Ga naar inhoud


Inhoudelijke vragen over Windows 8


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik overweeg Windows 8 te gaan proberen.

Heb gezien dat dit met tegels werkt. Voor dat ik dat ga doen wil ik eerst het hieronder weten.

 

Maar als ik zelf software ga installeren, zoals Word, waar en hoe kan je deze opstarten, er is immers geen start, en of een snelkoppeling op bureaublad ??

aangepast door Henri Aalten
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kijk eens op de diverse internet sites zoals hardware.info en tweakers.net. Genoeg info over te vinden. Ik zelf blijf nog even bij windowsx 7 tot alle fouten eruit gehaald zijn en dan zie ik het wel weer. Geen echte noodzaak nu over te stappen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gekocht en geinstalleerd nu.Draait wel goed maar de standaard apps draaien geen een van allen.De store start niet op en ook de andere apps niet.Alleen de tegels die van je windows 7 af komen die starten wel op dus niet zo'n heel grote ramp maar waarom de store niet doet?Ik klik op de tegel en dan komt hij naar voren om vervolgens weer terug naar het start tegel scherm te gaan.Ga je met de muis naar de linker bovenhoek dan zie je alle apps die opgestart zijn en staat de store daar ook tussen maar doet niets. even verder stoeien.Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait Windows 8 als een speer op mijn laptop..... en dat voor € 14,99

Ik heb wel even bij Stardock een progje gekocht zodat ik het bekende ''start'' weer terug kreeg binnen windows. Dit progje kost $ 4,99.... >>Link verwijderd<<

Ik begrijp nog steeds niet waarom Microsoft dit verwijdert heeft.

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Maar mijn vraag was eigenlijk.

 

Maar als ik zelf software ga installeren, zoals Word, waar en hoe kan je deze opstarten, er is immers geen start, en of een snelkoppeling op bureaublad ??

Dit heb ik nog niet terug kunnen vinden op de genoemde sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mijn vraag was eigenlijk.

 

Maar als ik zelf software ga installeren, zoals Word, waar en hoe kan je deze opstarten, er is immers geen start, en of een snelkoppeling op bureaublad ??

Dit heb ik nog niet terug kunnen vinden op de genoemde sites

Je kunt gewoon alles installeren zoals je gewent bent, en dat grote blokken scerm kan je weg klikken en dan krijg je gewoon je vertrouwde buroblad terug.

Voor de rest is het eventjes oefenen, maar het went snel..... wel zal ik je aanraden om die start plugin te kopen.... heb ik ook gedaan en het werkt perfect.

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel even bij Stardock een progje gekocht zodat ik het bekende ''start'' weer terug kreeg binnen windows. Dit progje kost $ 4,99....

Ik begrijp nog steeds niet waarom Microsoft dit verwijdert heeft.

 

 

Ik begrijp dit ook niet en heeft voor grote bedrijven ook geen zin, ze draaien zichzelf de nek om daar bij Microsoft. Ik houd het zo lang als maar mogelijk is bij een normale desktop onder Windows 7.

 

 

Henri Aalten

 

 

Gewoon onder Windows 7 blijven werken, of er mee gaan werken dan hoef je ook niet zo te klooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wil je toch windows 8 als windows 7 start menu etc dan zoek even in google naar classic menu, dan krijg je als eerste classic shell te zien.

Is gewoon gratis, en je hebt de start weer terug.

En start ook gewoon op met de start knop.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Zoal ik al zij, probeer ik het uit. Maar Microsoft heeft er een zware dobber aan.

Mogelijk gaan zij met een update het een en ander aanpassen. Afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg Windows 8 te gaan proberen.

Heb gezien dat dit met tegels werkt. Voor dat ik dat ga doen wil ik eerst het hieronder weten.

Maar als ik zelf software ga installeren, zoals Word, waar en hoe kan je deze opstarten, er is immers geen start, en of een snelkoppeling op bureaublad ??

 

Jammer dat er niemand met Windows 8 ervaring hierop reageert.

 

Ik heb nog geen W8 maar ik denk dat W8 zelf een klikbare tegel op

het bureaublad aanmaakt om een Office-onderdeel op te starten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...