Ga naar inhoud


Hoe dream 8000 verbinden met PC filmbestand?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ja wat ik zeg, ik ken openpli niet, mag een ander verder uitleggen hoe je mount naar de pc daarmee. Je pc is er al klaar voor, dat is nu al gedaan!

Maaruh ga gewoon verder met de algemene -voor elke image werkende- manier die ik beschrijf? Komt het ook goed...

 

Succes!

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even een herstelpunt gebruikt want de pc wou even niet meer mee met het klooien in de nieuwe accountaanmaak.

 

Waarom moet er eigenlijk een nieuwe account worden aangemaakt. Zoals in bijlage is te zien ben ik de enige gebruiker. Ik log alle dagen in met het wachtwoord onder de naam willy die reeds op het startscherm staat.

Ik heb dus ook alle rechten.

 

Ik heb ook de lessen van Tonskidutch gevonden en zie daar ergens het volgende staan

quote

Die Gebruikersnaam en Wachtwoord is dus die nieuwe gebruiker die je hebt aangemaakt onder de

windows users. Het mag ook je courante gebruikersnaam en wachtwoord zijn maar die moet dan

wel bestaan en beheerdersrechten hebben.

unquote

Ik zou dus mijn courante gebruikersnaam /accountnaam "willy"en wachtwoord willen gebruiken.

 

Nu is er natuurlijk een verschil tussen de accountnaam (willy) met rechten en wachtwoord en de computornaam (pirrewit)

Ik heb geen idee meer waarom ik ooit de computor pirrewit (mijn pseudoniem) heb genoemd .Dat moet 2 jaar geleden zijn bij de aankoop.

Er is ook nog de wetenschap dat tot voor kort ,voor de herstelling,het nog wel vlekkeloos werkte met "willy" en wachtwoord bij de verbindingen.

 

Zou het veranderen van de naam pirrewit in willy een oplossing kunnen zijn? Misschien, maar steeds opnieuw, voorheen stond er ook pirrewit en het werkte wel.

In bijlage nog wat prints om eventuele fouten te vinden

mvg

Doc4.doc

Doc2.doc

Doc5.doc

Doc3.doc

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik in dcc (via het telnet venster / tabblad) een ps intyp

dan zie ik of smbd en nmbd actief zijn, dat is de samba server

ook zie je in tmp een samba.log bestand waar die aanmeldingen genotuleerd staan

 

die Samba heeft er weldegelijk me van doen heeft om middels cifs een mount op een gedeelde map aan de pc te kunnen zien als samba client

in dit geval is dan de Dream de samba client en de PC de samba server

andersom is ook gewoonweg mogelijk.

 

ik schrijf niet dat er geen andere benaderingswijzen zijn maar de communicatie tussen samba client en server MOET lopen ook voor een CIFS mount.

 

(daar zie ik een reactie tijdens het schrijven van dit bericht, effe kijken)

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirrewit de dm8000 wordt gezien...

dat zag ik in je bijlagen.

het kan zijn (zoals ik ik die iets oudere lessons beschreven heb) dat je ook DAT IP adress moet toestaan om de windows veiligheden genoege te doen.

 

dat kan op twee plaatsen

in de standaard firewall van windows zelf en de extra internet security programma's (ik deed beiden vertellen dat xxx.xxx.xxx.102 betrouwbaar is)

en

door het IP adres toe te voegen in de internet opties (waar "intranet" veiligheden)

 

de naam van de PC is iets minder relevant (hosts) want de dm8000 wordt gezien, doch niet gebruikt > betekend dat er een toestemming / authentificatie nodig is naar dat adres te mogen verbinden

de uiteindelijke cifs mount is op loginnaam en paswoord, die kan anders zijn dan de computer naam {dus willy of pirrewit is hier niet heel erg belangrijk wel de rechten die de login account heeft.

 

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Extra internet lokaal intranet websites geavanceerd is het gelukt een IP adres van de DB in te vullen.

Deze mogelijkheid zie ik evenwel niet in Windows Firewall . Daar staan nagenoeg enkel vakjes om aan te vinken of te punten.

Ik vind daar geen vak voor een IP adres?

Om te testen heb ik ook al eens korte tijd de firewall uitgesqchakeld maar dat liet ook de DB niet toe in het netwerk.

mvg

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitgeschakeld werken de belemmeringen OOK heel vreemd maar waar

 

maar dan pakken we een andere draad op

de ntlanman een oude bekende sinds vista die de verbindingen blokkeerde

een van de verklaringen voor samba > pc of nas < probleem http://hardforum.com/archive/index.php/t-1496485.html

 

ja ik bedenk ze echt niet >>> windows microsoft heeft ze bedacht

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft het natuurlijk vreemd dat het voor een maand of 2 wel werkte.

Ik had een probleem onder garantie met mijn laptopscherm. Is netjes hersteld maar de C schijf was gewist en Win7 opnieuw geinstalleerd.

Dan heb ik alles vanuit back up teruggezet en een paar weken later stel ik vast dat de verbinding niet meer werkt.

Ik gebruik dan ook deze verbinding maar sporadisch.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus beste mensen, samba op de dreambox heeft er NIETS mee van doen! Het gewenste resultaat is dat er (film)bestanden die op de pc staan bekeken kunnen worden op de dreambox.

Tonskidutch: doe maar eens in telnet

killall nmbd

killall smbd

en ga dan eens nadenken... :cool:

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en dan ga je lekker mounten naar je windows-share en zie je dat dat prima werkt.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-2-2012 om 15.38 heb ik onder dream8000 een topic geopend met name : MKV afspelen op DB 8000

Toen was er lid Meega1 die mij ook uitstekend voorthielp.

Wat ik toen deed is even kijken of er een netwerk was en dat was er.

De MKV map delen wat ik heb gedaan.

Dat was alles op de PC

Verder op de DB netwerkbrowsen was gelukt .

Daarna verbinding maken, dat heb ik enige malen herhaald voor het klaar was, maar plotseling had ik de map Film op mijn DB onder net.

Verleden week wou ik kijken en was de verbinding weg. Ik dacht appeltje eitje en deed weer wat ik in februari deed.

Niet dus . Het werkt niet meer.

 

Dus ik dacht ik open een nieuw topic en ben binnen enkele minuten geholpen.Die hulp kwam er maar jammer genoeg tot nu zonder goed gevolg.

Win7 is opnieuw geinstalleerd en ook de allerlaatste open pli 2.1 geflasht met spec's vanuit de backup.

Hoe ik kan kijken maakt eigenlijk niet uit .

Met FTP of VLC of MS Mediaplayer of weet ik veel maakt mij niet uit als het maar werkt.

mvg

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, samba op de dreambox is er om bestanden van zichzelf te kunnen delen met een ander. De executables nmbd en smbd samen met configuratiefile smb.conf zorgen daarvoor. Dan is de dreambox een samba server. Echter connecten naar een ándere share daar heb je een draaiende samba op de dreambox helemaal niet voor nodig, dan is de dreambox slechts een samba client. Dit is altijd al zo geweest en is volledig onafhankelijk van welke kernelversie of oe-versie dan ook.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...