Ga naar inhoud


multirail richten met maximale ontvangst voor buitenste lnb's


Eduard07

Aanbevolen berichten


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wow! er is veel gepost in het weekend:)

 

Als ik dat lees, dan trek ik volgende conclusies:

1. een motor is beter dan multifeed, als je kwaliteit van te ontvangen signaal niet wil inleveren en ook door het slechte weer blijven kijken.

2. als ik toch voor 4 lnb's twin  & 2 diseqc 4/1 ga, dan moet ik Astra 3 als uitgang punt nemen en iemand vragen helpen die wel in het bezit is van prof. meetapparatuur. Triax 88 cm schotel is dan aan te raden.

 

Zie ik dat goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) correct

2) Triax 88 met rail/ 4 Inverto Black Ultra's /Spaun of Triax diseqc --> correct

     Astra 3 in het brandpunt --> correct

 

Zelf doen met een satmeter of satbeeper is te doen. Al doende leert men. Natuurlijk is deskundige technische hulp gunstig, maar door zelf aan de slag te gaan doe je met vallen en opstaan wel zoveel kennis en ervaring op dat je zelf ook kunt onderhouden en repareren omdat je je installatie van binnen en buiten kent.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit topic al een tijdje , en heb mij maar aangemeld

 

Ik wil ook weer terug naar een schotel, alleen wil ik het deze keer wel goed doen ( de vorige installatie was met een 45cm triple sat ) Ik had het idee om een telestar profirapid met telemount te nemen. deze moet je uitrichten op 19.2

 

Nu lees ik hier dat je eigenlijk moet uitrichten op 23.5 ( daar zitten de nl zenders op, dus logisch  )

 

en dan ga ik weer twijfelen...

 

Kan ik dan niet beter een Fuba 850 met Daz104 nemen of zou het qua resultaat niet veel uitmaken? 

 

Ik woon in Papendrecht en wil astra 1,2,3 en hb ontvangen, belangrijk is dat de ontvangst van nl zenders stabiel is anders wordt het gezin weer kwaad op mij.

 

alvast bedankt voor het meedenken, groet Ronald

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

RKrijnen, je derde optie (die sinds kort bestaat) is een 64cm schotel met een triple lnb van CanalDigitaal erop.

 

Het voordeel van deze optie is, dat als je de middelste kop van deze lnb -die voor Astra 3/23,5E-  in de houder bevestigt en samen met de schotel afstelt,je dan automatisch op de andere koppen  Astra 2 (westkant) en Astra 1(oostkant) al ontvangt.

Bijkomend voordeel is, dat je deze lnb in de houder kunt bijdraaien. De drie koppen moeten namelijk van west naar oost enigszins schuin aflopen voor maximaal signaal.

 

De Fuba 850 is weliswaar groter en van degelijke kwaliteit, maar de multifeed Daz104 laat zich niet kantelen op de schotelarm. Je moet de rail bijbuigen. Dat is niet echt fijn om te doen.

Ik heb de kanteling van mijn Fuba850 inmiddels aan kunnen passen door een zelfgemaakte adapterplaat tussen de schotel en de tegelvoetbuis te monteren, waardoor ik nu de gehele schotel oostwaarts kan kantelen en fine tunen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RKrijnen


Welkom op dit forum
 

Het zou een stuk makkelijker zijn als je een nieuw draadje opent in “Schotelpark” in plaats van achter bericht 78 aan te schuiven op een vraag van iemand anders.

De titel zou dan kunnen zijn:


Ik wil een schotel met stabiele ontvangst voor 4 satellieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe heb je gelijk, maar als dit draadje zoveel overlap vertoont met de vraag die RKrijnen stelt, is de plek niet helemaal onlogisch.

Anders moet het verhaal hierboven deels weer overnieuw.

Maar alla.. :)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom was ik ook hier aangeschoven....

 

Optie 3 had ik nog niet aan gedacht, mijn uitgangspunt was een grote schotel voor regenreserve. na leeswerk kwam ik er achter dat de meest gangbare grote schotel kan zwabberen, dus zo ben ik uitgekomen op een grote stevige schotel. dan heb ik een sterk en stabiel signaal.

