Ga naar inhoud


niet gecertificeerde tv


Ikkewel

Aanbevolen berichten


Als je de juiste CI+ module erbij hebt is er niks aan de hand. Enige problemen (zover het een probleem is) zijn dat het geen CD fastscan ondersteund en het daardoor 20 min per kop duurt voor de zenders zijn geladen en dat hij alle zenders door elkaar gooit. Dus je zult het handmatig moeten ordenen. Mocht je een tv kopen pak dan een Sams*ng. Die hebben vaak wel ondersteuning voor CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alias_R schrijft:

“Als je de juiste CI+ module erbij hebt is er niks aan de hand”

Maar je moet dan wel weten wat de juiste CI-module is want er zijn zeker ook TV’s die niet met een CanalDigitaal CI-module om kunnen gaan maar bijv. wel met een Astoncrypt 1.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor t reageren.

 

Als ik het goed begrijp kan je met niet gecertificeerde cd spulen (tv, sat.reciever, module) wel cd kijken alleen niet snel zenders laden en niet in de volgorde van cd.

Klopt dat?

Ik wil namelijk in Oostenrijk een samsung ue46es8000 kopen(vakantie huisje)

 

mvg Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung is een van de weinigen die CD gecertificeerde tv's levert welke in NEDERLAND worden verkocht.

Bij een in Oostenrijk gekocht exemplaar zal dit niet opgaan.

Maar is een favorietenlijst maken dan zo'n groot probleem?

 

bersat

bersat

Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ikkewel

Zenders laden in de CanalDigitaal-volgorde kan in ieder geval niet. Je zult ze dus zelf in de gewenste volgorde moeten zetten nadat je alle gecodeerde zenders er uit hebt gegooid die je toch niet kunt bekijken.

Ik zou in ieder geval een Astoncrypt 1.07 kopen met firmware 2.26 als CI-module en geen CanalDigitaal want de kans is redelijk aanwezig dat die CanalDigitaal-module niet zal werken. De Astroncrypt is een alleseter die het met nagenoeg elk merk doet.

Misschien dat er mensen zijn die een niet Nederlandse Samsung ue46es8000 met ervaring hiermee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alias_R schrijft:

 

“Als je de juiste CI+ module erbij hebt is er niks aan de hand”

 

Maar je moet dan wel weten wat de juiste CI-module is want er zijn zeker ook TV’s die niet met een CanalDigitaal CI-module om kunnen gaan maar bijv. wel met een Astoncrypt 1.07

 

Ja en ik weet dus ook niet welke module dat is. Ik heb een Panasonic ik heb tijdens de installatie met een CD monteur een CI+ van CD geprobeerd. Het werkte niet helemaal. Sommige zenders kwamen niet door die met de Phillips 7141/11 reciever wel binnen kwamen. Daarnaast duurde het laden lang en alle zenders stonden door elkaar. Uiteindelijk toch voor de decoder gekozen. Maar als ik een goede CI+ module kan vinden dan ga ik die gebruiken dam maar ff een paar uurtjes zenders op volgorde zetten.

 

Ik heb nog een vraag. Is het beeld met de CI+ module beter dan met een decoder. Niet zozeer HD maar het SD. Sommige SD kanalen zijn met de Phillips 7141 niet om aan te gluren.

aangepast door Alias_R
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het heeft niks met beeld te maken zo bedoel ik het ook niet. Bedoel eigenlijk meer dat de Phillips 7141 geen sd upscaled en volgens mij doed mijn tv dat wel met een CI module.

Weet iemand of een Astoncrypt 1.07 met firmware 2.26 op alle tv's werkt. Ik heb een Panasonic Viera Full HD 3D TV uit 2011.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schrijft een grote importeur/satellietshop in het noorden van het land:

“AstonCrypt 1.07 met de nieuwste software V2.26. Deze cam werkt zeer goed met de Canal Digitaal en TV Vlaanderen smartcard op bijna alle ontvangers, in tegenstelling tot de Mediaguard Cam. Ook uitermate geschikt voor HDTV en Twin PVR ontvangers.”

