Ga naar inhoud


Vraag over Plug-Ins VTI


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou dat lukte nog niet helemaal maar nadat ik de back-up locatie in het VTI-Panel Back-up Suite had opgeven had ik de back-up terug.

 

Toch nog even een vraag over de back-up files.

 

Ik heb nu op de USB stich een map met de naam 'vtibackup' staan met daarin de volgenden 3 files:

 

2012-07-20-vtibackup.tar.gz

2012-07-21-vtibackup.tar.gz 12:50

vtibackup.tar.gz 2012-07-21 12:54

 

De laatste 2 files zijn dus van vandaag.

Ik veronderstel dat dit 2 verschillende back-up's zijn, één van gisteren en één van vandaag.

 

Ik vraag me nu het volgende af, als ik de USB stick na de herinstallatie in de UNO plaats, welke back-up nu wordt opgepakt, die van gisteren of die van vandaag?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen sorry,

dan zou je ook moeten bijhouden / op schrift stellen wat je in meerdere backups zou hebben aangepast c.q. inklusief welke plugins en addons.

 

als je een backup maakt van een prima werkende configuratie zijn die oude toch waardeloos geworden.

ciao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met VTi kan je ook gewoon een backup op je NAS zetten, daarna de vuplus map met inhoud op een USB-stick om vervolgens je backup terug te zetten indien wenselijk, je hoeft dan niet eerst VTi weer te flashen.

 

Nu raak ik even de draad kwijt.

Stel ik heb iets in een bestaande VTI image verziekt en wil de de laatste VTI image (map VUPlus) opnieuw installeren incl. mijn laatste op de NAS opgeslagen goed werkende back-up.

 

Dus ik kopieer de op de NAS opgeslagen map 'vtibackup' in zijn geheel naar de USB stick.

 

Is het nu de bedoeling om ook de map 'VUplus' tegelijkertijd op dezelfde stick te zetten of eerst de map 'VUplus', de image installeren en daarna de map 'vtibackup' naar de USB stick kopiëren en dan pas de back-up terugzetten.

Volgens mij mag er maar één map tegelijkertijd op de USB stick staan, de VUPlus map of de vtibackup.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het onlogisch denken maar feit is dat ik het even niet goed begrijp dan wel niet goed zie.

Ik maak nu van de opmerking van jouw op dat ik meer dan één keuze heb om een type back-up te kiezen, één met enkel de settings en de plugins en één waarbij de hele image wordt opgeslagen.

Dit zou prachtig zijn en tevens datgene wat ik zoek, echter ik zou niet weten hoe.

 

Ik zie binnen de VTI Backup Tools alleen een tweetal opties om een backup te maken, een voor de geïnstalleerde plug-ins en één voor de systeem instellingen.

 

Tenzij met back-up systeem instellingen de image back-up wordt bedoeld zou ik anders niet weten hoe ik een back-up van de hele image zou moeten maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik moet nu toch wel eens een bril kopen.

Ik zie nu pas dat in het VTI - Panel ook een optie staat VTI Image tools waarmee je een back-up van de image kunt maken.

Ik heb mij steeds maar blind gestaard naar de Back-up opties zoals Back-up Suite.

Probleem dus opgelost, althans dat denk ik want ik moet het nog even uitproberen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, het lag aan mijn onoplettendheid want ik lees en spreek uitstekend Duits dus de screenshot was prima.

Ik heb gewoon niet goed uit mijn doppen gekeken maar gelukkig heb ik het zelf gevonden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dat ik VTI redelijk goed onder de knie heb moet ik toegeven dat ik VTI minstens gelijkwaardig vind dan OPenPLI maar m.n. de back-up faciliteiten van een image of individuele items zijn naar mijn beleving beter.

Het grootste voordeel haal ik uit het betere functioneren van de TS.

Ik ben nu definitief naar VTI overgestapt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

excuus dat ik een screenshot laat zien met "den Duitsche Taal"

dat moet ik dan eerst veranderen, maar er is bij de voorlaatste de mogelijkheid het pad te bestemmen waar die backup moet worden opgeslagen

dus ook je usb indien je dat liever hebt

ciao

 

Geachte leden. Die plugins heb ik dus ook om mijn VTi image staan. Ik ben sinds kort een zeer tevreden gebruiker van een Vu+Duo2.

Nou zou ik heel graag een back up maken maar ik weet niet precies hoe ik moet handelen?

Zoals je op jouw miniatuur ziet staat dat dus ook op mijn image..

Ik wil heel graag een back up maken. Heb inmiddels een Sandisk Cruzer gekocht 8 gig.

Wie kan mij aub helpen hoe ik het moet doen zonder dat ik in de problemen kom? Heb zoals jullie zien nog niet veel ervaring en juist daarom ook belangrijk dat ik een back up heb liggen.

Hoe werkt het en waar moet ik op letten??

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...