Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Hoi Stef ,

 

Hier bezig met 2 boxen en krijg met die instellingen de oscam niet aan de praat,beide boxen wel op mgcamd.

Ik heb helaas nog verder niets draaien dus naast elkaar proberen lukt ook nog niet !

 

Bedankt in ieder geval , ik ga verder zoeken,

 

mvg theo

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je met mgcamd werkt heb je als het goed is een cccamd.list file in VAR/KEYS daar vul je in voor box A (woonkamer)

 

C: ip-box B usernameA passwoordA

F: ip-box A usernameB passwordB

 

en bij box B doe je :

 

C: ip-box A usernameB passwordB

F: ip-box B usernameA passwordA

 

volgens mij ziet het er dan zo uit .

 

laat maar weten of het werkt.

 

Start na dat je alles hebt ingevult ff mgcamd opnieuw op.

 

grt stef

aangepast door sevensheaven

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks dat werkt,

 

Heb net een E2 image genaamd : Enigma2 OpenSource SH4 Duckbox Project GIT-446X PKT SVN-1840 NEBULA v3 Image geïnstalleerd, ziet er prachtig uit, werkt ook goed met het downloaden van plugins .Ik ben nu aan het proberen daar ook beeld te krijgen met een C-lijntje (nog niet gelukt)

Mooiste image die ik tot zover heb gezien

 

grz Theo

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet nu in elk geval hoe het werkt met de C & F lijntjes...

 

 

 

En dat alles door een NOOB uitgelegt haha heb deze box ook net twee weken..

en echt ik heb de ballen verstand van hoe bv een cs op te zetten

 

succes.

 

PS ik heb HDMU versie,die heeft zowel kabel als sateliet ondersteuning en ook wifi ondersteuning.

 

 

grt stef

aangepast door sevensheaven

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

lukt in die HDMU image wel het C-lijntje?

 

Ik gebruik al heel lang dreamboxen ,dus zou graag de E2 image gebruiken,

 

verder join de club, heb net een goede week deze box ! ,verder wel enthousiast over de mogelijkheden.

 

Ik voorzie nog veel mogelijkheden voor deze boxen, toen ik jaren geleden met dreambox begon heb ik ze ook eerst vervloekt om dat ik niet alles werkend kreeg!

maar nu vind ik het nog steeds een geweldig concept.

Deze boxen zijn denk ik ook zo maar in een veel lager markt segment!

 

We houden de ontwikkelingen bij ,

 

mvg Theo

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het werkend gekregen door CLine plugin.rar op de Sab te installeren. Deze plugin schrijft de gegevens weg in oscam-sh4-linux, je moet deze softcam dus activeren en al andere softcams uitzetten.

 

In de Xtrend, die het TVV-kaartje bevat, heb ik enkel een eenvoudige F-lijn toegevoegd:

F: xtrend paswoord

 

Mijn ontvangers heb ik wel een vast ip-adres gegeven.

aangepast door vladimirke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lukt de installatie van Enigma2 nog niet, Spark blijft nu al 35 minuten op "T TO" staan. Heb deze ing gebruikt : HDMU_1209_E2_spark7162_211_git_4743_nodebug_nolcd_Diff3_ffm_Flash. Gelukkig is ie wel weer in Spark op te starten. Mvg : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel eerst opgestart zoals ik heb beschreven..dus ontvanger uit schakelaar,dan OK knop ingedrukt houden en schakelaar weer aan..wacht op force dan pijltje naar beneden en ok drukken...wachten op succes en tot hij weer boot aangeeft.Dan schakelaar weer uit,OK knop ingedrukt houden,weer aan en dan wachten op force

en dan pijltje naar rechts.

 

als hij T TO aangeeft is OF de stick niet goed(format 32 of gewoon slecht)

Of hij staat nog in de standaard spark boot Zoals hierboven beschreven moet je eerst in de enigma boot opstarten.

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stick is fat32, heb nu een kleinere stick van 1 gb geformatteerd op FAT , zelfde resultaat. Alles goed opgevolgd, denk ik. Na aanzetten met ok knop ingedrukt zie ik eerst Enigma, dan Force. Pijltje naar rechts, zie ik FABR , na enige seconden weer T TO. Geen goed img gevonden wellicht ? Mvg Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze map staat er nu : enigma2 , met deze bestanden : e2jffs2.img en uImage . Dit is een nieuwe poging met een beta versie HDMU_1211_E2_spark_211_git_4743_nodebug_nolcd_Diff3_ffm_Flash

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aatstkeer zou dat zo kunnen zijn (geen 7162) , maar de eerste keer was het deze : HDMU_1209_E2_spark7162_211_git_4743_nodebug_nolcd_Diff3_ffm_Flash Zojuist eerst weer met Spark opgestart (dat lukt gelukkig nog steeds). Daarna weer op Enigma gezet, stick er weer in, en met 7162 weer een poging : er gebeurt niets : alleen FACT op display, gevolgd door knipperen op T TO. Ik denk dat ik domweg de goede versie toch niet heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...