Ga naar inhoud


Dreambox zenders streamen naar Samsung smart TV


Manolo82

Aanbevolen berichten

In deze link de Enigma2 Channel Selector.
 
 
Handleiding:
  • In de IP Adress veld moet je het IP adress van je eigen box (Dreambox of andere Enigma2 box) invullen.
    Dit is dus het adres binnen je eigen lokale netwerk.
  • Er gaat géén informatie het internet op behalve dan de informatie die elke webbrowser uitwisselt.
    Streams blijven binnen je eigen lokale netwerk.
  • Navigeren doe je met de navigatietoetsen van de afstandsbediening.
  • Je blijft binnen het pictogrammen veld zolang je niet naar links springt.
  • De knoppen links geven elk een ander pictogrammen veld.
  • De keuze voor de zenders en de rangschikking is vast.
    Hier ga ik zeker nog eens veranderingen in aan brengen.
  • Sommige services hebben nog geen pictogram.
  • Sommige selecties zijn leeg (geeft vraagteken)
  • Met de "Play” toets ga je naar full screen.
  • Met de "Stop" toets keer je terug naar de Channel Selector.
  • Zappen gaat uiterst langzaam. Dit heeft te maken met het bufferen van de stream door je TV.
 
Beperkingen die ikzelf ben tegen gekomen:
  • SD kanalen o.b.v. mpeg-2 worden bij mij niet weergegeven.
  • Langzaam netwerk zorgt voor „kan niet afspelen” melding.
  • Terug van full screen is de achtergrond weg. Dit moet ik nog uitzoeken.
  • Je zult elke keer het IP adress moeten aanpassen. Dit wil ik straks in een cookie gaan zetten.
  • Website wordt gehost bij een gratis provider.
    Dit gaat goed, zolang het goed gaat!
 
Dit is zoals het is en "work in progress”. Ik doe dit puur als een hobby.
Graag een reactie als je het uitprobeert, leuk vindt, goed vindt of als je problemen tegen komt.
 
Veel zap-plezier.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou je dit hele gebeuren wat je nu op die site draait ook niet op je NAS of b.v. je Fritzbox kunnen zetten dat je die als hoster gebruikt?

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je dit hele gebeuren wat je nu op die site draait ook niet op je NAS of b.v. je Fritzbox kunnen zetten dat je die als hoster gebruikt?

 

Ron.

@Ron: Natuurlijk kan dit. Het is volledig onafhankelijk waar je het host.

De meest logische plek is, om het op de dreambox zelf te hosten, als onderdeel van open webif, met een extract van je eigen bouquetten.

Voorlopig is dit een eerste aanzet, een demonstratie dat het kan, en leuk om eens een Smart TV app te maken.

Wat begon als een willekeurige keuze als TV voor op de slaapkamer (doe die maar, met netwerkaansluiting) wordt aanleiding om dingen to ontdekken en te ontwikkellen.

En dat wil ik dit graag delen, in de cloud zoal dat tegenwoordig heet.

Maar.....werkt het voor jouw?

aangepast door Pdufrenne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het werkt niet.

Niet op mijn LG tv en ook niet op mijn PC.

Kan de webpage wel oproepen, en mijn IP ingeven, maar er gebeurd niks als ik een zender aanklik.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede feedback. Jammer dat het niet feilloos werkt.

 

Zoals eerder al vermeld, is deze app geschreven en getest op de Philips Smart TV SDK.

Ik test zelf met het model 32PFL3258H. Zeker géén top-of-the-bill, wel een recent type.

Ook bij mij spelen veel streams niet, maar weidt dit vooralsnog aan de homeplug. Ga dit nog verder testen.

 

Uiteindelijk is het de TV die de stream moet accepteren en verwerken.

Let wel dat de streams veel bandbreedte kunnen vragen: 10 Mbit/s of meer.

Het netwerk moet dit aankunnen, maar ook de netwerk interface van de TV moet dit kunnen verwerken. Een 10/100 interface wordt vaak belemmerd door de achterliggende elektronica. Deze is dan prima geschikt voor "uitzending gemist" maar blijkbaar niet berekend op full HD streams van een satelliet ontvanger.

 

PS. De app is niet geschikt voor de PC. Deze begrijpt het gebruikte media-object niet en zal om een plug-in vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bij mij werken vrijwel alle streams (47" LG smart TV), maar het lukt niet om de zenders paginavullend te krijgen. Ze blijven in dat preview venster.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pdufrenne: fantastische setup zo!

 

Ik heb het getest op mijn Samsung smart TV (zelfde TV als TS heeft).

 

Helaas werkt het niet (ik krijg geen beeld) maar misschien had ik wat langer moeten wachten (langer dan 2 minuten voor beeld dus).

 

Wat mij opviel:

Als ik het IP-adres van mijn box invoer en op OK druk (samsung interface, het is een wonder dat ik niet uit frustratie het hele ding uit het raam heb gekieperd) dan verandert het adres weer naar default (192.168.2.200), wat wel werkt is als ik niet op OK druk bij de invoer maar gewoon op een van de zendericoontjes click, dan blijft het juiste IP wel staan. Dit als tip voor wie het ook wil proberen.

