Ga naar inhoud


Dreambox zenders streamen naar Samsung smart TV


Manolo82

Aanbevolen berichten


Lekker aan het klussen dus :-) Goed dat het gelukt is en goed om te horen dat de app dus ook compatible is met Enigma1. Waarom het beeldformaat soms wel en soms niet goed wordt weergegeven weet ik ook niet.

Ik heb helaas de programmeer skills niet om de app verder te ontwikkelen. Maar als er iemand is die dit wel kan zou dit echt te gek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom er toch niet helemaal uit, waar kan ik de blijvende stream link vinden van een zender, als ik naar de webif ga van de box en dan op vlc klik maakt hij een .m3u link aan met poort 31339/link, deze zijn anders als de 8001/1.00 etc zoals aangegeven in de file. welke moet ik er nu inzetten en moet ik een poort open zetten? Als ik weer naar de webif ga in me browser en dan op stream info klik krijg ik een link die op de link lijkt van de file zoals 

Service Reference: 1:0:1:4a39:13:1f4:0:0:0:0:

Dit is als voorbeeld bij mij rtl4.

 

Wat moet ik nu invullen in me bestand en poort?

 

Afwachtend op jullie tips ,dan kan ik weer ff verder klussen hahah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

"network interference occured, please try again later".....

In SMart Hub zie ik de E2-Player, zodra ik m start krijg ik na een paar seconden bovenstaande melding.

Als ik die wegklik kijk ik vervolgens eeuwig naar "Connecting..."

 

De streams werken zonder problemen vanaf m'n mac: in de Open Webif interface op de tv-icoontjes  klikken: VLC start op en speelt de streams af. De url's zijn (qua syntax) ook precies gelijk aan die uit de E2player.

Ook xbmc op m'n mac speelt e.e.a. zonder problemen af. De netwerkstatus van de TV lijkt in orde, de overige standaard  apps werken.

Wie kan mij uitleggen hoe ik de fout kan opsporen?

aangepast door bickeltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen antwoord op bovenstaande vragen, maar ben wel tot de oplossing gekomen voor mijn bovenstaande probleem.
Vaak gaven de streams een error. Omdat je een kanaal streamt naar de tv moet mijn box (in standby of aan) wel afgesteld staan op de zender die je naar je tv wilt streamen. Mijn oplossing is als volgt; Op mijn telefoon  de Dreamdroid app geinstalleerd, en zodra ik wil zappen zet ik eerst het kanaal actief in via de dreamdroid app, en vervolgens selecteer ik het kanaal in de E2 player. Ietwat omslachtig, maar het werkt mij uitstekend. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@steef84 : bedankt voor de hint, maar ik kom niet eens bij kanaalselectie in de E2-player, de app staat wel in de smart hub interface, maar bij opstarten komt na enkele seconden die "network interference....."-melding.

Terwijl E2-Player zo'n mooi concept lijkt, simpele bediening ( Opa =82 jaar) en weinig kastjes en draden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben ik er ook achtergekomen dat het kijken naar twee streams tegelijkertijd mogelijk is. Zelf kijk ik via een Dreambox 500HD, waar een single tuner inzit. En toch is het mogelijk om 1 kanaal te kijken op mijn (normale) tv en een stream te kijken op mijn computer/laptop. Als ik dan kijk in mijn zenderlijst op mijn tv zijn veel zenders grijs en kan ik die dus niet bekijken maar andere zijn gewoon wit en daar kan ik gewoon naartoe zappen. Als ik een ander kanaal kies op mijn laptop/computer dan zijn er ook weer andere zenders beschikbaar op mijn tv. Ik hoop dat dit duidelijk is.

 

Ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe een single tuner toch twee signalen door kan geven en of we dit kunnen beïnvloeden of manipuleren. Erg interessant als we straks kunnen streamen naar 1 of meerdere SmartTV's of mobiele apparaten.

Ik weet niet of iemand dit al uitgelegd heeft maar dit komt omdat op de satelliet zg. streams gebruikt worden waar meerdere signalen tegelijk in zitten. Video, audio, ondertiteling maar dan ook meerdere videostreams.

De zenders waartussen jij kan zappen zenden uit op dezelfde frequentie maar ieder met een eigen ID, de zg. SID (Service ID).

