Ga naar inhoud


duo stuk, repareren of vervangen?


stefan.wolfrum
Ga naar oplossing Opgelost door edje-ken,

Aanbevolen berichten

Dat elco's stuk gaan is geen wonder. De fabrikant gebruikt minimale waarden. Als er 15 volt overheen loopt, gebruikt de fabrikant echt geen 16 volts elco's. Kortgeleden hier nog over gebrainstormd met een zaak in Drachten. Eigenlijk word je als consument niet bedonderd. Het is de gewoonste zaak van de wereld. Natuurlijk ben ik het eens met de consumenten die hiermee komen te zitten, dat deze een recht van klagen hebben. Alleen de fabrikant doet niets verkeerd. Meestal houden deze elco's het een jaar vol en dan begeven ze het.

 

Je doet het niet, maar eigenlijk, zou je zo'n ding direct open moeten trekken en alle elco's vervangen door 4 a 5 volts hoger als dat erin zit.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De fabrikant gebruikt minimale waarden. Eigenlijk word je als consument niet bedonderd. Het is de gewoonste zaak van de wereld. Natuurlijk ben ik het eens met de consumenten die hiermee komen te zitten, dat deze een recht van klagen hebben. Alleen de fabrikant doet niets verkeerd. Meestal houden deze elco's het een jaar vol en dan begeven ze het.

 

Je doet het niet, maar eigenlijk, zou je zo'n ding direct open moeten trekken en alle elco's vervangen door 4 a 5 volts hoger als dat erin zit.

 

Ik ben het helemaal oneens met je!! :angry:

Als je als consument een ontvanger koopt, dan moet die toch een redelijke minimale periode meegaan.

1 Jaar is geen redelijke minimale persiode!

 

En je kunt toch moeilijk alle elco's beginnen vervangen?

 

De fabrikant doet hier wel degelijk iets fout, ze worden geacht een goed product af te leveren dat voldoet aan bepaalde kwaliteitsnormen.

Niet een product dat binnen de kortste keren kapot is...

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mannen, we dwalen af. Dit draadje gaat niet over qa vraagstukken maar over een duo die stuk is doordat een elco er mee ophoudt. Gaarne on topic blijven.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé wiz: waar heb ik het dan over? Zeker over kiepauto's met zand beladen.

 

illusion1234 : Wat doet een fabriekant fout. 15 volt is 15 volt. Piek spannigen houden deze heren geen rekening mee. Wil je het niet geloven. Trek zo'n ding uit elkaar de multimeter erop als alles nog goed werkt en dan maar kijken naar de spannig die een elco kan hebben. En deze is gelijk de waarde als de spannig.

 

Ja de een houdt het een jaar vol en de andere 5 jaar.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch van de zotte dat je bij een ontvanger twijfelt of deze het wel drie jaar volhoudt? Dit is gewoon niet goed genoeg, natuurlijk heb je altijd een percentage uitval, maar als er structureel dezelfde onderdelen sneuvelen is dat geen toeval. En het is inderdaad een reparatie van niks, maar het zou gewoon niet mogen voorkomen binnen zo een korte periode.

 

Tenzij een leverancier/ importeur / fabrikant gewoon aangeeft dit is een ontwerpfout en dit lossen we op, dan zeg ik ook dat kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad iedereen aan die hier aan twijfelt, iets meer naar Dr Disch te kijken. Daar is dit zelfde ook aan orde geweest. Zelfs tot aan de fabriek aan toe. En de fabriek doet niets fout.

 

En ja ook ik vind dat dit soort onzin bij de wet moet worden geregeld. Piekspannigen zorgen ervoor dat die dingen kapot gaan, maar daar gaat een fabriek niet van uit. Elco's die de spannig krijgen van 15 volt of 16 v Zouden verplicht moeten zijn 19 of 20 volt. Dan pas is dit euvel opgelost.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

99% van de voedingen komen uit.....ja, je raadt het al: China.

Dit komt omdat China die dingen tegen een belachelijk lage prijs kan leveren en daardoor de ontvangers goedkoop blijven.

Dat de kwaliteit uit China produkten niet altijd de beste is, is bekend. Geen wonder dat "made in China" geen goede naam heeft en "made in Germany" wel.