 

Het mooiste zou zijn: een plugin voor de dreambox zelf die een html-file genereert met daarin de bouquetten zoals die op de box staan en dit dan opdient aan de smartTV...

Dan heb je ook geen ander tussenstation (NAS oid) meer nodig.

 

Benieuwd hoe TS er inzit nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb het getest op mijn Samsung Smart TV maar helaas ook geen signaal.

 

In de preview selectie staat er; missing plugin.

 

Goed om te zien dat meer members dit oppakken en dit een interessant vraagstuk vinden.

Weet iemand misschien hoe een app werkt zoals Dreambox Live en of dit ook voor Smart TV's te bouwen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat stapjes gezet, alleen niet verder.

In mijn opzet heb ik de homeplug nu geëlimineerd en heb nu 100Mbit/s ter beschikking. Helaas geen verbetering voor veel zenders.

Ik kan nu NED1-HD, RTL4-HD en wat Duitse HD zenders binnen halen.

 

Vraag me af wat nu het verschil kan zijn tussen NED1-HD en NED2 of NED3. In VLC (stream info) lijken de streams gelijk, toch slikt de TV deze laatste niet :(

Zijn de streams van CD verschillend, of ligt het op protocol niveau aan de Enigma2 box? (in mijn geval een genuine Vu+ Duo)

 

Transcoderen kan ik niet op mijn Vu+.

Kan ik iets met een proxy?

 

@Manolo82:  Samsung heeft, als het om Smart TV gaat, een afwijkend pad gekozen voor hun ontwikkeling (anders dan Philips en LG). Kun jij plug-ins inladen? Moet je op zoek naar de H264 codec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLC doet op de pc ook al moeilijk met HD streams vanuit de webif van de dreambox, vaak haperend of stilstaand beeld. Als je deze dan met mediaplayer opent gaat het beeld wel goed maar heb je geen geluid.

 

Ook Dreamdroid heeft hier last van, HD stream met VLC gaat niet goed, mediaplayer weer wel maar geeft dan soms weer geen 16:9 verhouding.

 

XBMC kan wel goed met HD overweg, waarom VLC dan niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pdufrenne: Voordat ik de tv kocht was ik benieuwd naar de uitzending gemist. app('s) De officiële apps voldeden maar net aan mijn minimale eisen. Je kan namelijk niet alles terugkijken. Dit geldt voor de NPO maar zeker voor de commerciële zenders. Thuis meteen opzoek gegaan naar niet officiële app en gelukkig gevonden. Deze app zorgt ervoor dat ik veel meer plezier aan mijn tv beleef. Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar het gaat om deze app: http://www.ugsamsungapp.nl/

Misschien ook interessant voor Fritsjof, aangezien hij dezelfde tv heeft. En andere Samsung Smart TV eigenaren natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de plugin Manolo, die heb ik reeds in gebruik en werkt STUKKEN beter dan alle 'officiële' apps!

 

Terzake: is het niet mogelijk de streem van de VU of Dreambox via een dienst als Twonkymedia aan te bieden aan een smartTV? Twonky doet ook aan het scalen (ik heb hier de verkeerde term te pakken maar kan even niet op de juiste komen) van mediabestanden zodat ze uniform kunnen worden opgepakt. Filmbestanden die ik 'rauw' niet kan afspelen op mijn SmartTV kan ik wel na omzetting door Twonky streamen, dus misschien dat dit ook werkt voor zenders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fritsjof: Graag gedaan en leuk dat je deze app ook al had gevonden.

 

Wat betreft je idee om via Twonkymedia de streams aan te bieden aan de smartTV denk ik dat dit erg omslachtig is. Ik snap je gedachtegang maar moet er dan ook weer een plugin op de set-op box worden geplaatst? En werkt dit niet hetzelfde als al eerder gesproken opties als bijv. MediaTomb?

Via de iOS app 'Dreambox Live' die tegenwoordig 'Blackbox Live for Dreambox en VU' heet, kan ik zonder plugin op mijn box streams kijken op mijn iOS apparaten. Ik hoef alleen maar aan te geven dat ik een enigma2 box heb, het ip nummer in te voeren en mijn gebruikersnaam en wachtwoord. En ik kijk via wifi mijn streams.

Zo ben ik er ook achtergekomen dat het kijken naar twee streams tegelijkertijd mogelijk is. Zelf kijk ik via een Dreambox 500HD, waar een single tuner inzit. En toch is het mogelijk om 1 kanaal te kijken op mijn (normale) tv en een stream te kijken op mijn computer/laptop. Als ik dan kijk in mijn zenderlijst op mijn tv zijn veel zenders grijs en kan ik die dus niet bekijken maar andere zijn gewoon wit en daar kan ik gewoon naartoe zappen. Als ik een ander kanaal kies op mijn laptop/computer dan zijn er ook weer andere zenders beschikbaar op mijn tv. Ik hoop dat dit duidelijk is.

Ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe een single tuner toch twee signalen door kan geven en of we dit kunnen beïnvloeden of manipuleren. Erg interessant als we straks kunnen streamen naar 1 of meerdere SmartTV's of mobiele apparaten.

 

Benieuwd naar jullie ideeën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...