals bedankt voor de reacties.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een update. Op een testsyteem met Lubuntu 12.04, Mythtv 0.25 vanaf source gecompileerd.

Eerst het bestand mythtv/libs/libmythtv/diseqc.cpp bewerkt en het betreffende deel van het oude bestand van mythtv 0.24 teruggezet.

 

double DiSEqCDevRotor::CalculateAzimuth(double angle) const
{
   // Azimuth Calculation references:
   // http://engr.nmsu.edu/~etti/3_2/3_2e.html
   // http://www.angelfire.com/trek/ismail/theory.html
   // Earth Station Latitude and Longitude in radians
   double P  = gCoreContext->GetSetting("Latitude",  "").toFloat() * TO_RADS;
   double Ue = gCoreContext->GetSetting("Longitude", "").toFloat() * TO_RADS;    // Satellite Longitude in radians
   double Us = angle * TO_RADS;
   return TO_DEC * atan( tan(Us - Ue) / sin(P) );
}

 

vervangen voor

 

double DiSEqCDevRotor::CalculateAzimuth(double angle) const
{
   // Equation lifted from VDR rotor plugin by
   // Thomas Bergwinkl <Thomas.Bergwinkl@t-online.de>
   // Earth Station Latitude and Longitude in radians
   double P  = gCoreContext->GetSetting("Latitude",  "").toFloat() * TO_RADS;
   double Ue = gCoreContext->GetSetting("Longitude", "").toFloat() * TO_RADS;
   // Satellite Longitude in radians
   double Us = angle * TO_RADS;
   double az	  = M_PI + atan( tan(Us - Ue) / sin(P) );
   double x	   = acos( cos(Us - Ue)  *cos(P) );
   double el	  = atan( (cos(x) - 0.1513) / sin(x) );
   double tmp_a   = -cos(el)  *sin(az);
   double tmp_b   = (sin(el)  *cos(P)) - (cos(el)  *sin(P)  *cos(az));
   double azimuth = atan(tmp_a / tmp_  *TO_DEC;
   return azimuth;
}

 

Hierna werkte de rotor weer als vanouds, maar eindelijk onder 0.25 :)

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dank je Lamko! Ben er zelf ook erg blij mee :)

Inmiddels onder 0.26 gecompileerd die net uit is en ook onder die versie werkt het met de aanpassing goed.

De server als mythbackend draait nog steeds onder 10.04 en de frontends onder 12.04.

aangepast door ruwebol

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...