Ga naar inhoud


multirail richten met maximale ontvangst voor buitenste lnb's


Eduard07

Aanbevolen berichten

IK heb nooit begrepen waarom Triax niet is gaan voortborduren op hun budgetschotels. Er viel veel meer van te maken.

 

Je hebt deels gelijk met het doorhangen. Ik had er twin-lnb's op. Dat zal ongetwijfeld signaal gekost hebben. Gelukkig is de schotel zo groot dat het slechts "een weet" is.

 

Erger is het, als het gaat waaien. De klaparm begint te op en neer wiegen door het lichte gewicht van die blikken schotelarm en het gewicht van de lnb's. Ik heb bij harde wind vastgesteld, dat je de Triax beter niet 100% goed kan afstellen, omdat de lnb's bij harde wind ook even "uit het signaal" kunnen waaien.Bij minder zuivere afstelling blijft hij beide kanten op binnen de marges. :lol:

Hulpschoren helpen weinig, want de arm wiegt net zo hard naar boven als naar beneden. Ik heb de arm uiteindelijk redelijk vast kunnen zetten door meerdere schoren alle kanten op.

Alsof ik een stormtent moest vastzetten op Ameland. :eek: Dit heeft gewerkt, maar ik vond het geen gezicht en ook niet acceptabel dat dit nodig was.

 

De Fuba heeft een schotelarm uit 1 stuk van zwaar kunststof en de Kathrein een vergelijkbare van metaal. Geen dun armpje, nee, breed met hekwerk ertussen. Het enige wat mij mij nu nog een beetje kan zwiepen is de paal waaraan de schotel zit! Bekabeling en diseqcs kun je ook overal tussen mooi wegwerken.

 

Kwaliteit heeft gewoon zijn prijs. Goedkoop blijkt altijd weer duurkoop.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Eduard07

 

Een Triax-schotel is oorspronkelijk ontworpen voor een enkele lnb eventueel met 4 aansluitingen maar nooit voor een multirail met 4 quad-lnb’s. De klant vroeg om meerdere lnb’s te kunnen plaatsen en daar hebben ze een multiblock voor op de markt gebracht maar Triax heeft wel degelijk een schotel voor multifeed-ontvangst en dat is de Triax-Unique. Die geeft voor de vier bekende satellieten Hotbird tot aan de Astra 28,2 zelfs meer versterking dan de geprezen Wavefrontier T90. En die is wel stabiel, zie de bijlage.

Zie ook de mooie versterking over meerdere satellietposities, zie bijlage.

post-60869-0-04426200-1352648824_thumb.jpg

post-60869-0-95584200-1352648845_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die schotel nog nooit ergens aangeboden gezien. Naar de foto te oordelen heb ik ook mijn twijfels over deze kwaliteit.

Leuk dat je die even laat zien.

Het lijkt alsof de alom bekende blikken Triax (Heb zelfs hier op dit forum ergens gelezen dat ie in een superstorm dubbel kan klappen.) slechts een buizen hekwerk eromheen heeft.

En dunne buizen wiegen even hard in een windkracht 10, lijkt me. (En dubbel klappen kunnen ze ook.)

 

Je opmerking dat de Triax in eerste instantie voor single lnb's gedacht was, doet me denken aan de ontwikkeling rond de BiSat.

Uiteindelijk kan die zelfs scheuren door het gewicht van twin-lnb's.

 

Het ligt natuurlijk voor de hand dat de Fuba en de Kathrein een vergelijkbare ontwikkeling hebben doorgemaakt, van 1 single, naar een multifeed met twins of quads..

Het verschil ligt hem in het feit, dat die Duitse schotels gigantisch veel kunnen verdragen.

