Ga naar inhoud


hebben verschillende adsl providers zelfde snelheid


holles

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een adsl abo bij een BBNed provider. Ik zit op 2,5 km van de centrale en haal bijna 6Mb. Ik wil overstappen naar KPN (via Telfort) maar de postcode check geeft maximaal 2Mb aan. Kan dit waar zijn of kan ik dezelfde snelheid halen als bij BBNed?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


De provider kan in de dslam (modem in de centrale) de maximale snelheid instellen.

Dan kan je nooit boven die snelheid uitkomen ook al kan de lijn meer aan.

 

Denk dat je nu oude standaard adsl hebt en de nieuwe aanbieders adsl2+ of vdsl aanbieden ,deze

nieuwere standaarden geven lagere snelheden op lange afstanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in belgie,is het heel goed mogelijk,dat je bij verschillende adsl providers aangesloten wordt aan een andere centrale of kastjes (weet niet hoe het noemt).de afstand is dan ook nog heel verschillend.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De providers zetten wel de max/min snelheden vast om een stabiele

verbinding te garanderen.

Op mijn lijn heb ik de volgende waarden

Zoals je ziet kan de lijn 52mb aan maar krijg maar maximaal 16 mb

 

Download Upload

DSLAM-Datenrate Max.kbit/s 16560 2064

DSLAM-Datenrate Min.kbit/s 10064 640

Leitungskapazität kbit/s 52564 144

Aktuelle Datenrate kbit/s 16536 2056

Latenz 15 ms 5 ms

Trägertausch (Bitswap) an an

Impulsstörungsschutz 5.0 2.0

Störabstandsmarge dB 28 17

Leitungsdämpfung dB 18 -

Trägersatz B43 B43

Profil 8b

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Man, ik ben al blij als ik 6M kan halen :)

 

Ik kan er een boek over schrijven....

Lijn lengte iets meer dan 6 km.

Ben jaren geleden begonnen bij tiscali.

Ruim één jaar probleem loos . 3 Mbit gehad en gehaald.

Toen opeens begonnen de problemen:meerdere 'klanten in mijn buurt".graaf werkzaamheden,hierdoor kabel beschadigingen

Gevolg rotte kabel,vooral bij regen uitval en opnieuw intrainen.

overstap gedaan naar xs4all,na verloop kreeg ik niet meer dan 1 Mbit,.kon niet anders volgens KPN door lange afstand tot centrale.

Ik heb toen een (tweede) nieuwe lijn aangevraagd.

Diverse providers af gegaan, maar elke gaf braaf verklaring van KPN over het 1Mbit verhaaltje.

Heb er één gevonden die mij wel 3Mbit wilde geven/aanbieden.

Het heeft veel voeten in aarde gehad, eer de lijn "aangesloten" was maar eind goed al goed.

Resultaat:ik heb nu al sinds 2009 een stabiele lijn op 3Mit

haal een download van 325 Kbps.

Eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat ik een aantal keren storingen had,oorzaak,,,,,,graaf werkzaamheden,onzorgvuldigheid en gemakzucht van KPN monteurs,

Mijn laatste drie storingen (lijn gaf nog maar 0,75 Mbit) waren veroorzaakt door een lam schroefdraad dat op een kabelklem in de kabelkast zat.

Draad kon niet vast gezet worden,maar de eerdere monteurs vonden het niet nodig dit te verhelpen.

Telkens kreeg ik,tijdens contact over deze storing te horen van de KPN, lengte lijn is meer dan 6 km u KUNT geen stabiele lijn EN geen 3 Mbit hebben.

Mijn advies...blijf waar je zit, als je geen uitval hebt op lijn, en om arm je 6Mbit lijn met beide armen.

aangepast door looney2

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel wel waar de schoen knijpt kpn wil kosten wat kost van de

oude adsl af en upgraden naar vdsl(2).

Daarom de campagne om iedereen een experia in de strot te drukken.

Begin van de week een lamme adsl lijn gehad storing dienst gebeld hun

antwoord "het komt omdat u geen experia box heeft".

Wij sturen U een box op ,3 of 4 keer aan hun gezegd "ik wil geen experia box" toch

hebben ze 1 opgestuurd .

Een dag later belt kpn mij met vraag "is de verbinding nu in orde met het nieuwe modem ?"

 

Mijn antwoord verbinding is goed met mijn oude modem.

 

Ik heb echt de indruk gekregen dat iedere kpn adsl klant verplicht wordt een experia te gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oude ADSL(2+) gaat eruit . Ik heb hier nooit adsl kunnen pakken , reden 7.4 km tot centrale . Dit is te ver om iets of wat snelheid te krijgen en zeker stabiliteit, en zitten er veel adsl klanten op die kabel bundel , is overspraak een rieele stoorfactor .

 

Bij VDSL2+ , dat gebaseerd is op SDSL , zit je zeer kort bij de centrale ( hier in be is dit max 1.5 km ) , en dus de glasvezel . Ik zit op 800 m en heb nu een 20/2 verbindig , 50/6 is niet haalbaar op deze afstand met een 40jaar oude kabel in de grond.

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ook mijn indruk adsl(2+) gaat er uit.

Vdsl(2) voor in de plaats maar vdsl werkt alleen goed over korte

afstanden.

Daarom krijgen de dorpen/buitengebieden nu snel glasvezel en de

grote steden kunnen wachten (de grote steden hebben korte afstand tot contrale)

Daarom worden de telefoon kabels in buitengebieden niet gerepareerd ,er komt toch glas.

 

De hele pots (analoge telefoon) wordt afgeschaft op de site van belgacom al gelezen zal

bij kpn wel niet anders zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is pas sinds een jaartje vdsl2 beschikbaar . FTTH zal er in belgie niet vlug inzitten . De oude kabels laten ze liggen , maar zetten kleine centrales (ROP's) op max 1500 m van de laatste gebruiker waar ze glasvezel naar trekken.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...