Ga naar inhoud


Hoe moet ik een zenderlijst uploaden in een Ferguson Ariva 102mini


Nobody2050

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij in een aantal stappen uitleggen hoe ik enkel en alleen een zenderlijst kan downloaden en uploaden in een Ferguson Ariva 102mini?

Wat ik nu doe is de zenders scannen, dan de gehele software eruit halen, om daarna de zenderlijst te kunnen bewerken en dan de complete software weer terugplaatsen via een usb-stick.

Beetje omslachtig om dat iedere keer te doen bij een nieuwe softwareversie.

 

Uw hulp is zeer erkentelijk.

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie. Ik had het gelezen, maar met een rs232 kabel gaat het niet lukken want die heb ik niet. En het laatste berichtje in die posting vind ik nogal vaag. Ben nl. een beetje huiverig ervoor om per ongeluk een bestand op een verkeerde manier te uploaden en daarmee de ontvanger om zeep te helpen.

Dat als iemand een goed stappenplan hiervoor heeft, heel graag.

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kabel moet je ook zelf maken, stelt niks voor.

Als je een oude koptelefoonkabel pakt, hoef je er alleen nog maar een RS232 Plugje aan te bakken (3 draadjes).

Op deze manier een zenderlijst uploaden stelt niks voor en gaat goed, niks spannends aan.

 

Die 2 berichten na die van mij gingen over iets anders, namelijk van Ariva naar Ariva versturen.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet gaat dat niet, en moet je het via de RS232 doen.

Toen ik hem nog had is het me ook niet gelukt, alleen wat jij ook al zei, alles eruit en er weer in.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kabel moet je ook zelf maken, stelt niks voor.

Als je een oude koptelefoonkabel pakt, hoef je er alleen nog maar een RS232 Plugje aan te bakken (3 draadjes).

Op deze manier een zenderlijst uploaden stelt niks voor en gaat goed, niks spannends aan.

 

Die 2 berichten na die van mij gingen over iets anders, namelijk van Ariva naar Ariva versturen.

 

HCO.

 

Inderdaad stelt dus niks voor, heb even iets in elkaar gefrummeld, en het is me dan ook gelukt,

De software, de settingslijst wordt eenvoudig uitgelezen en ook weer op eenvoudig teruggeplaatst, super.

 

Morgen op de zaak maar even netjes solderen en afschermen.

 

HCO nogmaals hartelijk dank voor die duw in de goede richting.

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Nobody2050,

Ik heb nu ook een RS232 kabeltje gemaakt en een kabeltje maken is niet vreemd voor mij. Maar als ik hem aansluit op de seriele poort en de Ariva102 . Dan ga ik naar het menu Upgrade Door 232 upgrade Mode allcode en dan start . Nu komt er op de monitor van de Ariva checking seriele poort en na enige minuten Connect failed.

Moet ik op de PC nog bepaalde instellingen doen of doe ik iets anders fout. Ik ga er 100% vanuit dat mijn kabeltje juist is. Heb je een antwoord dan graag.

 

M.vr gr Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt software upgraden via RS232?

Dit kun je volgens mij alleen via USB doen, stickie ering met de software en dan via het menu de upgrade kiezen.

 

RS232 gebruik je voor de zenderlijsten, hoe dat moet zie al wat hierboven staat. ;)

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...