Ga naar inhoud


Mvision HD-400S Laatste MyCavern firmware versies hebben rare bug.


Penthe

Aanbevolen berichten

Ter info, had Mvision gebeld op hun NL locatie. Tja het antwoord was dat de firmware die ik download van hun website niet goed is en dat ik het maar van een andere website moet halen.  :grin:

Tsja, alle Mvision ontvangers zijn duidelijk passée. Alle Mvision ontvangers zijn een kat in de zak kopen. Je moet van de Nederlandse importeur uit Rotterdam niets meer verwachten. Of je hoort er nooit meer wat van òf ze geven je een onzin antwoord. Ik heb van mijn satellietboer gehoord dat ze de telefoon al niet eens meer opnemen in Rotterdam en dat is een veeg teken....... :-(

 

Wrotter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze geven wel support aan de ontvangers met internet aansluitingen want daarmee kun je ilegaal cardsharen dus veel populairder, mijn HD400s draait nog steeds F0168 want de nieuwe firmware is gewoonweg niet bruikbaar, de lijst met fouten is eindeloos. En dan komt er nog bij dat de laatste update van feb 2013 is. Ik ben bang dat de support voor de hd400s over is, mocht dat zo zijn komt er nooit meer een Mvision ontvanger in mijn huis en raad het dan ook iedereen anders af. Want als je er nu 1 koopt en voorziet van F0216 firmware stuur je de ontvanger per direct terug naar de winkel.

 

Simpele voorbeeldtjes laatste firmware versies.

 

Als je ontvanger zonder enig sat kanaal gescanned te hebben de userdb inlaad staan er tussen je zaplijst ineens 25 onbruikbare kanalen extra die je met geen mogelijkheid eruit krijgt, dit ook bij de radiozenders, dus je favoriete ingelade zaplijst is onbruikbaar. Ook na het scannen van kanalen staan die irritante waardeloze kanelen dwars door de zenders van je favoriete zaplijst.

 

Fastscan geeft wel beeld op 19.2 maar niet op alle zenders op 23.5 je hebt dan enkel geluid, kortom fastscan ook onbruikbaar.

 

Enkel deze 2 fouten doen je de ontvanger al terug sturen.

 

Veel transponders missen in de sateliet lijst.

 

Ontvanger reageert op elke afstands bediening, zwaar irritant.

 

 

 

Ik hoop echt dat het zo lang duurt kwa nieuwe firmware omdat men bezig is deze enorme fouten op te lossen, anders ziet ik het zeer somber in voor de HD-400s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

OK mensen bespaar je de moeite want er is geen enkele bug gefixed met deze nieuwe firmware, ik ben al weer terug naar F0168.

 

Ik kan in ieder geval geen enkele verbetering waarnemen en blijft het onbruikbare firmware.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb onlangs ook een HD400S gekocht samen met een Duo LNB en Canal digitaal schotel. Ik ben een volledige leek. Ik heb vroeger in dit werk gezeten, maar dat is erg lang geleden. Dus weet er nog maar weinig van.

Gaarne jullie info/hulp AUB.

 

Het is een 2e handsje, alleen om de FTA zenders te ontvangen voor mijn vrouw (Italiaanse zenders).

Een maand lang veel plezier en VEEL Italiaanse zenders ontvangen. Maar ik was niet helemaal tevreden over de indeling van de zenders en keek alleen via Hotbird.

Dus even fabrieksinstellingen, en opnieuw gezocht. De schotel staat gericht op Hotbird (13 oost), naar ik las ergens dat je dan alsnog ook Astra kan ontvangen met een duo LNB.

Tevens heb ik een externe HD van 500GB, er op aangesloten. Maar dat liep niet echt lekker.

 

EN ik kwam op de site van Mvision de nieuwste Firmware tegen (hd400s_0170_2to4m_1.upb en hd400s_0216_2.upb).

Deze in de juiste volgorde (zoals beschreven in de infofile die erbij zat) erin geschoten.

 

Signaal kracht is 84%, Signaal kwaliteit schommelt tussen de 63% en 70%.

 

Problemen die ik opmerkte VOOR de update:

- ik kon maar 1 programma tegelijk opnemen.

- Tijdens opnemen kon ik maar zappen tussen een beperkt aantal kanalen.

- tijdens opname liep hij nog wel eens vast.

- Geen EPG op een hoop kanalen.

 

Probleem die ik opmerkte NA de update:

- Bij aanzetten, duurt het 5 minuten voor ik beeld heb.

- bepaalde zenders ontvang ik ineens niet meer (Italia 1 is geheel verdwenen).

- Loopt steeds vast.

- veel stotteren bij zenders, die het voorheen perfekt deden.

 

Uiteraard VOOR en NA de update terug gezet naar fabriekswaardes, en opnieuw alle zenders gezocht.

 

Instellingen voor HOTBIRD heb ik staan op:

Hotbird 6, 7a,8

Universeel (9750-10600)

(19/95) 11137 H 27500

DiSEqC1.0 uitgeschakeld

de rest op AUTO

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Firmware zat er voorheen in de ontvanger? De huidige Firmware zit mega vol met fouten en mist heel veel transponders wat direct verklaart waarom je Italia 1 nu niet hebt, je zult dan de transponder handmatig in de ontvanger moeten zetten.

 

Best werkende Firmware voor de HD-400S is F0168 van het vroegere GXMAX(Dan werken je kaartlezers ook op meerdere coderingen) enkel werken een aantal Duitse HD zenders daar niet goed mee, voor mij niet zo erg aangezien ik deze niet kijk.