Kijk op de Dreambox maar eens bij Menu>Informatie >Zender

 

Ik lees dat er al hele mooie oplossingen gemaakt zijn. De Raspberry Pi oplossing vind ik wel mooi, aangezien die merkonafhankelijk werkt.

Ik heb zelf een LG plasma TV die verre van smart is.

 

In één van de eerste berichten werd gezegd dat de Dreambox geen DLNA heeft, maar volgens mij inmiddels wel maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Staat tussen de te installeren plugins.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg de tip van hafeez om de dreambox op standbye te zetten en toen was het probleem opgelost, misschien ook voor jou ?

Dan heb je dus een single tuner en komt dat door wat ik hierboven beschreef.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bickel, probeer eens de E2 app compleet te verwijderen, en vervolgens de app van Hafeez te installeren, zonder dat je de zenderlijst aangepast. Op deze manier kun je controleren of je niet perongelijk zelfs iets verkeerd hebt aangepast in de zipfile. Dus Hafeez app opnieuw downloaden en gelijk installeren. Als dat niet werkt weet ik het ook niet.

Welke tv heb jij (heeft opa :)) eigenlijk? Zelf heb ik een lowbudget UE32F4510 in de slaapkamer, en de app werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo steef84,

Dank voor de tip, ergens gaat het fout dus simpel beginnen lijkt nodig.

Het resultaat blijft hetzelfde: "network interference occured, pls try again later", zodra ik E2-player in smart hub selecteer.

Ik heb:

- een versie uitgepakt en aangepast op m'n Mac en vervolgs via USB naar TV: foutmelding

- een versie uitgepakt en niet aangepast (ook Mac): zelfde foutmelding

- een versie uitgepakt en niet aangepast op windows 7 (je weet nooit...): foutmelding

Telkens tussendoor de usb stick geleegd.

Ik gebruik een volledig schoon USB stickie FAT32 geformateerd. TV Model: UE40D7000LS, opa heeft dezelfde en die geeft dezelfde foutmelding in alle drie de gevallen...

Is er manier om eender welke app aan smart hub toe te voegen vanaf stick zodat ik dat kan testen? Zolang ik nog niet aan kanaalselectie toe ben blijft "een app vanaf USB in smart hub starten" de eerste uitdaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allen,

 

Me maar even geregistreerd voor deze topic/thread.

 

Ik heb deze E2player ook gedownload, en gebruik hem naar tevredenheid op mijn samsung UE40EH5300, alles werkt prima.

 

Om op een vraag terug te komen, ik heb inmiddels me zenderlijst aangepast en werkt ook prima, bedankt.

 

Ik kreeg alleen in eerste instantie geen 16:9 beeld alleen 4:3, dus aangepast in de config file in de root van de map naar 1920*1080, kan verder niks vinden wat hiermee te maken zou moeten hebben.

Nu doet hij het bij sommige wel zoals film1 maar hbo pakt ie weer 4:3 iemand een oplossing of idee voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dit is echt een top app voor alle smart tv gebruikers van samsung. Alles werkt en strak HD op de tv beneden en boven voor vrouwlief.

 

Het zou helemaal mooi zijn als iemand deze app verder uit kan werken wat betreft de interface etc.

 

De volgende stappen heb ik gedaan voor de lezers die hier net induiken.

 

Op de pc naar de webif gegaan van de dreambox dan op de stream link geklikt, de stream.m3u file staat op je pc, open deze file in notepad en je ziet de file stream staan. Gooi dit in een map op je bureaublad en doet dit bij elke zender. Ff werk maar dan staat het wel goed.

 

Maak een map aan op je USB stick en gooi de videoplayer files in deze map.

 

(Open de map apps en scenes geloof ik totdat je de file videoplayer ziet, open de ook in notepad en je ziet alle streams staan PAS deze dus aan in de stream http adres die je net in die map had opgeslagen en je ip van je box thats all.

 

USB in de tv (tv uit)

 

Tv aandoen dan smart functie drukken en wachten.... ( zorg wel dat je tv automatisch als develop aanmeld)

 

Tv vraagt om smarthub update en annuleren dan de app aanklikken.

 

Je krijgt nu een error maar dat hoort lekker zo laten gaat vanzelf weg en opent dan.

 

(Al je zenders staan zoals je wilt omdat je die zelf net hebt aangemaakt in die file)

 

En streamen maar. Veel plezier.

 

 

Ik heb veel plezier van deze app en daarom mijn uitleg hierbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...