 

Trouwens, wat betreft jouw opmerking over de kanteling die een multirail in Nederland nodigt heeft: de Multytenne en de Triple sat van CDS moeten volgens mij volgens montage super-waterpas staan. Dat klopt dus niet voor de Nederlandse situatie.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

Als jij nog nooit van de Triax Unique hebt gehoord, wil dat alleen maar zeggen dat je weinig van het schotelaanbod af weet. Het is een schotel die al minstens 10 jaar op de markt is maar door de zuinige Nederlanders niet gekocht wordt omdat de meeste mensen hem niet goedkoop genoeg vinden. Ook de Fuba en de Kathrein worden in Nederland weinig verkocht omdat de meeste Nederlanders die te duur vinden.

 

Wat betreft de Multytenne en de TripleSat, voor een optimale afstelling moet die westelijker dan Utrecht inderdaad niet op een zuiver verticale mast afgesteld worden,

Bovendien moet die nooit op de Astra 19,2 afgesteld worden maar op de Astra 23,5.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hem inderdaad nog nooit ergens tegenkomen, noch buiten, noch in een assortiment van de toch wel grotere satdealers waar ik kom.

Hij is me ook nooit geadviseerd. En ik heb veel rondgekeken en gezocht.

 

Of dat per definitie betekent "dat ik weinig van het schotelaanbod af weet" is wel heel erg kort-door-de-bocht. :huh:

 

Edit: Op het internet is ook maar weinig over deze schotel te vinden en de info is vaak verouderd.

Ook op dit forum heb ik maar weinig kunnen vinden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

De Triax Unigue is gewoon in Nederland te koop bij een zeer bekende importeur van satellietbenodigdheden. Toets maar eens in op Google: TRIAX Unique Multi Satelliet Schotel. Ik geloof wel dat deze schotel sinds kort niet meer gemaakt wordt dus zal hij niet lang meer te koop zijn.

 

Je kunt nu wel afgeven over de matige kwaliteit van de Triax-schotels maar waar jij het over hebt is de allergoedkoopste serie van Triax, de TDS staal serie. Maar Triax maakt veer meer schotels, bijv. de TDS aluminium schotels, de TDS Euroline staal schotels, de TDA Euroline aluminium schotels, de DAP fiberglas schotels en de Heavy-duty TDE schotels, zie deze pdf-file: http://www.triax.fi/upload/gb_-_triax_tde_78-88-110_dishes.pdf

Maar de meeste Nederlanders zijn zuinig en kopen alleen het goedkoopste. Daarom hebben veel satellietshops alleen maar de TDS staal schotels. In Duitsland zijn veel meer types van Triax gewoon te koop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem uiteindelijk ook wel gevonden, en zag dat ie al uit 2003 stamt, geloof ik?

Sommige links werkten niet meer.

 

Door de weinige links/info die ik erover kan vinden, springen deze betere Triax series ook niet in het oog. En al helemaal niet, als dealers er zelfs in hun shops geen bekendheid aan geven.Je krijgt zo de indruk dat er moeilijk aan te komen is of dat ze niet voor de Nederlandse markt waren.

 

Hier op het forum is er ook niet veel aandacht aan dit type schotels gegeven.

En die Duitse schotels: ja, die kom ik in Duitsland zoveel tegen dat ik ze van a tot z kon beoordelen.

 

Maar goed, ik moet toegeven dat die duurdere schotels van Triax wel degelijk de moeite waard zijn.

(Er is is op het forum ook genoeg geklaagd over de flapkwaliteit van die goedkopere series.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste Eduard07

Die Triax Unique wordt wel degelijk gewoon in Nederland verkocht. Hij staat op de Nederlandse site van Triax/Hirschmann, zie: http://www.hirschmann-multimedia.nl/consument/productdatabase-consument

De TDE 88 staat ook gewoon op de Nederlandse site van Triax/Hirschmann, zie:

http://www.hirschmann-multimedia.nl/home/store/categoryid/165/list/1/level/a/productid/3426?sortfield=productname%2cdatecreated+desc

En de TDE 110 ook, zie:

http://www.hirschmann-multimedia.nl/home/store/categoryid/165/list/1/level/a/productid/3424?sortfield=productname%2cdatecreated+desc

Daarom schreef ik al in bericht 34:

Als jij nog nooit van de Triax Unique hebt gehoord, wil dat alleen maar zeggen dat je weinig van het schotelaanbod af weet. Dit is dus iets heel anders dan dat je niets van schotels af weet want dat wil ik zeker niet beweren, in tegendeel zelfs.

