Ga naar inhoud


Ariva 102 mini Kaart delen


Radenko@onsbrant

Aanbevolen berichten

Wie heeft met twee Ariva's het delen van de Seca3 kaart met orgineele firmware werkend ? Zijn er nog instinkertjes waar ik aan moet denken. Moet de seca3 kaart anders ingesteld worden ? Ik heb beide aan de zelfde router aangesloten met verschillend Mac adres en een als Master en de andere als slave. Wie heeft een idee ?.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de originele firmware ?

 

Ik heb wel een patched versie geprobeerd als client met een Venton HD200s als Newcamd server, dat werkt redelijk goed. Er zijn wel wat connectieproblemen, maar denk eerder dat dit aan de server ligt die steeds uitvalt.

 

Maar als het ook kan werken in de originele firmware, wil ik hier graag uitleg over inderdaad.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo M_Z,

Voor zo ver mij bekend kan het met de standaard image, maar dan moet je wel 2 Ariva 102 mini gebruiken en meer kan dan ook niet. Ik heb er ergens een stukje over gelezen maar kan het niet meer vinden. Hoe je te werk moet gaan is Ga in de Ariva naar gereedschap vervolgens naar Conditional Access . Dan zie je dat Multiroom staat < uit > . Zet uit op Meester, druk vervolgens op Back . Nu gaat hij starten . Als de verbinding met de router niet goed is zal hij dit melden, je krijgt dan ook een heel vreemd IP adres. bv 00 00 00 244 bij lokale Netwerk instellen. In het verhaal stond als dat gebeurde moest je een fabrieks reset doen en zorgen dat je routerverbindingen goed waren en opnieuw beginnen. Ook stond er dat je bij de Meester Ariva in het menu System Setup vervolgens naar Ander, Auto Standby staat op uit die moet je aan zetten. Waarom was me niet helemaal duidelijk maar het kwam er op neer dat de Slaaf ook moet werken als de Meester uit staat. Nu bij de 2e Ariva de Multiroom op slaaf zetten en op Back drukken verder zoals boven bij meester is beschreven. Dit is uit het hoofd wat me zo bij staat ik heb het nog niet werkend vandaar de vraag hier boven wie heeft het werkend. Als iemand dit verhaal kan verbeteren of kompleet maken dan zie ik dat graag.

 

Met vr. gr. Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Radenko, Multiroom software is beschikbaar voor de Ferguson Ariva 102 mini en de 250 Combo.Het werkt op de nieuwe software 1.19B 1.

Gebruiksaanwijzing staat op ferguson-digital.nl bij nieuws en software update.

 

Met vriendelijke groet,

 

ferguson-digital.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede uitleg, ongeveer hetzelfde zoals Radenko ook al schreef. En dit zou dus moeten werken met de nieuwste originele firmware.

 

Wat ik niet begrijp is hoe de slave weet op welk IP-adres de master te vinden is, ik zie nergens waar dit ingesteld moet worden. En als het dus niet nodig is om dit in te stellen, dan blijf ik me afvragen hoe de slave dan het hele netwerk afscand om de master te vinden. Dit moet toch ten koste gaan van de inschakeltijd / zapsnelheid. Zeker de eerste keer na het inschakelen. Maar goed, misschien werkt het wel beter dan ik me nu kan bedenken en wordt ik opnieuw verrast door dit kleine krachtpatsertje.

 

Ik ben erg benieuwd om dit snel te gaan testen.

 

M_Z

 

P.s.: zonder aanpassing en met bestaande bronvermelding zet ik de uitleg hier als bijlage in dit topic.

Huisnetwerk - Multiroom.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dimaro,

 

Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt als een speer met 2 Ariva's 102 mini en de standaard firmware 1.19B1 zowel met Seca 3 als de Seca 2 kaart. Bij het kiezen van een zender werkt het ook snel.

 

Als je nu nog kans ziet dat we een complete zenderlijst van Hans of Henksat kunnen laden. Dan doet deze kleine krachtpatser (MZ) meer dan je voor mogelijk zou kunnen houden.

 

Geweldig en bedankt,

 

M.vr.gr. Radenko.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste aukemuis,

 

Je schrijft alles staat keurig ingesteld, dat is wel kort door de bocht. Als alles keurig is ingesteld dan kun je verder inderdaad niets meer instellen. Als je de slave aan de "praat wilt krijgen 'dan zal je moeten aangeven wat je precies gedaan hebt met beide ontvangers.. Anders kan men niet meedenken. ik zal een slag in de ruimte doen, de Ariva die als slave dient geef die een fabrieks reset en begin opnieuw. Echter dit is nergens op gebaseerd want ik weet niet wat je allemaal wel gedaan hebt.

 

Met vr gr Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok das waar:

 

Allebei nieuwe software voorzien 1.19B.1

Allebei fabrieksreset

Allebei krijgen een ip nummer in de reeks van het netwerk

Allebei zenders laten zoeken

Gecontroleerd of er beeld is op de master ontvanger, dat is in orde

Verder lijstje zoals hierboven afgewerkt

Alleen als je de tweede ontvanger op slave zet heb ik het idee dat het apparaat het netwerk doorzoekt naar de master. Duurt namelijk een tijdje, er komt echter geen melding van mislukt of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ik heb de ariva in de share staan van mijn dreambox naar de ariva met ccam en de laatste versie firmware er op de ariva staat of hangt achter de tv van mijn dochter

alles werkt prima behalve de film kanalen die haperen een seconde en dan gaat het weer verder wat staat er nu verkeert alleen deze kanalen hebben dit

 

Ik hoor grtn pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

De filmkanalen (Film1 van CDS) zijn extreem gevoelig voor een goede afstelling van de schotel.

 

Hoe krijg je de film zenders gedecodeerd, heb je de lokale kaart al eens rechtstreeks in de Ariva geprobeerd, haperen de filmkanalen dan ook ? Je hebt neem ik aan de filmkanalen ook zelf op je eigen kaart.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...