Ga naar inhoud


Mvision HD-400S Laatste MyCavern firmware versies hebben rare bug.


Penthe

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb via Mycavern de laatste firmware geplaatst maar geen beeld op de CD kanalen. Vervolgens via terug naar fabrieksinstellingen de procedure herhaald en vervolgens via fastscan als ook opnieuw via alle sat kanalen laden, echter geen beeld op CD. Nu kijk op de astra 23,5 lijst en ik zie dat het merendeel van de frequenties niet gelezen worden, het gaat daarbij met name om de 3B kanaal frequenties. Hoe kan ik die toevoegen en pakt deze reciever wel de 8QSPK kanalen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fastscan werkt niet goed met de nieuwe firmware dan blijven zenders op de 23.5 op zwart, je moet een normale scan doen dan wel beeld. En 8PSK kan de HD400S zonder problemen aan. Ik heb gewoon beeld op op 19.2 en 23.5 al is dat dat wel met oudere firmware van gxmax deze heeft geen fastscan.

 

BTW heb je na het installeren van de firmware eerst beide satelieten geselecteerd en daarna 19.2 op port1 en 23.5 op port2 en dan multiscan gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de tuner teruggezet op fabrieksinstellingen, de originele firmware erop gezet, vervolgens de software via Mycavern. Belangrijk is om de juiste DiseqC instellingen in te stellen daarna mbv de fastscan Canal Digitaal geladen en voor TV Vlaanderen de ontbrekende kanalen via TP lijst afzonderlijk op basis van de frequentielijst gedownload. Werkt perfect, zowel in HD als ook SD en met beide kaarten tegelijk !

Wederom dank voor de tip !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ondertussen is er weer nieuwe firmware uit op MyCavern F02.16, helaas wordt er helemaal niet aangegeven wat er gefixed of veranderd is waardoor ik ook weer van deze update afziet.

 

Mocht er iemand hier positieve dingen schrijven over deze nieuwe firmware dan overweeg ik een upgrade.

 

Programeren voor opnames van de ontvanger moet dan werken.

Ontvanger mag niet reageren op elke afstands bediening.

een werkende fastscan nu blijven er zenders op zwart op de 23.5.

En hopelijk gaat de ontvanger nog steeds op standby als je op je rode AB knop drukt.

 

En er was ook nog het probleem dat als ik mijn TV aanzette het geluid wegviel met firmware F02.15 en ik eerst van zender moest swappen voor het terug was.

 

Hopelijk kan iemand wat positief nieuws brengen want bij MyCavern kun je dat vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik doet het zelfde ik heb mijn eigen zender lijst en die zet ik er in na een normale multi scan en dan werkt alles prima, enkel is het met alle veranderingen die er aan zitten te komen wel een beetje werk om je zenderlijst continu aan te moeten passen een fastscan is dus veel makkelijker, helaas werkte deze niet goed in 2.15.

 

Test die geprogrammeerde opname functie eens, programmeren ontvanger uitzetten en zien wat er gebeurd, hier sprong en springt de ontvanger wel aan en gaat ook weer uit maar er wordt niets opgenomen, dit werkte voorheen perfect totdat ik de 2.15 firmware erin zette toen was dat ineens over.

 

In ieder geval dank voor de feedback.

 

 

bram

 

2.15 is niet perfect, er zijn veel punten die niet werken en als je er een USB HD op aansluit wordt de ontvanger behoorlijk onstabiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testje uitgevoerd: 3 timerinstellingen geprogrammeerd met klein interval, 3 veschillende zenders. Allemaal éénmalige opnames.

Sequentie vanuit standby en na opname is zoals het moet. Echter alleen opname 3 is terug te vinden.

Ivm onstabiele toestand met usb: volgens mij is 32 GIGA het maximum, en de time shift, die staat UIT bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus nog steeds onstabiel met USB en ook de programmeer functie werkt dus niet betrouwbaar. Enorm bedankt voor de feedback!

 

Verder moet ik wel zeggen dat ik liever deze ontvanger heb dan een andere het beeld is schitterend en heb verders ook niet veel problemen dan dat enkel mijn geprogrammeerde opnames niet werken. De nieuwe firmware schijnt goede stapjes vooruit te maken en daar ben ik dan ook blij om.

 

Ik wacht dan ook op 2.17 en gaat deze dan wel uitproberen. Hopelijk werkt de fastscan dan wel op de 23.5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb net firmware 2.16 getest en ben al weer terug op 1.68.

 

Er zitten nu meer bugs in 2.16 dan in 2.15, als ik mijn kanalen lijst in 2.16 laad komen daar ongevraagd ineens een zooi kanalen bij die je niet kunt wissen dus de kanalen lijst is onbruikbaar, een fastscan heeft nog altijd het resultaat dat je bij de meeste zenders op de 23.5 enkel geluid hebt en geen beeld, dus ook deze is niet bruikbaar. Verders mist de nieuwe firmware een hele rits aan transponders waardoor je die handmatig moet gaan toevoegen anders mis je een hele rits CD en TVV zenders. In ieder geval kan ik na het proberen van 2.16 weer geprogrammeerd opnemen met 1.68.

 

Ik kan maar 1 ding zeggen de nieuwe mycavern firmware sucks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...