Ik kijk momenteel via DVB-C (Ziggo) CI+ module. Mijn Philips 46PFL8007K heeft een ingebouwde DVB-S(2) tuner met aansluiting voor één F-connector. Hij heeft een CI slot, waarin de CI+ module steekt.
Ik zit met enkele vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen:
Ik wil graag een schotel aanschaffen en rechtstreeks aansluiten op de TV. Als ik een schotel neem met 3 LNB's, kan ik dan met de TV sat-tuner alle drie de satellieten binnen krijgen? Of heb ik dan meerder kabels (drie) vanaf de LNB's naar de TV?
Ik begrijp dat als ik bijvoorbeeld een CD abo neem ik dan de CI+ module eruit moet halen en een 'gewone' CI met de CD kaart moet plaatsen. Maar voor FTA zou ik de CI+ kunnen laten zitten (en DVB-C kijken) en toch de FTA SAT kanalen ter beschikking hebben. Klopt dat?
Ik wil graag zo min mogelijk last hebben van het weer vwb de sat-ontvangst. Ik begrijp dat een goede uitrichting van het grootste belang is. Maar is bigger better qua schotel diameter? Ik lees wat tegenstrijdige berichten herover.
Sorry voor deze wellicht domme vragen, maar ik heb nog nooit met SAT TV gewerkt en met zoeken kwam ik niet verder.
Alvast hartelijk dank.
n.b.: wellicht dat ik later een VU+ met meerdere tuners ga aanschaffen om het zo voor elkaar te krijgen, maar nu wil ik graag zien hoever ik kan komen met alleen de TV en één afstandbediening.
Dit bericht is bewerkt door grunt: 30 juli 2012 - 18:18