Ga naar inhoud


VU+ en XBMC add-on


SubSense

Aanbevolen berichten


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik weet dat je een nabewerking kan uitvoeren in XBMC in de vorm van de-interlace, maar ik vraag me af waarom de originele bron dit gedrag vertoond en of je binnen de VU+ hier iets aan kan doen.

 

Hoe ervaren jullie de zapsnelheid?

Ik moet toch tussen de 3 en 6 seconden wachten voordat ik beeld heb. Ik vraag me af waardoor dit komt. Misschien het bufferen van de stream o.i.d. Ik zal het vanavond eens exact timen.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De addin buffert. Geen idee hoeveel seconden, want dit is niet onstelbaar. Het is echter om goed over het netwerk TV te kijken wel noodzakelijk om haperingen in het beeld te voorkomen.

 

De VU+ app voor IOS buffert standaard 2,5 seconden. Het zappen zit daarmee ook rond deze snelheid. Verkort je de buffer naar 1 seconde, dan krijg je onregelmatige beeldhaperingen. Vanaf 2 seconden is dat weg. De standaard instelling is dus niet voor niks.

 

Zaptijden voor SD en HD heb ik nog niet gemeten. Ergens tussen de 3 en 6 seconden zou echter goed kunnen.

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik weet dat je een nabewerking kan uitvoeren in XBMC in de vorm van de-interlace, maar ik vraag me af waarom de originele bron dit gedrag vertoond en of je binnen de VU+ hier iets aan kan doen.

 

Dit heeft waarschijnlijk als oorzaak de manier van rendering die men toepast binnen XBMC, maar zal denk ik ook mede bepaald worden door de grafischekaart.

Deze rendering is binnen de VU zelf geregeld met natuurlijk de aanwezig hardware / software.

Maar dat wil dus niet zeggen dat een stream op iedere computer al dezelfde perfecte rendering heeft als de eigenlijke VU.

 

Zowel bij het gebruik van VLC via de Web interface, als binnen XBMC moet ik de rendering 'bijwerken' om een mooi vloeiend beeld te krijgen.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi,

 

heeft iemand dit al met OpenElec op een RPI geprobeerd. Ik heb een aantal RPI's (met de MPEG2 en VC1 codecs) dus die kunnen HW-matig MPEG4, MPEG2 en VC1 decoderen. Ik hoop dat dit vlot zal werken.

Volgende week komt de Solo2 aan en kan ik er mee aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi,

 

heeft iemand dit al met OpenElec op een RPI geprobeerd. Ik heb een aantal RPI's (met de MPEG2 en VC1 codecs) dus die kunnen HW-matig MPEG4, MPEG2 en VC1 decoderen. Ik hoop dat dit vlot zal werken.

Volgende week komt de Solo2 aan en kan ik er mee aan de slag.

 

Ik heb dit laatst ook geprobeerd met mijn vu+ solo2 en Openelec maar op één of andere manier werkt dat niet echt met openelec en kan er ook niet een plugin voor vinden dus denk dat ik binnenkort xbmc maar op mijn raspberry ga zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo allen,

 

Zit met een klein probleembje, wie kan er mij op weg helpen. Heb een Vu duo heb Xbmcplayer geinstalleerd via applicaties van pli software, maar het werkt nog niet helemaal. Hoe verder nu ? Moet ik nog wat onder menu addons instellen ofzo dvb enabled ??? Kan dit nergens in de menu vinden wie kan het mij duidelijk uitleggen het applicatie zie ik wel onder mijn applicatie. Maar hoe verder nu ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

 

Nog even voor de duidelijkheid. Als ik het goed heb begrepen moet ik het programma xbmcplayer op de vu+ duo installeren. En vervolgens kan ik via mijn vu het afspelen?????

 

Want ik heb het programma geïnstalleerd maar kom helaas niet verder dan dat, kan iemand even hierbij helpen met een duidelijke antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic gaat over het installeren van XBMC op je PC en vervolgens je VU+ kanalen te kunnen streamen naar je PC binnen XBMC.

 

Kan niet goed plaatsen waar jij het over hebt, maar krijg het gevoel dat jij een soort van addon op je VU plaatst die dan een soort van bediening ala XBMC voor opgenomen films zou laten werken?

 

Je hebt het over een image Pli, zou zeggen stel de vraag eens op het Pli forum hoe je verder moet.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Vandaag heb ik XMBC 12 Frodo op mijn Surface Pro 2 (windows 8.1) tablet geïnstalleerd, en ik moet zeggen: mooi! Ik kan alles vanaf mijn NAS afspelen, en in Live TV alle zenders vanaf de Ultimo draadloos streamen (SD en HD). Prachtig!

 

Eén vraag: Ik vindt geen mogelijkheid in Live TV een bepaald bouquet te selecteren. Hij laat óf alle zenders zien, óf ik moet telkens op TV Channels drukken, waarna hij één voor één door de bouquets cycled. Dat is nogal omslachtig.

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...