En dat er satellietshops zijn die het volledige schotelaanbod niet kennen, kan ik beamen. De kennis van zaken bij flink wat satellietshops is treurig gesteld maar dat geldt ook voor vele andere branches. Vakkennis is tegenwoordig maar bijzaak. Soms zijn het dozenschuivers en vaak wordt alleen maar gedacht aan snelle handel, dat is geld verdienen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een idee om zelf even de arm te modificeren is niet echt veel moeite.

Heb ook de popnagels vervangen door RVS Bouten en Moeren.

De lnb houder is ook voorzien van twee boutjes en moertjes.

Nu is het een erg stabiele Triax-88 schotel geworden.

post-59581-0-63503500-1352737297_thumb.jpg

post-59581-0-97957300-1352737307_thumb.jpg

post-59581-0-92076900-1352737314_thumb.jpg

aangepast door VuMAD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

Die Triax Unique wordt wel degelijk gewoon in Nederland verkocht. Hij staat op de Nederlandse site van Triax/Hirschmann, zie: http://www.hirschmann-multimedia.nl/consument/productdatabase-consument

 

De TDE 88 staat ook gewoon op de Nederlandse site van Triax/Hirschmann, zie:

http://www.hirschmann-multimedia.nl/home/store/categoryid/165/list/1/level/a/productid/3426?sortfield=productname%2cdatecreated+desc

 

En de TDE 110 ook, zie:

http://www.hirschmann-multimedia.nl/home/store/categoryid/165/list/1/level/a/productid/3424?sortfield=productname%2cdatecreated+desc

 

 

Natuurlijk is alles te vinden, vooral als je vooraf al weet dat het bestaat. Maar veel Nederlandse links naar deze schotelserie zijn er niet. Inderdaad, er zijn er een paar.

Dat probeerde ik ook aan te geven met de opmerking dat ik eigenlijk daardoor beter op de hoogte ben van de Duitse markt dan de Nederlandse. Als je eenmaal op Duitse sites zoekt, weet je al snel wat in de Bundesrepublik te koop is. En meestal meteen ook een testrapportje erbij.

 

Dat die schotel "gewoon" in Nederland verkocht wordt, kan ik daarom niet beamen. Ik zie veel (vooral Triax) schotels, maar ben de Triax Unique echt nog nooit ergens tegengekomen.

Er zullen vast niet veel van verkocht zijn in Nederland. Misschien eerder een gemiste kans van Triax bij zo'n groot marktaandeel.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een idee om zelf even de arm te modificeren is niet echt veel moeite.

Heb ook de popnagels vervangen door RVS Bouten en Moeren.

De lnb houder is ook voorzien van twee boutjes en moertjes.

Nu is het een erg stabiele Triax-88 schotel geworden.

Complimenten! Dit is zeer professioneel gedaan! Zie er echt goed en stabiel uit. Stormvast en kan jaren mee.

Hier zou Triax iets van moeten leren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Inmiddels heb een zelfgemaakt zwaar-metalen plaat met kantelruimte bevestigd tussen de Fuba850 en de schotelbuis-klemmen.

Resultaat op Astra 1/2/3 5% meer, en op de Hotbird nu signaalsterkstes van afgerond 75-85%. Een aanzienlijke toename van de regenreserve dus.  

De gehele schotel staat dus nu oostwaarts gekanteld. 

post-40925-0-45240500-1376642755_thumb.jpg

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-30993-0-97286900-1376644648_thumb.jpgInderdaad , rail recht , schotel gekanteld , de beste oplossing !!

Met een beetje handigheid is voor de meeste schotels wel zoiets te bedenken .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...