Elco´s gaan niet ten onder aan de bedrijfsspanning maar doorgaans aan de frequentie die erop los gelaten wordt. In analoge voedingen had je te maken met 50Hz/100Hz en er ging nagenoeg nooit een elco kapot, maar nu is dat ca. 400Hz in geschakelde voedingen en daardoor is de stroom door de elco veel hoger. Komt nog bij dat de elco´s vooral klein moeten zijn en daardoor probeert men hoge capaciteiten te kombineren met lage bedrijfs-spanningen om het formaat zo klein mogelijk te houden.

Daardoor zijn dit soort voedingen veel gevoeliger voor storingen.

Domweg kijken of een elco "bol" staat is kan een probleem aanduiden, maar lang niet altijd.

Als ik op zoek ga naar een storing in een voeding, kijk ik het eerste naar kleine elco´s met hoge capaciteiten. Die sneuvelen namelijk het eerst. Het blind vervangen van alle elco´s door 105° typen houd ik persoonlijk niet voor erg zinvol. Maar baat het niet, schaden doet het ook niet.

Een elco die "verdacht" is, soldeer ik er voorzichtig uit en meet hem na. Kälte-spray en een föhn kunnen ook een goed hulpmiddel zijn.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet mee doen aan een welles nietes spelletje. Maar ik heb gezien wat ik gezien en gehoord heb. Inderdaad veel rotzooi komt uit China, maar daarin tegen staat wel, dat ze onder verantwoordelijkheid vallen van de fabrieken hier in Europa. Ik heb mijn bijdrage geleverd en wil niet afdwalen. Dus stop ik ermee. Wat u kunt gebruiken, gebruik het en de rest gewoon weg gooien.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch van de zotte dat je bij een ontvanger twijfelt of deze het wel drie jaar volhoudt? Dit is gewoon niet goed genoeg, natuurlijk heb je altijd een percentage uitval, maar als er structureel dezelfde onderdelen sneuvelen is dat geen toeval. En het is inderdaad een reparatie van niks, maar het zou gewoon niet mogen voorkomen binnen zo een korte periode.

 

Tenzij een leverancier/ importeur / fabrikant gewoon aangeeft dit is een ontwerpfout en dit lossen we op, dan zeg ik ook dat kan gebeuren.

 

Dit is nou een normale gezonde reactie.

 

@ Klavervier: Als ik iets koop, dan verwacht ik dat de fabrikant het gezond verstand heeft om een product te maken dat toch minimaal 3 jaar meegaat zonder hapering. (her en der zullen altijd apparaten vroegtijdig falen, daar kun je nu eenmaal niet aan doen)

Als de leeftijd van een toestel op slechts minimaal 1 jaar wordt geschat, dan mag die fabrikant er voor mij gerust uit. Zo'n toestanden zijn niet normaal.

Je betaalt toch geen 300 euro (met korting!!) voor een toestel dat 1 jaar meegaat?

Waarom denk je dat de minimumgarantie binnen Europa op 2 jaar wordt bepaald? Omdat men acht dat zo'n toestel toch minimum 2 jaar moet meegaan!

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit IS heel erg on topic! (nl. het kapot gaan van VU+ Duo ontvangers binnen korte periode)

 

De vraag van de topic starter was duo repareren of een nieuwe kopen, niet waarom een elco stuk gaat of dat de fabrikant iets verkeerd heeft gedaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de druk een beetje van de ketel te halen: het betreft hier één van de allereerst geleverde vuduos met de witte AB, ik heb de factuur niet meer maar hij heeft het denk ik 3 jaar volgehouden. Er is vast nog wel iemand die kan achterhalen wanneer die dingen op de markt kwamen. Korte termijn? Geen made in Germany, mijn Miele wasmachine viert dit jaar zijn 20 jarig bestaan, maar dat is geen vergelijk...

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag van de topic starter was duo repareren of een nieuwe kopen, niet waarom een elco stuk gaat of dat de fabrikant iets verkeerd heeft gedaan.

 

Weet ik wel, maar het is toch relevant. Ook naar andere eigenaars toe.

Maar er moet toch een klein beetje kunnen gediscussieerd worden rond onderwerpen.

Mocht ik nou over een heel andere ontvanger beginnen...

 

 

@ Stefan: Met witte AB bedoel je waarschijnlijk witte afstandsbediening? 3 Jaar is idd een perdiode waarin je kunt zeggen, okay, er kan iets stuk gaan. Ik zou sowieso proberen te herstellen als ik jou was.

Hopelijk is dit een probleem die de fabrikant bij de laatste uitgaves al heeft opgelost.

Zou zonde zijn...

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...