 

Dit schrijft een satellietshop in het zuiden van het land:

Astoncrypt module met software 2.26 [1066]

Deze vernieuwde astoncrypt module kan met 1 smartcard 2 kanalen binnen de zelfde transponder tegelijkertijd decoderen. Deze extra functie is handig als u een TwinTuner heeft.

Verder heeft deze module ook nog eens een verbeterde meertalig menu, PPV problemen zijn opgelost, geen problemen meer met Nederlandse CanalDigitaal kaarten en Common Interface receivers en een minder warmteontwikkeling.

 

Dit schrijft een grote satellietshop met meerdere vestigingen in Nederland en België:

ASTON SECA DUAL 1.07 CI MODULE 2.26 versie (nieuw)

De nieuwe module bevat een aantal voordelen ten opzichte van het oude model (1.05) die niet meer door Aston vervaardigd wordt;

· nieuw revolutionair ontwerp beschermt tegen slijtage van uw kaart (insteken/verwijderen)

  • voorzien van een spanningcontrole LED aan de voorzijde

· mogelijkheid om de module 2x te laten aanspreken door een TWIN tuner (indien uw ontvanger dit ondersteund)

De module maakt het mogelijk om uw kaart in SECA 1 en SECA 2 of SECA 3 codering te decoderen in iedere digitale satellietontvanger met een vrij common interface (CI) slot.

· Update van de module is mogelijk via de satelliet indien beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Dit schrijft een grote satellietshop met meerdere vestigingen in Nederland en België:

 

ASTON SECA DUAL 1.07 CI MODULE 2.26 versie (nieuw)

De nieuwe module bevat een aantal voordelen ten opzichte van het oude model (1.05) die niet meer door Aston vervaardigd wordt;

· nieuw revolutionair ontwerp beschermt tegen slijtage van uw kaart (insteken/verwijderen)

  • voorzien van een spanningcontrole LED aan de voorzijde

· mogelijkheid om de module 2x te laten aanspreken door een TWIN tuner (indien uw ontvanger dit ondersteund)

 

 

Die grote satellietshop blundert en schrijft: "(indien uw ontvanger dit ondersteunD)". Zij bedoelen: "(indien uw ontvanger dit ondersteunT)".

 

Een welverdiende en broodnodige inburgeringscursus :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Weet iemand of een Astoncrypt 1.07 met firmware 2.26 op alle tv's werkt. Ik heb een Panasonic Viera Full HD 3D TV uit 2011.

 

Ik heb zo'n combinatie draaien, echter met SW 2.23.

Het werkt redelijk probleemloos, alleen op NED 1,2,3, zie je bij het omschakelen de melding gecodeerd kanaal die met een druk op de ok toets van de afstandsbediening verdwijnt.

 

Ik denk dat dit komt doordat NED 1,2,3 op meerdere manieren gecodeerd is, en de TV aangeeft dat hij die niet kan decoderen.

Of dit verschijnsel weg is met VER 2.26 weet ik niet, daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n combinatie draaien, echter met SW 2.23.

Het werkt redelijk probleemloos, alleen op NED 1,2,3, zie je bij het omschakelen de melding gecodeerd kanaal die met een druk op de ok toets van de afstandsbediening verdwijnt.

 

Ik denk dat dit komt doordat NED 1,2,3 op meerdere manieren gecodeerd is, en de TV aangeeft dat hij die niet kan decoderen.

Of dit verschijnsel weg is met VER 2.26 weet ik niet, daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

 

Ik heb wel een led maar dat zal niet veel uitmaken. Ik heb ook DVB-S2 aansluiting dus het moet goed komen dan. Zal eens kijken of ik er ergens 1 kan bestellen met de 2.26 versie erop. Dit zal dan wel niet mogelijk zijn. mogelijkheid om de module 2x te laten aanspreken door een TWIN tuner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...