Ga naar inhoud


Vraag over Plug-Ins VTI


Jürgen

Aanbevolen berichten

Het is bij een nieuwe Image altijd weer even zoeken naar de juiste Plug-Ins.

Het meeste is wel gelukt maar ik heb nog een vraag over een tweetal Plug_ins die ik in OpenPLI wel gebruikte.

 

Voor de DIA-voorstelling gebruikte ik de Plug-In 'enigma2-plugin-extensions-picturecenterfs_3.07_mipsel.ipk'.

Kan ik deze ook voor VTI gebruiken of is deze alleen geschikt voor OPenPLI?

 

Verder gebruikte ik een Plug-In om een Back-Up op een USB stick te plaatsen zodat ik bij problemen de complete Image en instellingen weer terug kon zetten maar die kan ik nergens vinden.

 

Nog even een aanvullende vraag.

Kan ik ergens een soort signaalmeter vinden waarmee ik goed de waarden SNR en AGC tijdens het afstellen van de schotel in beeld krijg?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na enig zoekwerk heb de de Plug-In Signaalzoeker en PictureCenterFS gevonden.

Zocht deze bij Extensies maar die optie bestaat niet in VTI.

 

Blijft nu alleen nog de Back-up optie naar een USB stick over.

Dus het si de bedoeling dat ik een volledige back-up naar een USB stick maak en deze weer terug kan zetten als de UNO b.v. crasht of op een andere wijze niet meer goed functioneert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kan je die backup suite van Pedro newbie niet proberen? Enige wat ik meestal doe is de kanalenlijst met dreamboxedit op mijn pc zetten en dan flashen mocht dat nodig zijn, even instellingen terug zetten en kanaallijst er weer in en klaar is wiz :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze onderstaande laatste versie gedownload maar dat wil niet, geeft foutmeldingen.

Ik denk toch wel dat die specifiek voor OpenPLI is gemaakt of ik doe iets fout.

Ik heb de plugin in /temp geplaatst en dan via VTI Panel - Handmatig installeren - Ipkg installeren de installatie opgestart maar zoals al gezegd genereerde dit fouten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

backup is onderdeel van VTI

Klopt, dat had ik wel gezien en uitgevoerd maar die wordt nu op de NAS of lokaal opgeslagen.

Als de DUO nu mocht crashen of anderseits niet meer goed functioneert moet ik eerst alles opnieuw handmatig installeren en zorgen dat de DUO de juiste back-up vindt.

 

Dit is in OpenPLI beter geregeld met de Plug-In BackupSuite van Pedro Newbie.

Met deze BackupSuite plaats ik een volledige Image van de DUO op een USB stick dus incl. alle instellingen, etc.

Mocht er nu wat fout gaan plaats ik de USB stick in de USB poort en boot de DUO.

Hierna wordt de volledige installatie incl. alle instellingen opnieuw op de DUO geplaatst.

 

Dus dat is wat ik eigenlijk zoek.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

excuus dat ik een screenshot laat zien met "den Duitsche Taal"

dat moet ik dan eerst veranderen, maar er is bij de voorlaatste de mogelijkheid het pad te bestemmen waar die backup moet worden opgeslagen

dus ook je usb indien je dat liever hebt

ciao

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die suite van pedro newbie maakt een installable usb stick die je gewoon kan flashen. Daarna boot je je box, en alles is weer zoals het was, en dat is zeker niet het geval met de vti backup /restore, of ik heb destijds iets verkeerd gedaan met de restore.

 

Aan de andere kant, standaard vti flashen, restoren en je bent er weer :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je nu links of rechts afslaat... na een knopdruk (restore / herstellen) laad de backupsuite dat gewoon

ik gebruik NOOIT backups, maar dat is een ander topic.

ciao

 

en ik heb nagenoeg ( 99,999999 % ) nooit problemen ondervonden met het vers inrichten na een flash

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet zozeer om eventuele problemen of na het flashen, het gaat erom dat ik regelmatig wat aan het experimenteren ben (wat ik nog weleens doe) en het gaat niet naar wens dan plaats ik de USB stick met de back-up in de UNO, booten en alles is weer terug naar de situatie voor het experimenteren.

Dus ik hoef niets vooraf te installeren al is de UNO volledig gecrasht.

In het geval met VTI zal ik toch eerst weer een kale installatie moeten maken, het pad opgeven waar de back-up staat en dan kan ik pas alles terugzetten.

Tenzij het op een andere wijze kan maar dat heb ik dan nog niet begrepen.

 

Je hebt helemaal gelijk, als je alleen TV kijkt en iets opneemt heb je waarschijnlijk nooit een back-up nodig.

 

Ik denk dat ik in het afgelopen jaar misschien wel 30 á 40 keer een back-up op de genoemde wijze terug heb gezet.

Met de optie die VTI nu biedt laat ik het experimenteren wel achterwegen.

 

...en misschien toch weer terug naar OpenPLI want het enige voordeel van VTI is tot nu toe de beter lopende TS.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, toch begrijp ik het niet helemaal.

Er is niks tegen experimenteren met VTI en allerlei plugins en of addons.

dat doe ik nagenoeg wekelijks ( voor de hobby en meer inzicht te krijgen in de materie)

 

En je moet die backup suite van VTI gewoon eens proberen "als experiment".

 

Dat ik met die routine inzake flashen en herinrichten :grin: zo snel ben geworden :grin: en ik dus geen backups maak wil niet zeggen dat je niet van backups gebruik mag maken.

 

Overigens een image moet je naar mijn mening altijd een weekje of twee testen ook tijdens dagelijks gebruik.

 

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonski,

 

Hmmm, daar zit wat in.

Het probleem is dat bij mij alles onmiddellijk goed moet werken, dus ongeduldig maar ik denk dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

 

Inderdaad, ik zal VTI weer eens volledig opnieuw opzetten, kijken of de VTI back-up op de NAS wordt gevonden.

Het zal mij benieuwen hoelang ik er nu over doe want immers weet ik nu al meer van de installatie dan de 1e keer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

dat is natuurlijk niet slim om de backup op NAS te zetten

die hoort op een USB sticky aan de VU of op de HDD

want direkt nadat het apparaat geflashed is wil je aan die backup kunnen - een NAS moet eerst gevonden en gemount worden.

je wilt dat ook het mounten van de NAS op die backup stick als instelling mee overgenomen wordt en de VU maar enkel eenmaal geherstart hoeft worden

ook daarom gebruik ik de FSTAB mount procedure voor NAS dat is er dan meteen in opgenomen

(kan ook per auto.network)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je, dat bedoelde ik nu ook.

Ik heb geen HDD dus moet ik in het vervolg de VTI back-up direct op de USB stick / externe HDD zetten (of naartoe kopiëren) en na een herinstallatie de USB stick / externe HDD in de UNO plaatsen en dan zou de UNO de back-up moeten vinden, correct?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...