Ga naar inhoud


duo stuk, repareren of vervangen?


stefan.wolfrum
Ga naar oplossing Opgelost door edje-ken,

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Ik vraag het nog eens, weet iemand of dit probleem ook bij de nieuwe vu+ duo's is. :)

Ik heb de mijne begin dit jaar gekocht.

De eerste serie heeft elko's van 220 µF 16V 85° de meest recente serie 220 µF 16V 105°

Dus deze zouden minder storingsgevoelig moeten zijn.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In België zijn er de welbekende Telenet digiboxen en corders.

 

Uit de tijd dat je die broldozen nog kon kopen ipv verplicht huren, gingen ze net na de garantie van 2 jaar ook massaal kapot. Een uurtje solderen en een stuk of 6 rotte elco's veranderen door goede exemplaren en die dingen haperen (hardwarematig toch) bijna nooit meer.

Dan vind ik 1 elcotje in de eerste serie van de Duo nog aanvaardbaar :whistle:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een reactie gekregen van Vu+.

Ze zeggen dat ze al één melding hebben binnengekregen over hetzelfde probleem en dat het waarschijnlijk alleenstaande gevallen zijn. (yeah right, en als je dat niet gelooft maken ze je iets ander wijs)

Ze onderzoeken het probleem en laten me iets weten als er een oplossing is...

 

Kleine off-topic vermelding.

@RaveMaus: Ik heb al 2 digicorders versleten. Leuke service van Telenet, direct al je opnames kwijt ook! Je zag eigenlijk al van in het begin dat het brol was: veel vastlopen, traag, etc.

Eigenlijk maakt het niet uit of het 1 elco is of 6 elco's. Je hebt mensen die er niks van kennen en die dus niet zelf kunnen solderen. Kapot = kapot en het zou niet mogen!

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank aan iedereen die over dit probleem heeft geschreven. Vandaag de C807 vervangen door een 220 µF 30V exemplaar, en de VU+ werkt weer als vanouds.

Mijn exemplaar is ook een van de eerste series met witte AB, bijna 3 jaar oud.

 

Toch leuk dat je dit voor € 1,10 op kunt lossen :)

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog even een feedback:

met enig geharrewar een goede soldeerder gevonden, de condensator besteld op internet (nog niet simpel, vaak een condensator = 15 cent, verzendkosten 9 euro... dus ff goed zoeken) en hij draait weer.

Aangezien de vuduo verder nog steeds goed bevalt blijft ie dus staan.

veel dank dus aan degenen die hebben bijgedragen aan het delen van hun kennis, dankzij deze kennis is de reparatie immers mogelijk gebleken.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Afgelopen zondag is er 1 zware blikseminslag geweest in mijn straat 150 meter verderop. Was de enigste die hele avond en ook in de bui :(

De vu duo start nu niet meer op. In display blijft "opstarten" staan. Rode led brand. Id dit het probleem waarover hiervoor ook geschreven wordt?

Als ik de elco vervang zou het dan verholpen zijn?

 

Verder heb ik mijn oude DM500 er weer even aan gehangen. Het signaal is heel zwak. Kan het zijn dat er meer kapot is? Bv de lnb's? Iemand?

Groetjes,salutations,greetings.

Vu+ Duo 1.5TB

Xtrend 6000HD

DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Dat lijkt me dan wat anders dan wat in deze draad is beschreven. Als het goed is zit op de voedingsprint een zekering meen ik, kijk eens of die wellicht stuk is gegaan?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...