Ga naar inhoud


Harddisk installeren in extrend


mephisto

Aanbevolen berichten

Hallo mensen

 

Ik ben dit onderwerp ook al in een andere topic begonnen, maar ik denk hier meer succes te hebben. Mijn probleem is het volgende. Ik heb sinds kort een hardisk van 1TB. Als ik deze aansluit op mijn ontvanger "ziet" mijn ontvanger de hdd wel maar ik kan niks opnemen. Als ik hem initialiseer krijg ik een foutmelding : geen programma gevonden en geen hdd gevonden. In de opties staat er converteren naar 3x. Iemand heeft mij gezegd dat ik hem moet formateren naar fat32, maar ik heb gehoord dat ik dan nog alleen bestanden kan bekijken en opnemen van maximaal 4gb. Een heel verhaal dus en mijn vragen zijn de volgende :

Is de optie converteren naar 3x hetzelfde als formateren naar fat32 ?

Kan dit formateren kwaad voor mijn harde schijf en ben ik dan verzekerd dat ik op kan nemen ?

Als ik de hdd geformateerd heb naar fat32, kan ik dan nog wel muziek, fotoos en films via mijn computer downloaden om deze vervolgens via mijn receiver te bekijken ?

Zoals jullie zien een erg uitgebreid probleem, maar misschien voor jullie alledaagse kost. Rest mij jullie nog te vertellen dat ik niet heel erg thuis ben in de wereld van computers en programmeren. Maar misschien hadden jullie dat al door bij mijn bovenstaande probleem. Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden.

aangepast door mephisto
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beetje weinig informatie. Welke ontvanger? extrend bestaat niet. Zal wel XTrend zijn?

 

Wat zegt je handleiding? Wat is 3x? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedoel je niet Ext3?

 

Fat32 is het standaard formaat voor USB sticks en externe harde schijven. Als het goed is was de schijf dus al fat32. De maximale bestandsgrootte is inderdaad 4Gb maar geen idee hoeveel uur je dan kan opnemen. Kom je natuurlijk snel genoeg achter.

 

Formatteren kan geen kwaad voor je schijf je bent alleen alles wat erop staat kwijt. Ben je dan verzekerd dat je kan opnemen? Wie zal het zeggen?

 

Muziek, foto's en films eropzetten? Kijk in de handleiding. Lijkt mij van wel.

 

Volgens mij moet je eerst beginnen met volgens de handleiding aansluiten van de schijf. Dan kijken of je de status kunt opvragen. En daarna eventueel via het menu formatteren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst dank voor je hulp. Je hebt gelijk, er staat inderdaad : converteer het bestandssysteem van ext3 naar. De handleiding van de xtrend is erg beknopt. Er staat alleen in hoe je de hdd aansluit en hoe je opneemt. Denk je dat als ik dat converteren van het bestandssysteem doe, dat ik dan op zou kunnen nemen? En is dat converteren hetzelfde als formateren? Overigens is de harde schijf nieuw, er staat dus nog helemaal niks op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ext3 is een bestandsformaat dat door o.a. Linux gebruikt wordt. Waarschijnlijk heeft jouw speler dit nodig om op te kunnen nemen. Als er niets op de harddisk staat kan het natuurlijk helemaal geen kwaad, je kunt immers niets kwijtraken. Ext3 ondersteunt in ieder geval bestanden groter dan 4 GB. Let er wel op dat Windows een in Ext3 geformatteerde schijf niet zomaar kan lezen zonder een extra programmatje.

 

Diskinternals (Google!) heeft een gratis programma beschikbaar om Ext3 vanuit Windows te kunnen lezen. Zoek eens op Linux Reader for Windows

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het net geprobeerd. Als ik op converteren naar ext3 druk vraagt de receiver of ik het zeker weet. Als ik op ja druk krijg ik na een tijdje de melding " geen weer te geven bestanden op dit medium" te zien. In ieder geval klopt dat want er staat nog niets op.moverigens werkt het wel met een usb stick. Want via die usb stick heb ik al is wat bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Helaas als ik probeer op te nemen krijg ik de melding geen harde schijf aanwezig of niet geinitialiseerd. Dus probeer ik te initialiseren. Dan krijg ik na een tijdje de melding geen weer te geven bestanden op dit medium, en even later een foutmelding.

Opslagapparaat initialiseren Fout [failure instance: Traceback: <type'exceptions,OSError'>:[Erno 2] No such file or directory'hdd/movie/'.

De rest is onleesbaar vanwege een onverklaarbare zwarte balk over de rest van de foutmelding. Ik kan er nog net een paar keer de woorden usb uithalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De volgende keer je vraag graag in het juiste forum plaatsen.

 

Als je wat minder 'ruis' en meer informatie in je bericht plaatst, krijg je ook sneller en beter antwoord.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...