 

Het draaien van de schotel in plaats van bijbuigen hoeft geen probleem te zijn, ik laat een kennis een tegelvoet maken die op het platte dak van de schuur komt, eventueel met een plaat zoals in post #50. 

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom was ik ook hier aangeschoven....

 

Het draaien van de schotel in plaats van bijbuigen hoeft geen probleem te zijn, ik laat een kennis een tegelvoet maken die op het platte dak van de schuur komt, eventueel met een plaat zoals in post #50. 

Dat heb je heel goed gezien! ;)

En het werkt tot nu toe perfect. Bij intense regen zoals een paar dagen terug totaal geen uitval meer op de zwakste transponders op de Hotbird. De andere drie sats waren al geen probleem. Die knallen erin.  

En met een Inverto Black Ultra op die positie kan je al helemaal niks meer gebeuren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom had ik ook niet gedacht aan optie 3.

 

Ik denk dat ik het snap: met een daa850 ben ik flexibeler en kan ik uiteindelijk een beter resultaat halen dan met een Telestar, kost alleen meer tijd en moeite, maar dan heb je ook iets wat werkt.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom had ik ook niet gedacht aan optie 3.

 

Ik denk dat ik het snap: met een daa850 ben ik flexibeler en kan ik uiteindelijk een beter resultaat halen dan met een Telestar, kost alleen meer tijd en moeite, maar dan heb je ook iets wat werkt.

Het dB-rendement van een aantal schotels die in Duitsland worden verkocht, is hoog. Dat heeft met de kwaliteit van de gebruikte materialen en de eisen die men stelt, te maken.

Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan.

Menige Duitser zet zijn schotel in de nok van het puntdak van zijn huis. Dat brengt mede met zich mee, dat het niet een schotel moet zijn die je te veel moet onderhouden. 

Als de schotel op zo'n geïsoleerde plek zit, gaat de ladder weg en de dakpan erop en moet het minstens 15 jaar probleemloos werken. (Vandaar die lange  garanties, natuurlijk.) 

 

Maar de Fuba is dacht ik in eerste instantie voor de Duitse markt gemaakt, net als de Multytenne. vandaar dat de rail niet kantelbaar is. Ik vind dat een gemiste kans, want de kanteling is relatief eenvoudig te realiseren. Maar de hele schotel meekantelen is nog beter. En dan is de schotel voor een groter deel van Europa geschikt.

 

Ik heb oplossing in #50 aangereikt gekregen van iemand die de schotel gebruikte voor internet per satelliet. Voor een interactief signaal moest de schotel loepzuiver staan, en dat is op deze manier te realiseren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

RKrijnen schrijft:


“Het draaien van de schotel in plaats van bijbuigen hoeft geen probleem te zijn, ik laat een kennis een tegelvoet maken die op het platte dak van de schuur komt, eventueel met een plaat zoals in post #50.”

Als je een kennis toch een tegelvoet laat maken, dat kan die er waarschijnlijk ook wel voor zorgen dat het stukje mast waar de schotel aan bevestigd zit een klein beetje schuin staat. Dan hoef je niet zo’n speciale tussenplaat te maken.

Voor Papendrecht moet de schotel precies 10,5 graden naar het oosten gekanteld zijn voor de ontvangst

van de Hotbird en Astra 1, 3 en 2.


Dus als je de pijp in een V inzaagt, 10,5 graden buigt en weer vastlast, kun je alle schotels met multirail

gebruiken die je maar wilt waarvan de rail niet in schuinte is in te stellen.


In Zuid-Spanje heb ik dat ook zo gedaan maar dan 20 graden schuin, zie bijlage.

post-60869-0-72778900-1378907226_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, het voordeel van jouw oplossing is natuurlijk dat je er nu elke gewenste schotel aan kan bevestigen. Hij is universeel te gebruiken.

 

Mijn oplossing is een maatoplossing die alleen op deze Fuba past. Hoewel het idee erachter natuurlijk wel bij andere schotels kan worden toegepast. Het voordeel is dat je het tussenstuk dat ik heb klein is en overal mee naartoe kan. Een tegelvoet neem je natuurlijk minder gemakkelijk onder je arm.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...