Ga naar inhoud


Firmware 1.18B6 voor Ferguson Ariva 52E, 102mini, 102E, 150Combo, 202E en 250Com


wian

Aanbevolen berichten

Er is een nieuwe firmware uit voor onderstaande ontvangers. Dit is de fabrieks software _zonder_ share mogelijkheden. Ik wacht nog even op de "patch" software, meestal is die binnen een week beschikbaar.

 

Met dank aan google translate:

Er is nieuwe software beschikbaar voor de Ferguson Ariva 1.18B6 52E, 102mini, 102E, 150Combo, 202E en 250Combo.

 

Deze nieuwe firmware versie introduceert veel verbeteringen en fixes van bugs gerapporteerd door gebruikers. Wij raden u aan te upgraden naar deze nieuwe versie en daarna de ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

 

De belangrijkste nieuwigheid is dat met ingang van deze release de ontvanger bestuurd kan worden door elk apparaat op basis van Android-systeem met behulp van de gratis applicatie: Ariva Remote.

 

Hij kan hier gedownload worden: http://satedu.cba.pl.../Ariva 102mini

 

Dit is niet de site van de fabrikant, maar op deze site kun je ook "patch" versies van de software vinden.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze gisteren geflashed, maar heb nu wat problemen met ontvangst (zowel SD als HD zenders). Nu hebben we afgelopen week aardig wat regen en hagel gehad in Den Haag, dus het kan evt. ook aan m'n schotel liggen. Iemand anders deze al geprobeerd?

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software werkt goed diverse bug's zijn verholpen.Fabrieksreset doen en opnieuw instaleren.Kijk op ferguson-digital.nl

Als er suggesties zijn voor de nederlandse web tv laat ons dat even weten we nemen dat dan mee in de nieuwe software.

Met vriendelijke groet,

Ferguson-digital.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een suggestie mag doen; kan er een smb client ingebouwd worden, zodat je vanaf je 102 mini de films kan benaderen die op een NAS of windows share staan? Is volgens mij een feature die niet al te moeilijk in te bouwen is en die door veel mensen gewaardeerd zal worden.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Dimaro,

 

Je schrijft : Als er suggesties zijn voor de nederlandse web tv laat ons dat even weten dan nemen we die mee in de nieuwe software. Ik denk dat je meer aandacht moet besteden aan een goede Editor. Zodat je er een complete kanalen lijst kan invoeren zoal " Henksat of Hans " . Dat is waar de Nederlandse schotelaars op zitten te wachten. Dan wordt de Ariva 102 zeker meer dan aantrekkelijk. Ik vind het een heerlijk en eerlijk ontvangertje maar met de zenderlijsten is het tobben.

 

Met vr. gr. Radenko.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Radenko dit klopt helemaal, die zenderlijsten en de editor is een ramp.

Ik had hierover ook al eens mailcontact gehad met Ferguson NL, na deze opmerking van mij over de editor echter niks meer van gehoord.. :mellow:

 

Ik heb hem inmiddels weer verkocht, de editor en zenderlijst bleef het een te grote irritatie factor houden..

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de prijs/kwaliteit verhouding vind ik het een superontvangertje. Ideaal voor op de slaapkamer en op de camping. Dat het editten van de zenderlijst te wensen overlaat neem ik maar op de koop toe. Eén keer even flink er voor gaan zitten en dan heb je toch een redelijk goede lijst, voor mij met Astra 19 en Astra 23 dan. Gezien de prijs van dit HD ontvangertje met behoorlijk wat toeters en bellen erbij, kun je nou niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar ik ben het er mee eens dat het ediiten van de zenders niet prettig is. Goh, wat zeg ik dat toch weer genuanceerd.

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Setedit HD100 geprobeerd, deze verminkt de data waardoor de zenders wel op de ingestelde volgorde staan maar niet meer werken.. :mellow:

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na contact te hebben gehad met Polen het volgende: Ferguson-digital.eu distantieerd zich van iedere form van illegaliteit en werkt daar ook niet aan mee.

Ferguson -digital.eu wil dan ook geen SMB client installeren i.v.m. rechten. Omtrend zenderlijsten maken: dat kan met de Ariva 3606 editor. Maar het apparaat heeft gewoon Fastscan zowel in Hd en Sd. Dit alles kunt U vinden op Ferguson-digital.nl onder software.

Waarschuwing : Bij gebruik van illegale software vervalt de garantie !

 

Ferguson-digital.nl :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, geen SMB client. En ach, wat ik eerder had opgemerkt over het editten van de zenderlijst, dat neem ik op de koop toe. Het is verder een uitstekend ontvangertje.

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na contact te hebben gehad met Polen het volgende: Ferguson-digital.eu distantieerd zich van iedere form van illegaliteit en werkt daar ook niet aan mee.

Ferguson -digital.eu wil dan ook geen SMB client installeren i.v.m. rechten. Omtrend zenderlijsten maken: dat kan met de Ariva 3606 editor. Maar het apparaat heeft gewoon Fastscan zowel in Hd en Sd. Dit alles kunt U vinden op Ferguson-digital.nl onder software.

Waarschuwing : Bij gebruik van illegale software vervalt de garantie !

 

Ferguson-digital.nl :)

 

Wat een enorme bullshit! Wat heeft een SMB client met "rechten" te maken of met illegale software!? (samba client = toegang tot gedeelde windows mappen). We willen gewoon de ingebouwde mediaspeler gebruiken om niet alleen USB drives te benaderen, maar ook gedeelde mappen. Niets illegaals aan.

 

Hopelijk wordt dit alsnog in overweging genomen in volgende firmware versies.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een vreemd antwoord. Het lijkt wel of ze niet weten wat SMB client betekent, het zou een enorme aanwinst zijn voor deze ontvanger als je toegang kunt krijgen tot je gedeelde mappen van je PC's en/of je NAS. Of zou het samba protocol misschien niet rechtenvrij zijn ? Moet er misschien voor deze techniek een bepaalde rechtenafdracht worden gedaan ?

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...