 

hd400s_F0168_ALLCODE_UPGRADE_ONLY.zip

 

 

Problemen die ik opmerkte VOOR de update:

- ik kon maar 1 programma tegelijk opnemen.

- Tijdens opnemen kon ik maar zappen tussen een beperkt aantal kanalen.

- tijdens opname liep hij nog wel eens vast.

- Geen EPG op een hoop kanalen.

 

de eerste 2 punten kloppen aangezien deze ontvanger maar 1 tuner heeft en je tijdens de opname enkel kunt schakelen naar een andere zender op dezelfde transponder.

 

Met de Firmware die ik gebruik en hier ook toegevoegd heb in dit bericht heb ik wel EPG en opnames zijn hiermee nog nooit vastgelopen.

 

Van de HotBird satelliet weet ik niets af aangezien ik enkel Astra 19.2 en 23.5 kijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okey bedankt voor de info.

Zojuist eerst de firmware 2.17 geprobeerd.

Maar nadat ik het eerste stukje software er op gezet heb, startte de tuner opnieuw op, en nu brandt het powerled blauw en verder gebeurd er verdomd weinig.

 

Ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de kosten daarvan zijn weet ik niet, maar je kunt het natuurlijk altijd even vragen http://www.mvision.tv/?id=&language=NL&inicio=&pagina= en dan rechts onderin kun je een bericht achterlaten.

 

De files die jij hebt gebruikt heb ik zelf ook gebruikt en de bevinding ervan ook hier neergezet. De file komt van Mycavern die de Firmware aanbied waarmee je naar de Nederlandse zenders kunt kijken met een CanalDigitaal smartcard, De Firmware van de Mvision.tv website ondersteund de Nederlandse kaart codering niet(heeft enkel conax codering op de kaartlezers).

 

Mycavern: http://182.16.2.60/#page4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Firmware zat er voorheen in de ontvanger? De huidige Firmware zit mega vol met fouten en mist heel veel transponders wat direct verklaart waarom je Italia 1 nu niet hebt, je zult dan de transponder handmatig in de ontvanger moeten zetten.

 

RAI en Mediaset zenden deels gecodeerd uit. Echter: ook als de codering eraf is, kan het zijn dat een FTA-scan de zenders niet vindt.

Wel bij een totale transponderscan: dan.duiken ze weer op.

Dus ook bij een handmatige FTA scan zou Italia 1/Mediaset wellicht niet ingescand worden.

 

Over de problemen met andere FTA transponders waarop je duidt, kan ik niet oordelen, maar bij RAI en Mediaset is het altijd even opletten dat je niet FTA scant. Omdat ik de Hotbird ook altijd FTA scan, voeg ik RAI en Mediaset altijd even handmatig toe met een full scan.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA-Scan moet je appart aangeven bij de Mvision HD-400S maar aangezien er op 1 of andere manier al een lijst met zenders meekomt met de firmware maakt een apparte FTA-Scan dus ook niets meer uit aangezien je een hele lijst met onbruikbare kanalen al in de ontvanger hebt staan.

 

Met de nieuwe Mycavern firmware missen een legio aan transponders, ik moest er voor de Nederlandse zenders op de astra 23.5 al 2 zelf toevoegen terwijl deze transponders er wel zijn op de bijna 4 jaar oude GXMAX F01.68 firmware. Dus het zou zomaar kunnen zijn dat de transponders ook missen voor de Italiaanse zenders.

 

Ik kijk zelf niet naar die Italiaanse zenders aangezien ik hier al genoeg heb aan de Spaanse, Silvio Berlusconi is eigenaar van Mediaset España dus zenden die zelfde pot nat uit :) Maar toch zou die tip van jou wel eens nuttig kunnen zijn als er gecodeerd en ongecodeerd uitgezonden wordt, maar de HD-400S kennende heeft dat eigenlijk gelijk door en haalt dan direct de $ voor de zendernaam  weg alsin FTA.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen een andere tuner op de kop getikt. Een clark-tech. Ja de mvision ziet er gelikter uit, maar na een scan had ik al bijna 2x zoveel FTA zenders dan met de HD400s. Ik kijk nog even verder wat ik met de mvision doe. Heb een aantal mailtjes naar ze gestuurd via hun site. Zijn de kosten minimaal, dan overweeg ik m te laten herstellen. En anders verdwijnt hij in t grote grijze archief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik zei al dat de laatste firmware versies heel veel transponders missen, de nieuwe software is super slecht en de support bar en boos van Mvision, Voor nu doet mijn HD-400S nog wat die moet doen op de oude Firmware maar zodra dat veranderd gaat deze ook per direct naar het grijze archief en wil ik een SAB ontvanger die wel de juiste support heeft en goede software updates.

 

Succes met het onderhandelen met Mvision.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mensen het lijkt erop dat Mvision de voledige support voor een aantal HD ontvangers heeft gedropped, waaronder de HD-400s. Er worden nu nog maar 2 modellen ondersteund, namelijk hun laatste 2 modellen de HD 270 Net en de HD 700 L(Linux) waarvan ik verwacht dat de software bij deze 2 net zo rot is als bij de andere ontvangers van Mvision sinds de komst van Mycavern.

 

Het lijkt me sterk dat ze nu alle software offline halen om later weer iets nieuws neer te zetten zonder enige melding. Het lijkt me dan ook dat dit het einde van Mvision is. Een paar laatste stuiptrekkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...